Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@03:13:55 GMT

زائران در اماکن متبرکه انتظار هیچ نقص و کوتاهی ندارند

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۵۹۷۹

زائران در اماکن متبرکه انتظار هیچ نقص و کوتاهی ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، مصطفی خاکسار قهرودی، در آئین تکریم معاون سابق اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی و معارفه سرپرست جدید این معاونت، بابیان اینکه تغییر به سمت تعالی و پیشرفت توصیه دین مبین اسلام و اهل‌بیت (ع) است، اظهار کرد: حرم مطهر دارای جایگاه ویژه‌ای است که زائران این قطعه از بهشت انتظار هیچ نقص، کوتاهی و مشکلی را در این اماکن متبرکه و نورانی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حوزه معاونت اماکن متبرکه، پیشانی ارتباط و تعامل با زائران عزیز بارگاه منور رضوی است و حفظ قداست، رعایت شئونات، نظم و آراستگی و نظافت صحن‌ها و رواق‌های مبارکه از موضوعاتی است که همواره مورد تأکید تولیت آستان قدس رضوی است.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: معاونت اماکن متبرکه و خدماتی که در حرم مطهر رضوی به زائران ارائه می‌شود، بایستی به لحاظ کیفی ارتقا یابد و این حوزه بسیار مهم و بااهمیتی است؛ زیرا اثرگذاری مثبت و گسترده‌ای در سطوح مختلف دارد و کار درست و نتیجه مطلوب آن از سایر بخش‌های آستان قدس نمود و بازتاب بیشتری خواهد داشت.

خاکسار قهرودی ضمن تقدیر از خدمات ارزنده سیدخلیل منبتی، عنوان کرد: ایشان در دورانی که در معاونت اماکن متبرکه توفیق خدمت داشتند، اقدامات شایسته و مناسبی انجام داده‌اند که ان‌شاالله مورد رضایت حضرت امام رضا (ع) واقع شود و اینکه توفیق یافته‌اند که در منطقه محروم سیستان و بلوچستان خدمت کنند نیز جای تبریک و آرزوی موفقیت دارد.

معاون سابق اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی نیز در این مراسم بابیان اینکه فرصت حضور و خدمت در اماکن متبرکه و همکاری با مدیران و کارکنان این نهاد مقدس را بایستی قدر دانست، اظهار کرد: خرسندم که در طی این دوران مسئولیت توانستیم با همیاری و همدلی، فضایی با آرامش را برای همکاران و خدام این آستان نورانی فراهم کنیم.

منبتی ادامه داد: احداث و راه‌اندازی مهمانسرای غدیر و توسعه خادم یاری حضرت رضا (ع) که زمینه تشرف ۵۰ هزار نفر را فراهم کرد، از خاطرات ماندگار در ذهن من باقی خواهد ماند.

در ادامه مصطفی فیضی، سرپرست جدید معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی نیز بابیان اینکه زائران این بارگاه نورانی به این دستگاه چشم امید دارند، گفت: امیدوارم بتوانیم خدمات شایسته و قابل قبولی را به زائران حضرت ارائه نمائیم و از اعتماد تولیت و قائم‌مقام این آستان مقدس تشکر می‌کنم.

کد خبر 4706922

منبع: مهر

کلیدواژه: مراسم تودیع و معارفه آستان قدس رضوی هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان استانداری سمنان یاسوج خطبه های نماز جمعه ماه محرم اربعین حسینی عید غدیر خم گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۵۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۱۰ هزار قطعه تمبر مسلمان آمریکایی به موزه رضوی

مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی گفت: شهروند مسلمان آمریکایی، بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و مجموعه ای نفیس از سکه های تاریخی حکومت های هند به موزه رضوی اهدا کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از آستان‌نیوز، محمد حسین یزدی‌نژاد در خصوص مجموعه اهدایی مهندس ظفر اعظم مسلمان مقیم آمریکا گفت: از بیش از یکصد کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی جهان و کشورهای استعمار شده همچون آلبانی، اسپانیا، عجمان از شیخ نشین های امارات، جزیره آنتیگوا، باربادوس، برمودا، هندروس انگلیس، منطقه کانال، جزایر کیپ ورد، جزایر کایمان، جمهوری آفریقای مرکزی، جزایر کومور، ساحل سومالی فرانسه، فجیره شیخ نشین امارات، گرانادا، مجارستان، لیختن اشتاین، مالاگاسی، جزیره موریسسنت لوسیا، گینه اسپانیا با نام فعلی فرنادوپو در این مجموعه تمبرهای تاریخی با ارزشی وجود دارد که بیانگر وقایع تاریخی دولت ها و ملت هاست. 

وی، قدیمی ترین تمبر این مجموعه را متعلق به سال 1870 از قطعه سری پستی جکسون عنوان کرد.

یزدی نژاد، نمایشگاه پان آمریکا 1901، سیصدمین سال ورود پدران روحانی به آمریکا 1920، دویستمین سال تولد جرج واشنگتن 1932، یکصد و پنجاهمین سال اعلامیه صلح بعد از جنگ استقلال، یکصد و پنجاهمین سال قانون اساسی آمریکا 1937، هشتادمین سال پست سریع السیر پونی 1940 ، پرچم کشورهای استعمار شده لهستان، یوگسلاوی، هلند، بلژیک، فرانسه، یونان، دانمارک، کره، زمان جنگ جهانی دوم سال 1943 را موضوع مجموعه ای از تمبرهای قدیمی این مجموعه برشمرد. 

مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی، اشیاء اهدایی کارت پستال، پاکت نامه، پاکت مهر روز، نامه، اسکناس، آلبومی از سکه های طلا، مس، نیکل از حکام محلی هند و شاهان حیدرآباد دکن از حدود 400 سال پیش تا 1948 میلادی را از دیگر نفایس فرهنگی ارزشمندی عنوان کرد که از سوی  مهندس ظفر اعظم مسلمان مقیم آمریکا به موزه رضوی اهدا شده است. 

گفتنی است؛ بر اساس برآورد کارشناسان موزه آستان قدس رضوی این مجموعه قریب به 5 هزار دلار قیمت گذاری شده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی
  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • «وقف رضوی» راهکاری برای تحقق شعار سال 1403
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی
  • اهدای ۱۰ هزار قطعه تمبر مسلمان آمریکایی به موزه رضوی
  • نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) می شود
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری