Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرد، ایالات متحده نمی‌خواهد افغانستان به پناهگاهی تبدیل شود که آمریکا و متحدانش از آنجا مورد تهدید قرار بگیرند واین کشور نیاز به یک توافق مسالمت‌آمیز مذاکره‌شده دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از طلوع نیوز، اظهارات جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمرکیا ساعاتی پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ گفت شمار نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان را از ۱۴ هزار تن به ۸۶۰۰ تن می‌ساند و "بعد تصمیم‌ می‌گیریم که چه اقدامی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

دانفورد گفت، آنچه در افغانستان نیاز است یک سازش مسالمت‌آمیز مذاکره‌ شده است و گفت‌وگوی بین افغان‌ها به یک سازش مسالمت‌آمیز ختم خواهد شد. او افزود: وقتی درباره افغانستان فکر می‌کنم، به دو موضوع فکر می‌کنم. اول اینکه ما نمی‌خواهیم افغانستان به پناهگاهی تبدیل شود که سرزمین ما، مردم آمریکایی و متحدانمان تهدید شوند. مساله دیگر این است که ما ثبات صلح در افغانستان را برای مردم افغان می‌خواهیم.  

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرد: وقتی حرف از خروج می‌زنید، من همچون عقب‌نشینی به آن نگاه نمی‌کنم. فکر می‌کنم ما گفت‌وگوی بین افغان‌ها را که به طور ایده‌آل به صلح و ثبات برای مردم افغان منجر می‌شود، آغاز می‌کنیم.  

منابع مطلع از مذاکرات دوحه گفته‌اند، اظهارات دونالد ترامپ درباره حفظ حضور آمریکا در افغانستان روی مذاکرات کنونی میان زلمای خلیل‌زاد، مذاکره‌کننده اصلی آمریکا و طالبان در قطر تاثیر گذاشته است. این منابع گفتند، مذاکرات در حال انجام هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مذاکرات طالبان و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۶۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، آلمان به عنوان یکی از بزرگترین حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از 7 اکتبر به فروش سلاح به این رژیم ادامه داد.

صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور این کشور بیش از یک بار در سفر به تل‌آویو پیام حمایت خود را از این کشتار تکرار کردند. اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان در حالی به ترکیه سفر می‌کند که خشونت‌ها در غزه ادامه دارد.
 
پلتفرم همبستگی غزه در مقابل پردیس دانشگاه فنی استانبول تجمع کرده و به سمت کنسولگری آلمان راهپیمایی کردند.

مورات عیار به نمایندگی از این پلتفرم، دلایل تجمع در مقابل کنسولگری آلمان را تشریح کرد و گفت: مردم غزه از 7 اکتبر با تقدیم شهدا مقاومت می‌کنند. مردم وظیفه شناس که انسانیت خود را از دست نداده‌اند، تظاهرات گسترده‌ای را در همبستگی با مردم فلسطین ترتیب می‌دهند. دنیا به دو دسته قاتل و مقاومت تقسیم شد. ما جلوی کنسولگری آلمان جمع شدیم تا گناه آلمان یکی از بزرگترین حامیان قاتلان را افشا کنیم. اشتاین مایر، شریک اشغال، نمی‌تواند آزادانه به ترکیه سفر کند.

 

دیگر خبرها

  • واکنش سازمان ملل به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند