Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-28@15:38:19 GMT

نویسنده «لاک‌پشت‌های نینجا» درگذشت

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۵۳۹۲

نویسنده «لاک‌پشت‌های نینجا» درگذشت

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز و به نقل از ورایتی، «گوردون برِساک» نویسنده انیمیشن‌های ماندگار و برنده جوایز متعدد «اِمی» در ۶۸ سالگی درگذشت.

«جیمز کولن برساک» فیلمساز و فرزند این نویسنده شهیر، خبر درگذشت پدرش را در صفحه اینستاگرام خود اینچنین اعلام کرد: «واژه‌ها نمی‌توانند وصف حال الان من را بیان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تو الگو، قهرمان، دوست، همکار و از همه آن‌ها بالاتر تو پدرم بودی.»

برساک تعدادی از سریال‌های کارتونی مشهور از جمله «وروجک‌های ناقلا»، «جیمی نورتون»، «لاک‌پشت‌های نینجا» و «اسمورف‌ها» را نویسندگی کرد. او سه بار برنده جایزه «اِمی» شد. او همچنین نویسندگی فیلم بلند انیمیشن «کارگو» را که پسرش کارگردانی کرد، انجام داد.

انتهای پیام/

20 / 20 نویسنده انیمیشن‌های معروف نویسنده اسمورف‌ها نویسنده «لاک‌پشت‌های نینجا» درگذشت گوردون برِساک جیمی نورتون کارگو

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کارگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۵۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آنیتا، گمشده در اخبار» در یک جشنواره خارجی اکران می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، مستند انیمیشن کوتاه «آنیتا، گمشده در اخبار» در جدیدترین حضور جهانی خود در چهل‌وسومین دوره جشنواره استانبول ترکیه حضور می‌یابد. این رویداد از تاریخ ۲۹ فروردین تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در شهر استانبول برگزار می‌شود.

این فیلم به کارگردانی بهزاد نعلبندی در بخش مستند بین‌المللی با آثار مهمی از سینمای جهان رقابت می‌کند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «در ۵ آبان ۱۳۹۹، یک قایق بادی سواحل دانکرک فرانسه را ترک می کند تا ۱۹ مهاجر غیرقانونی را به انگلستان برساند اما پس از چند دقیقه واژگون می شود. هفت مهاجر در کانال مانش غرق می‌شوند، پنج نفر آنها یک خانواده کرد ایرانی به نام ایران‌نژاد بودند که در آرزوی زندگی بهتر به این سفر سخت رفته بودند و این فیلم در مورد آن خانواده است.»

این فیلم ۱۷ دقیقه‌ای ساخته جدید بهزاد نعلبندی است که ساخته قبلی او با عنوان «کاغذ پاره‌ها» در جشنواره‌های سینمایی جهان و ایران حضور داشت و جوایزی کسب کرد.

«آنیتا، گمشده در اخبار» پیش از این در جشنواره‌های جیلاوا کشور چک، توکیو انیمه ژاپن، هیوستون آمریکا، بیست و هشتمین جشنواره فیلم انیمیشن کاتالونیا؛ انیماک، بیرمنگام انگلستان حضور یافته و در جشنواره انیمیشن هند حضور داشته است.

عوامل فیلم انیمیشن «آنیتا، گمشده در اخبار» عبارتند از طراح صدا: انسیه ملکی، آهنگساز: مصطفی محمودی، نویسنده، کارگردان، تدوینگر، انیماتور و تهیه کننده: بهزاد نعلبندی، پخش بین المللی: شرکت مستقل‌های ایرانی با مدیریت محمد اطبایی، مدیر روابط عمومی: نغمه دانش آشتیانی.

کد خبر 6064113 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • یادداشت|تأملات سیدحسن حسینی در حوزه «بیدل شناسی»
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» در یک جشنواره خارجی اکران می‌شود
  • عبدالله سیدران درگذشت
  • گزارشی از نظر منتقدان درباره آخرین کتاب چاپ شده مارکز
  • عبدالله سیدران از دنیا رفت
  • اهدای یک جایزه ویژه به نویسنده «داستان آمریکایی»
  • عبدالله سیدران نویسنده بوسنیایی درگذشت
  • کتابی که تئوری کودتای رضا شاه بود
  • انیمیشن آوای ابرها منتشر شد
  • نویسنده «مار و پله»: از مامور امنیتی پرونده مدینه متشکرم