Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به نقل از ایرنا، پروفسور «دِیم سَلی دیویس» مشاور ارشد پزشکی حکومت انگلیس روز پنجشنبه به اسکای‌نیوز گفت: مقاومت آنتی‌بیوتیکی تهدیدی عمده است که پیش از تغییرات مهلک اقلیمی می‌تواند انسان‌ها را بکشد.


به گفته خانم دیویس، درصورتی که دولت‌ها توجهی به این موضوع نکنند، آمار مرگ ناشی از مقاومت آنتی‌بیوتیکی می‌تواند سالانه ۱۰ میلیون مورد در جهان باشد که این رقم بیشتر از مجموع مرگ و میر سالانه براثر سرطان و دیابت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره کشور‌هایی که استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک‌ها در درمان بیماری‌های حیوانات می‌کنند، ابراز نگرانی کرد و گفت که گوشت این حیوانات که صادر می‌شود می‌تواند برای کشور‌های دیگر نیز خطرآفرین باشد.


دیویس تاکید کرد که در بسیاری از کشور‌ها پرورش آبزیان نیز فاجعه‌آفرین است، چراکه به غذای آبزیان آنتی‌بیوتیک افزوده می‌شود.
خانم دیویس در ۹ سالی که در مقام مشاور ارشد پزشکی حکومت انگلیس بوده، همواره در هشدار دادن پیرامون خطرات مقاومت آنتی‌بیوتیکی پیشگام بوده است.


استفاده بیش از حد از دارو‌های آنتی‌بیوتیک که برای درمان عفونت‌ها به کار می‌رود، باعث ظهور «ابرمیکروب‌ها» شده که به دلیل جهش ژنی نسبت به دارو‌های متعارف مقاوم شده‌اند.


دیویس با بیان اینکه باوجود نیاز ضروری جامعه انسانی به عمل‌های جراحی که خطر عفونت را به همراه خود دارند، استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها ناگزیر است، تاکید کرد که استفاده از این دارو‌ها نه تنها در انسان، بلکه در حیوانات نیز می‌تواند آن‌ها را بی‌تاثیر کند که این امر ما را به دوران پیشا آنتی‌بیوتیک بازمی‌گرداند.


براساس گزارش اسکای‌نیوز، در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد دارو‌های آنتی‌بیوتیک در صنعت پرورش حیوانات به کار گرفته می‌شود و این صنعت با توجه به رشد روزافزون مصرف انسانی، در حال توسعه است.



منبع:سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تغییرات اقلیمی آنتی بیوتیک پرورش حیوانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ماجرای حیوانات عجیب تهرانپارس!

دریافت 8 MB کد خبر 846169 برچسب‌ها شهرداری محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • (ویدئو) آزار حیوانات گران می‌شود!
  • ۷ داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • هفت داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • ‌ماجرای حیوانات عجیب تهرانپارس!
  • تمایل رئال مادرید برای جذب رایگان آلفونسو دیویس در سال 2025 / فابریتزیو رومانو
  • علاقه بایرن مونیخ به فرلاند مندی؛ افزایش احتمال معاوضه بازیکن فرانسوی با آلفونسو دیویس
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • این ۷ دسته دارو را بی‌رویه نخورید | داروخانه‌ها شبیه سوپرمارکت‌ها عمل می‌کنند
  • زنگ خطری بزرگ برای کاربران تلگرام
  • ناسا ۶ ماموریت را برای بررسی تغییرات اقلیمی زمین انتخاب کرد