Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@22:13:24 GMT

چین خبرنگار وال استریت ژورنال را اخراج کرد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۶۱۶۷

چین خبرنگار وال استریت ژورنال را اخراج کرد

چین یکی از خبرنگاران روزنامه وال استریت ژورنال را یک ماه پس از انتشار گزارشی از سوی این روزنامه درباره یکی از خویشاوندان شی جینپینگ و متهم کردن او به قمار با مبالغ سنگین و پولشویی در استرالیا از این کشور اخراج کرد.

مقامات چینی به روزنامه وال استریت ژورنال اطلاع داده‌اند که مجوزهای مطبوعاتی چون هان وونگ، خبرنگار سنگاپوری این روزنامه که از سال ۲۰۱۴ اخبار سیاسی چین را پوشش می‌دهد تمدید نخواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهلت این مجوزها روز جمعه منقضی شد.

این نخستین بار است که دولت چین یک خبرنگار وال استریت ژورنال را از فعالیت در این کشور منع می‌کند.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، وونگ یکی از دو نویسنده گزارشی بود که در تاریخ ۳۰ ژوئیه منتشر شد و در آن به تحقیقات یک نهاد اطلاعاتی و اجرای قوانین استرالیا درباره مینگ چای، یکی از خویشاوندان شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین پرداخته شده بود.

در این گزارش به نقل از مقامات استرالیایی و اسناد کازینوها آمده است، چای که شهروند استرالیا است، مبالغ هنگفتی را در قمار صرف کرده و با آنچه مقامات استرالیایی پولشویی در ملبورن خوانده‌اند، ارتباط داشته است.

این گزارش همچنین خاطرنشان کرده است که نشانه‌ای از آگاه بودن شی از اقدامات چای در استرالیا وجود ندارد. پکن اما دارایی شخصی بستگان رئیس جمهوری این کشور را مساله‌ای حساس و تابو می‌داند.

سخنگوی ناشر روزنامه وال استریت ژورنال در بیانیه‌ای اظهار کرد: عدم تمدید مجوزهای چون هان از سوی مقامات چین را تایید می‌کنیم و این مساله را پیگیری خواهیم کرد.

وزارت امور خارجه چین نیز در بیانیه‌ی اظهار کرد که دولت این کشور با مسائل مربوط به سازمان‌های خبری خارجی طبق قوانین پکن برخورد می‌کند.

این وزارتخانه افرود: ما شدیدا با خبرنگارانی که بدخواهانه وجهه چین را لکه‌دار می‌کنند مخالفت می‌کنیم و از آنان استقبال نمی‌کنیم.

انجمن خبرنگاران خارجی چین در بیانیه‌ای اظهار کرد، وونگ ششمین خبرنگاری است که از سال ۲۰۱۳ تحت چنین شرایطی چین را ترک می‌کند و این اقدام را با "شدیدترین لحن ممکن" محکوم کرد.

چین در زمان انتشار این گزارش از سوی وال استریت شورنال، آن را "بی‌اساس، بر مبنای شایعات و تلاشی برای تخریب وجهه چین" دانست. د / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۶۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت روزنامه عبری از فروپاشی بازدارندگی اسرائیل

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، در این گزارش که با عنوان «توازن هراس جدید میان ایران و اسرائیل» به چاپ رسیده، آمده است: سال‌های متمادی ایران به صورت مستقیم به اسرائیل حمله نکرده بود؛ اما از هفتم اکتبر 2023 بازدارندگی اسرائیل فرو پاشید و تهران خلق نظام جدیدی را آغاز کرد.

نویسنده در ادامه آورده است که انتخاب بعدی (اسرائیل) می‌تواند ترور یکی دیگر از ژنرال‌های ایرانی باشد که با جدیت مورد بررسی قرار گرفته است اما آنچه در آن تردید وجود دارد اجرای این طرح است که موجب از بین رفتن بازدارندگی می‌شود که اسرائیل باید آن را باردیگر به دست آورد.

وی در ادامه مدعی شد که ایران در سال‌های اخبر با فرماندهی "قاسم سلیمانی"، فرمانده سابق نیروی قدس یک حلقه آتش را در اطراف اسرائیل ایجاد کرد تا بتواند فضایی را برای مانور تا زمان دستیابی به بمب هسته‌ای ایجاد کند؛ اما همه این‌ها هفته گذشته به پایان رسید و بیش از 350 قطعه ویرانگر به سمت اسرائیل شلیک شد که شامل بیش از 110 موشک بالستیک بود و هدفی کمتر از پایگاه استراتژیک "نواتیم" که مرکز اصلی حفظ برتری هوایی اسرائیل در منطقه به شمار می‌رود، نداشت.

در ادامه آمده است: این اقدام ایران، اسرائیل را در برابر دستور کار جدیدی قرار داد. زمانی که مقامات ایران تصمیم گرفتند عملا به دورانی که به عنوان "نبرد بین دو جنگ" توصیف می‌شود، پایان دهند؛ یعنی بازداشتن اسرائیل از انجام عملیات علیه نمایندگان ایران در سوریه و لبنان.

این تحلیلگر نظامی در ادامه خاطرنشان کرد که تحولات اخیر بعد از حمله ایران بحث‌های زیادی را در اسرائیل در خصوص دستاوردهای ترور "محمدرضا زاهدی" ایجاد کرد و مشخص شد که ترور وی در نزدیکی کنسولگری ایران یک اشتباه بود و اطلاعات اسرائیل میزان پاسخ ایران را درست ارزیابی نکرده بود؛ لذا اسرائیل وارد جبهه‌ای شد، چندین برابر پیچیده‌تر از جبهه‌هایی که پیش از این در غزه و لبنان در آن حضور داشت.

 وی تاکید کرد که این یک شکست اطلاعاتی دیگر علاوه بر دوره قبل از "حافظ دیوارها" (جنگ غزه در سال 2021) و شکست بزرگتر در 7 اکتبر است.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل در عمل جنگ چندجانبه‌ای را آغاز کرده است که از غزه شروع شد و به لبنان و سوریه گسترش یافت و سپس به یمن و عراق کشیده شد و با بروز بحران با آمریکا به ایران رسید. 

این تحلیلگر در پایان این گزارش تاکید کرد: اسرائیل باید به سرعت به جنگ جاری در نوار غزه پایان دهد، از سر دادن شعارهای توخالی درباره "پیروزی مطلق" دست بردارد. پس از آتش بس در غزه، آتش لبنان فروکش می‌کند و تنها در این صورت اسرائیل می‌تواند قدرت نظامی خود را مطابق با واقعیتی که کاملاً تغییر کرده است، بسازد.

 

دیگر خبرها

  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • افشای طرح لغو شده حمله اسرائیل به ایران از جمله تهران
  • جزئیات وال‌استریت‌ژورنال از طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • توخل به انگلیس برمی‌گردد: لندن نه، این بار منچستر!‏
  • استعفای رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل به دلیل ۷ اکتبر
  • (عکس) بازوبند کاپیتانی تیم ملی استرالیا بر بازوی یک ایرانی
  • روایت روزنامه عبری از فروپاشی بازدارندگی اسرائیل
  • وال‌استریت‌ژورنال: دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل بود
  • چاد هم نظامیان آمریکایی را اخراج می کند
  • وال‌استریت‌ژورنال: حمله رگباریِ ایران به اسرائیل، آمریکا را غافل‌گیر کرد