Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:35:33 GMT

اعلام آمادگی آلمان برای کمک به مهار آتش آمازون

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۵۶۱۹

اعلام آمادگی آلمان برای کمک به مهار آتش آمازون

به گزارش روز شنبه شبکه دویچه وله، در حالیکه آتش سوزی در جنگل های آمازون نگرانی های بین المللی را بدنبال داشته، «آنگلا مرکل» در تماسی تلفنی با «ژائر بولسونارو» برای کمک به دولت برزیل در مهار آتش‌سوزی این منطقه اعلام آمادگی کرد.
در این گفت وگو همچنین بولسونارو بار دیگر بر حاکمیت کامل برزیل بر سرنوشت منطقه آمازون تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی پس از این گفت وگو، در یک پیام توئیتری تماس خود را با مرکل سازنده خواند.
دولت راستگرای برزیل پیش از این انتقاد جامعه جهانی را درباره سیاست زیست محیطی خود رد کرده است.
نگرانی از ادامه آتش‌ سوزی در جنگل‌های آمازون به طور جدی در اجلاس اخیر کشورهای عضو «گروه 7» در بیاریتز فرانسه مطرح شد و «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه موضوع الزام مقابله با آتش‌سوزی‌های گسترده در جنگل‌های آمازون را در دستور کار این اجلاس قرار داد.
در همین رابطه، آلمان و فرانسه اعلام کردند که ۲۰ میلیون دلار به مهار آتش‌سوزی جنگل‌های آمازون اختصاص خواهند داد.

با این حال بولسونارو در واکنش به این تصمیم آلمان و فرانسه گفته بود که برزیل برای مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون نیاز به کمک خارجی ندارد.

از زمان تشدید آتش‌سوزی‌های جنگل‌های آمازون در بخش برزیل، دولت این کشور اعلام کرده که اقدامات مختلفی برای خاموش کردن آتش انجام داده که هنوز به نتیجه نرسیده و همچنان رو به گسترش است.
طبق اعلام موسسه برزیلی پژوهش‌های فضایی، نزدیک به ۱۷۰۰ مورد جدید جنگل‌ سوزی فقط پنجشنبه و جمعه گذشته رخ داده که این رقم از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به ۷۶ هزار مورد رسیده است.

ضمن آنکه فقط در تیر امسال، میزان جنگل‌زدایی در آمازونِ منطقه برزیل، برای دومین ماه پیاپی از مرز سال گذشته عبور کرده و نسبت ماه پیش از آن ۸۸.۴ درصد افزایش داشته است.

این میزان آتش‌سوزی که در دوره ریاست جمهوری ژائر بولسونارو رئیس جمهوری راستگرا و افراطی برزیل رخ داده، تاکنون سابقه نداشته است.

این آمار و ارقام، با انتقاد رئیس‌جمهوری برزیل همراه شد و وی داده‌های این موسسه تحقیقاتی را دروغ خواند.

ناراحتی او از انتشار این آمار سبب شد تا رئیس این نهاد پژوهشی را از برکنار کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آلمان آمازون برزیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین

انبار داروی بیمارستان امام حسین (ع) در خیابان شهید مدنی تهران دچار حریق شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بامداد روز گذشته پرسنل بیمارستان امام حسین (ع) در تماس با سامانه ۱۲۵ از آتش‌سوزی در انبار داروی این بیمارستان خبر داده و در درخواست کمک کردند که درپی آن بلافاصله ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۲، ۹۳ و ۷۳ را به همراه خودروی حامل دستگاه‌های تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان شهید مدنی جنوبی اعزام کرد.

با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که آتش‌سوزی در طبقه همکف یک ساختمان دو طبقه با کاربری انبار دارو رخ داده است. این ساختمان در ضلع جنوب شرقی محوطه بیمارستان با کاربری انبار دارو به مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع رخ بود و در زمان رسیدن نیرو‌های آتش نشانی بخشی از قسمت شرقی انبار کاملاً شعله ور بود و دود زیادی به اطراف زبانه می‌کشید. همچنین شعله‌های آتش در حال سرایت به قسمت‌های دیگر انبار دارو بود.

در این شرایط نیرو‌های عملیات بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاه‌های تنفسی ضمن قطع برق و گاز ساختمان به سرعت وارد انبار شدند و با استفاده از یک رشته لوله آبدهی، عملیات مهار آتش را آغاز کردند.

بنابراعلام آتش نشانی تهران، این آتش سوزی می‌توانست علت رخداد یک حادثه در سطح وسیع‌تر شود و خسارت مالی سنگینی برجای گذارد و موجب از بین رفتن دارو‌های کمیاب مختص بیماری‌های خاص نیز بشود که با سرعت عمل و دقت بالای آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش شد.

در پایان نیز آتش‌نشانان پس از مهار و اطفاء کامل آتش اقدام به لکه گیری و انجام عملیات تخلیه دود و ایمن سازی ساختمان کرده و با تحویل محل حادثه به پرسنل بیمارستان به ماموریت خود خاتمه دادند. علت این حادثه نیز ازسوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بررسی و اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مهار آتش در خودروی سواری
  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • مهار آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محدوده بازار
  • مهار اتش سوزی سردخانه نگهداری خرما در بم
  • علت آتش سوزی در بازار بندرعباس اعلام شد | تلاش برای مهار آتش در یک منزل مسکونی ادامه دارد | ویدئو
  • مهار آتش سوزی یک باب مغازه در بندرعباس
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • اطفای یک حریق پس از ۲ ساعت
  • مهار آتش سوزی ۲ واحد تجاری و یک واحدمسکونی در رشت