Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با انتقاد از برخی ولنگاری‌های فرهنگی و رواج موهومات در مراسم عزاداری عاشورا گفت: سازمان تبلیغات اسلامی و نیروی انتظامی باید برای جلوگیری از رواج اینگونه فسادهای سازمان‌یافته تلاش کنند. ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی صبح امروز در همایش بزرگ فرهنگ‌سازان عاشورا اظهار داشت: دشمن رواج موهومات و ولنگاری فرهنگی در عزاداری‌های عاشورا را از مدت‌ها در دستور کار قرار داده است تا جایی‌که بعضی اوقات می‌بینیم برخی هیئات فقط مروج طبل و سنج شرکت یاماهای ژاپن شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان اجتماع و وحدت رویه هیئت‌های مذهبی را در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی لازم و ضروری خواند و عنوان کرد: از سازمان تبلیغات اسلامی گیلان انتظار داریم موضوع تشکیل شورای عالی هیئت‌های مذهبی را در دستور کار قرار دهد تا هر هیئت بزرگ و کوچکی قبل از تشکیل در این مجموعه ساماندهی شود.

امام جمعه رشت رواج اقدامات و کارهای موهن برای ضربه زدن به فرهنگ اصیل و غنی شعائر مذهبی در ایام محرم را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: دشمنان اسلام بیش از هر شهر دیگری شهر مقدس قم را آماج اینگونه حملات خود قرار داده است زیرا این شهر مرکزیت جهان اسلام و مرکزیت جهان مرجعیت را بر عهده دارد.

امام جمعه رشت: احیای بانکداری اسلامی برای عبور از مشکلات اقتصادی ضرورت داردامام جمعه رشت: هدف دشمن بی‌اثر جلوه دادن نقش عالمان دینی در جامعه استامام جمعه رشت: قدرت‌های استکباری در برابر نظام اسلامی ذلیل شدند

آیت‌الله فلاحتی به سخنان رهبر کبیر انقلاب در مورد محرم و صفر در باب اینکه شعائر این ماه‌های مقدس اسلام را تاکنون زنده نگهداشته است اشاره کرد و بیان داشت: دشمن با هزینه‌های زیاد و با سرمایه‌گذاری قصد دارد برای خود جایگاهی ایجاد کند و در تمام عمر چهل ساله انقلاب اسلامی مشغول توطئه‌چینی و برنامه‌ریزی بوده است.

وی به اتفاقات سال‌های 85 و 86 که دشمن با واسطه برای نصب عکس‌هایی از شخصیت‌های برجسته قیام عاشورا به هیئت‌های مذهبی تهران کمک مالی کرده بود اشاره داشت و افزود: دشمن با موهومات و با یکسری انسان‌های بی‌رگ و ریشه و افرادی که با نظام و انقلاب فاصله دارند درصدد مخدوش کردن عزاداری‌های محرم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان فرهنگ‌سازی بین مردم برای عزاداری‌های دست جمعی و پرهیز از تک‌روی در این امور را بسیار لازم و ضروری اعلام کرد: در حال حاضر حتی شهرهایی که در تراز استان گیلان هم نیستند هم در موسم برپایی مراسم‌های عزاداری تاسوعا و عاشورا وحدت رویه و اتحاد را به خوبی رعایت می‌کنند.

امام جمعه رشت لزوم رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از ریختن زباله در معابر و خیابان‌ها توسط دسته‌جات عزاداری و هئیت‌های مذهبی را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: از عوامل خدوم نیروی انتظامی می‌خواهیم برای هدایت اجتماع بانوان به خیابان‌ها و معابری خاص به صورت مجزا جهت عزاداری اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.

آیت‌الله فلاحتی ظاهر شدن زنان با ظواهر نامناسب و آرایش‌ کرده در پشت سر دسته‌جات و هیئت‌های مذهبی در گیلان را برای این استان شهیدپرور و ولایتمدار ننگ دانست و ابراز داشت: دشمن دائماً درصدد سوء استفاده از حرف‌ها و سخنرانی‌های ما در شبکه‌ها و رسانه‌هایش است اما این موضوع نیز ما را از بیان برخی مسائل منصرف نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان به واسطه یکسری افراد نادان و غافل قصد ایجاد خرافه‌ها را در مراسم عزاداری عاشورا دارد و باید در برابر این اقدامات آنان ایستادگی کرد اظهار داشت: داشتن پوشش چادر برای یک زن مسلمان یعنی نهایت عفت و وقار، هر چند که دشمن قصد دارد چادر را به عنوان یک پوشش محدود کننده برای زن معرفی کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان حضور زنان با پوشش چادر در جامعه را خواسته اهل بیت(ع) و امام شهدای انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: از آن جا که نیروی انتظامی تمامی گلوگاه‌های فساد را می‌شناسد و از آن به بهترین شکل ممکن اطلاع دارد انتظار داریم با تمام قدرت خود جلوی آن را بگیرد؛ البته ما نیز در این راه از او حمایت می‌کنیم.

امام جمعه رشت پاک کردن فضای عزاداری‌های محرم از خرافه‌ها و آراستن آن با شعائر مورد تأیید امامان و مراجع تقلید اسلام را مورد توجه و تأکید قرار داد و افزود: اینکه پس از گذشت 40 سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی پنجه‌های کثیف دشمن در مراسم‌های عزاداری تاسوعا و عاشورا مشاهده شود برای همه ما متولیان امر ننگ است.

آیت‌الله فلاحتی برگزاری جلساتی برای ارائه راهکارهای عملی جهت پاک کردن فضای هیئت‌های مذهبی از برخی مسائل غیرقابل تأیید را توسط اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان مهم برشمرد و گفت: قمه‌زنی در هیچ کجای اسلام و مذهب تشیع مورد تأیید واقع نشده است اما همچنان دشمن قصد گسترش آن در بین هیئات مذهبی را دارد.

وی ساماندهی سواحل استان گیلان و مجموعه اقداماتی که امسال تاکنون در این حوزه انجام شده را خوبی ارزیابی کرد و ضمن تأکید بر ضرورت استمرا بیشتر آن عنوان کرد: گیلان 8 هزار شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب کرده و زشت است که فضای دسته‌جات عزاداری محرم آن با برخی حرکات غیرقابل قبول اینگونه آلوده شود.

انتهای پیام/ش‌‌

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۵۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: بقیع باید بازسازی شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: امروز باید همان‌طور که مسجد النبی(ص) نسبتاً بازسازی شد، بقیع نیز بازسازی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب صبح امروز در همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» که در سالن همایش‌های ساختمان حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد، اظهار داشت: این روزها، روز قدردانی از مردان جبهه و دفاع است که توانستند آرزوی دیرینه مسلمانان را محقق کنند.

وی با اشاره به اینکه از جنبه‌های مختلف می‌توان در مورد بقیع بحث کرد، مطرح کرد: پنهان شدن جایگاه معنوی و پربار بقیع در وضعیت کنونی بسیار ناراحت کننده است.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه محرومیت جامعه و تاریخ از انوار نورانی بقیع خسارات بیش‌تری نسبت به جسارت تخریب قبور داشته است، عنوان کرد: ائمه نورانی و اصحاب بزرگوار پیامبر(ص) که در بقیع مدفون هستند، اگر در هر شهر و کشوری بودند امروز گنبد و بارگاهی داشتند، ولی در بقیع مظلوم واقع شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هزاران نفر از نامداران تاریخ در بقیع مدفون هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه اجازه معرفی این شخصیت‌های بزرگوار و ارزشمند داده نشده است.

نواب با بیان اینکه منزلت و جایگاه بقیع یکی از محورهای سخن بوده و کتاب‌های بسیاری در این رابطه تدوین شده است، تصریح کرد: در طول تاریخ بقیع دچار حوادث مختلف شده است.

وی با اشاره به اینکه بقیع پس از مسجد النبی دومین جایگاه برای پیامبر(ص) بوده است، یادآور شد: قطعا این مکان دارای فضیلت‌هایی بوده که مورد توجه ویژه پیامبر(ص) قرار گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه امروز نیز باید این مکان ارزشمند مورد توجه قرار بگیرد، ابراز کرد: امروز باید همان‌طور که مسجد النبی(ص) نسبتاً بازسازی شد، بقیع نیز بازسازی شود.

وی ضمن بیان حکایاتی از منزلت و جایگاه بقیع، بیان کرد: پیامبر(ص) در بقیع خط آخرالزمان را برای امیرالمومنین(ع) ترسیم کردند.

نواب با اشاره به اینکه شخصیت‌های ارزشمندی همچون فاطمه بت اسد در بقیع مدفون هستند، عنوان کرد: روحانیون کاروان‌ها فرصت ویژه‌ای دارند که این شخصیت‌های گرامی و ارزشمند را به زائران معرفی کنند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی توان مقابله با ایران را ندارد
  • عملیات وعده صادق، عملیاتی موفق و بازدارنده
  • دیدار رئیس‌ جمهور با آیت‌الله شاهچراغی ‌
  • «کم‌آبی» ابرچالش استان سمنان است
  • نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: بقیع باید بازسازی شود
  • دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در استان با مردم دیواندره
  • تجلیل مادران شهدا از نماینده ولی فقیه و فرماندهان سپاه ایلام
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز ارتش
  • انتقاد علی مطهری از رواج کلمات بیگانه در تلویزیون و تابلوهای شهری /دولت اسلامی فقط مسئول معیشت مردم نیست
  • عصر شعر آئینی وعده صادق در کرج برگزار شد