Web Analytics Made Easy - Statcounter

این کتاب که شهریور امسال همزمان با "هفته دولت" منتشر شد، یکی از مهمترین رخدادهای تروریستی علیه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مجاهده شخصیتهایی را روایت می کند که در مسیر اهتزاز پرچم اسلام و استقرار نظام جمهوری اسلامی در خون خود غلتیدند.

"یک روایت معتبر درباره انفجار دفتر نخست وزیری" در قالب ۷۵ صفحه مصور و قطع رقعی با شمارگان هزار نسخه امسال همزمان با هفته دولت از سوی موسسه انتشارات آستان قدس رضوی (به نشر) منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده این کتاب که از پژوهشگران تاریخ معاصر ایران است تاکنون ۲۰ کتاب درباره حوادث سیاسی کشور مربوط به پیش و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی منتشر کرده است.

*** زاهدی درباره آخرین اثرش به خبرنگار ایرنا گفت: کتاب "یک روایت معتبر درباره انفجار دفتر نخست وزیری" نتیجه چندین سال تلاش و کار پژوهشی با بهره گیری از اسناد معتبر درباره حادثه انفجار دفتر نخست وزیری است که آن را به نحوی بازسازی کرده است.

وی افزود: "یک روایت معتبر درباره انفجار دفتر نخست وزیری" در واقع روایتگر وقایع هشتم شهریور ماه ۱۳۶۰ و نشست شورای عالی امنیت ملی در ساختمان دفتر نخست وزیری است که منجر به شهادت محمدعلی رجایی رئیس‌ جمهوری و حجت الاسلام محمدجواد باهنر نخست ‌وزیر وقت دولت جمهوری اسلامی ایران شد.  در این کتاب نه تنها به طور گام به گام اتفاقات پیش، حین و پس از حادثه انفجار دفتر نخست وزیری بررسی و تشریح بلکه فضای سیاسی آن زمان و چگونگی شکل گیری این حادثه نیز مرور شده است.

این پژوهشگر تاریخ معاصر ایران ادامه داد: در این کتاب طی بررسی اسناد و روایتهای گوناگون از اشخاص مختلف، چگونگی به شهادت رسیدن مسئولان نظام به همراه ناگفته هایی از این انفجار تشریح می شود.  در انتهای کتاب نیز بخشهایی از زندگینامه شهیدان رجایی و باهنر درج شده است.

وی گفت: اطلاعات معتبری که از انفجار دفتر نخست وزیری در این کتاب درج شده، از آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی، روزنامه های اطلاعات، کیهان و جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۶۰ گردآوری شده اند.  

"موسسه به نشر" که کتاب "یک روایت معتبر درباره انفجار دفتر نخست وزیری" را منتشر و روانه بازار کتاب کرده است پیش از این کتابهای پژوهشی تاریخ انقلاب اسلامی نظیر "یک روایت معتبر درباره شهید محلاتی، یک روایت معتبر درباره مدرسه رفاه، یک روایت معتبر درباره چهار سرود انقلابی، یک روایت معتبر درباره انقلاب سفید، یک روایت معتبر درباره حماسه ششم بهمن مردم آمل، یک روایت معتبر درباره حسینیه ارشاد، یک روایت معتبر درباره کمیته مشترک ضدخرابکاری، یک روایت معتبر درباره همه پرسی جمهوری اسلامی، یک روایت معتبر درباره دولت بختیار، یک روایت معتبر درباره شریف امامی و دولت آشتی ملی، یک روایت معتبر درباره حزب توده، یک روایت معتبر درباره روابط ایران و مبارزان فلسطینی و نیز یک روایت معتبر درباره ماموریت هایزر در ایران" را منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار داده است.

۷۴۸۹/۱۸۵۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر انقلاب انقلاب اسلامی دولت جمهوری اسلامی ایران شورای عالی امنیت ملی مدرسه قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش به روایت تسنیم

به گزارش صدای ایران،خبرگزاری تسنیم نوشت: در روز‌های گذشته مشخص شد که این خانم به دلیل سرقت تلفن همراهش ترسیده و تشنج کرده و هیچ ارتباطی با تذکر گشت ارشاد و مسائل مربوط به طرح نور ندارد.

این دختر بعد از ثبت شکایت در کلانتری برای پیگیری تلفن همراه سرقتی خود، صفحه اینستاگرامی جدیدی ایجاد و توضیحاتی را در این حادثه بیان می‌کند. اکنون مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی فیلم کامل‌تری از این حادثه به همراه توضیحات این دختر خانم منتشر کرده است.

دیگر خبرها

  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • دیدار مدیرکل اتباع کرمان با خانواده شهیدان آچکزهی
  • دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه
  • خاطرات عضو جداشده منافقین
  • ماجرای کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش به روایت تسنیم
  • عیادت میرمحمدی از مجروحین حادثه‌ی تروریستی راسک