Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@23:04:44 GMT

دست درازی هکرها به اطلاعات کاربران آیفون

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۵۴۶۴

دست درازی هکرها به اطلاعات کاربران آیفون

کارشناسان و پژوهشگران امنیتی تیم Project Zero گوگل به تازگی اعلام کرده‌اند که هکرها به مدت فاصله زمانی بین دو آپدیت iOS به اطلاعات شخصی کاربران گوشی‌های آیفون دسترسی داشته و از آنها سواستفاده می‌کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، با توجه به اهمیت روزافزون حفاظت از اطلاعات شخصی و امنیت سایبری دستگاه‌های الکترونیکی و گوشی‌های هوشمند، امنیت اطلاعات آنها تبدیل به یکی از بزرگترین دغدغه‌های بسیاری از کاربران در فضای مجازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین ترتیب بسیاری از کارشناسان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری با بررسی و تحقیقات متعدد سعی دارند که با کشف آسیب‌پذیری‌های مختلفی که در سرویس‌های اینترنتی مختلف، اپلیکیشن و پلت‌فرم‌های سیستم عامل‌های موبایلی و رایانه‌ای وجود دارد، به کاربران هشدار دهند که بیشتر مراقب محافظت از حریم شخصی و اطلاعات خصوصی خود در فضای مجازی باشند و جلوی نفوذ و دسترسی هکرها و مجرمان سایبری به حساب های کاربری و دستگاههای الکترونیکی مورداستفاده خود را بگیرند.

حالا به تازگی کارشناسان و محققان امنیتی تیم Project Zero گوگل با انتشار گزارشی جدید اعلام کرده‌اند که هکرها و مجرمان سایبری با انتشار بدافزارهای خطرناکی که به سرقت و نفوذ به اطلاعات شخصی کاربران گوشی‌های آیفون اقدام می کرد، سعی داشتند به حریم خصوصی آنها که شامل پیام‌های رد و بدل شده، تصاویر، ویدیو و لوکیشن جغرافیایی می‌شود، نفوذ و دسترسی پیدا کنند.

بر اساس گزارش وب سایت سی‌نت، در جای دیگر این گزارش همچنین آمده است که خبر کشف این آسیب‌پذیری به شرکت اپل، توسعه دهنده گوشی‌های آیفون نیز اطلاع داده شده بود و این شرکت نیز بلافاصله آسیب پذیری مربوطه را با انتشار یک نسخه به روزرسانی شده از سیستم عامل آی‌اواس برطرف کرد اما در این فاصله زمانی بین دو آپدیت iOS هکرها با استفاده از حفره‌های امنیتی و همچنین بدافزارهای خطرناک دسترسی نسبتا گسترده‌ای به اطلاعات قربانیان داشتند.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آيفون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد

ایگاه خبری استریت تایمز گزارش داد که ارتش کره جنوبی استفاده از گوشی تلفن همراه آیفون را برای پرسنل نظامی این کشور ممنوع کرده و دلیل آن را عدم انطباق دستگاه‌های آیفون با محدودیت‌های مشخص شده در سند امنیت دفاع ملی ارتش این کشور برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه و نشت اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا اعلام کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پایگاه خبری استریت تایمز گزارش داد که ارتش کره جنوبی استفاده از گوشی تلفن همراه آیفون را برای پرسنل نظامی این کشور ممنوع کرده و دلیل آن را عدم انطباق دستگاه‌های آیفون با محدودیت‌های مشخص شده در سند امنیت دفاع ملی ارتش این کشور برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه و نشت اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا اعلام کرد.

استریت تایمز این خبر را به نقل از گروهی از افسران ارتش بدون ذکر مشخصات‌شان نقل کرده است.

این رسانه مدعی است که  تصمیم برای ممنوعیت آیفون در ارتش از جلسات مشترکی گرفته شده است که توسط ستاد ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی برگزار شده است.

همچنین پایگاه خبری the defense post که اخبار حوزه‌های نظامی و فناوری را منتشر می‌کند، با ذکر این خبر اعلام کرده اگر این ممنوعیت در تمام واحد‌های نظامی اجرا شود، حدود ۵۰۰,۰۰۰ پرسنل ارتش کره جنوبی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

در سند منتشره توسط استریت تایمز، علاوه بر ممنوعیت استفاده از گوشی‌های آیفون آمریکایی در ارتباطات رسمی، هرگونه استفاده از آیفون در  ارتباطات غیررسمی مانند تماس‌های تلفنی خصوصی در داخل ساختمان‌های نظامی هم ممنوع شده است.

استریت تایمز آورده است این ممنوعیت بطور آزمایشی در  شهر گیریونگ برای نیرو‌های ارتش در حال انجام است و احتمالا همه واحد‌های دیگر در سراسر کره جنوبی را شامل می‌شود و علاوه بر تلفن همراه، ساعت‌های هوشمند هم ممنوع می‌شود.

اجرای آزمایشی این طرح در گیریونگ به‌دلیل اهمیت بالای این شهر در وجود ستاد ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی در آن با حدود ۱۰۰۰۰ پرسنل است.

استریت تایمز به‌نقل از منابع خود گفته است گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید ازجمله شرکت سامسونگ، از این ممنوعیت مستثنی خواهند شد و در این سند به صراحت آمده است که «آوردن آیفون‌ها کاملاً ممنوع خواهد بود».

وزارت دفاع ملی کره برنامه امنیتی برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه در مراکز نظامی را در آگوست ۲۰۱۳ برای کاهش خطر نشت اطلاعات معرفی کرد و دستور استفاده از این برنامه امنیتی در مراکز نظامی از سال ۲۰۲۱ برای همه پرسنل تمدید شد.

دیگر خبرها

  • استفاده از گوشی آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی ممنوع شد
  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • قیمت گوشی امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • ارتش کره جنوبی به دنبال ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون
  • آیا آیفون 15 ضد آب است؟ تست ضد آب بودن آن
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • آیفون ۱۴ رجیستر نمی‌شود، اما اجازه خرید جت شخصی داده می‌شود؟
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است