Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-24@09:05:15 GMT

آمریکا آدریان دریا را تهدید به تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۵۰۴۱

وزارت خزانه‌داری آمریکا نفتکش ایرانی «آدریان دریا» و کاپیتان آن را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

به گزارش صدای ایران از فارس، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد شنبه نفتکش ایرانی آدریان دریا را که حامل 2.1 میلیون بشکه نفت خام بوده تحت تحریم قرار داده و این نفتکش را دارایی مسدود شده اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین «آخیلش کومار» کاپیتان این نفتکش را نیز تحت تحریم قرار داد.

در همین رابطه «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد شنبه مدعی شد که واشنگتن اطلاعات قطعی در اختیار دارد که نفتکش ایرانی آدریان دریا به سوی سوریه می‌رود.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «ظریف‌،‌ وزیر امور خارجه ایران به انگلیس تضمین داد که نفتکش گریس 1/ آدریان دریا 1 به سوریه نمی‌رود. »

وزیر خارجه آمریکا در ادامه نوشت: «ما اطلاعات قابل اطمینانی داریم که این نفتکش به سوی بندر طرطوس سوریه می‌رود. من امیدارم که شرایط تغییر کند. اطمینان به ظریف اشتباه بزرگی است.»

حدود دو ماه پیش هنگام عبور از منطقه جبل طارق توسط تفنگداران دریایی انگلیس توقیف شد. مقام‌های دولت محلی جبل طارق ادعا کرده این نفتکش در حال ارسال نفت به سوریه بوده و به دلیل نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف شده است. 

جبل‌طارق سرانجام حدود دو هفته پیش این نفتکش را آزاد کرد. گریس‌1 از آن زمان نامش را به «آدریا‌ن‌دریا» تغییر داد و با پرچم جمهوری اسلامی ایران حرکتش را آغاز کرد.

این در حالی است که یک اندیشکده مستقر در آمریکا روز جمعه در تحلیلی نوشته واشنگتن طبق قانون دریاها نمی‌تواند نفتکش ایرانی «گریس‌1» که نامش را به «آدریان‌دریا» تغییر داده، توقیف کند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: آمریکا نفتکش آدریان دریا تحریم صدای ایران ایران صدا ایران صدا ایرانصدا وزارت خزانه داری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۵۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، صدای چند انفجار از اطراف پایگاه نظامیان آمریکایی واقع در فرودگاه خراب الجیر در استان الحسکه شنیده شده است.

بر اساس این گزارش، پایگاه نظامیان آمریکایی هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

جزئیات بیشتری در این باره گزارش نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • چرا چین یک تهدید برای آمریکا به شمار می‌آید؟ + فیلم
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • بشار اسد: برای آمریکا فقط منافع مهم است و هیچ شریکی ندارد
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه