Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@08:53:05 GMT

از التهاب و سوزش چشم چه می‌دانید؟

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۷۷۳۲

از التهاب و سوزش چشم چه می‌دانید؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تجویز داروها، تنها با معاینه بالینی و گرفتن شرح حال امکان پذیر است و اگر در پاسخ به سوالات مصرف دارویی توصیه می‌شود، پس از مشورت با متخصص مصرف شود.

چشم هایم همیشه قرمز است و پلک هایم ملتهب به چشم پزشک مراجعه کردم. دلیل خاصی برای آن پیدا نکردم. البته به روزاسه چشمی مشکوکم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفا در باره این بیماری توضیح دهید؟

روزاسه چشمی (Ocular rosacea) عارضه‌ای است که باعث التهاب پلک‌ها می‌شود. این بیماری افراد مبتلا به آکنه روزاسه را درگیر می‌کند؛ آکنه روزاسه عارضه‌ای است که سرخ شدن و گر گرفتن صورت مشخصه اصلی آن است. علایم دیگر آکنه روزاسه چشمی به شرح زیر است: درد، حساسیت به نور و تاری دید در موارد شدید.

درباره درمان سوزش چشم توضیح دهید
سوزش چشم با توجه به علت اصلی عارضه درمان می‌شود. برای مثال اگر عفونت باکتریایی علت سوزش چشم باشد، پزشک قطره آنتی بیوتیک را برای درمان عفونت تجویز می‌کند. درمان اغلب با هدف کاهش خشکی چشم انجام می‌شود.

۱-پاک کردن لبه‌های پلک، نزدیک ریشۀ مژه‌ها با استفاده از آب ولرم و پاک کننده ملایم: بیمار می‌تواند چشم را بعد از شست وشو با ضربات ملایم خشک کند.

۲- استفاده از قطره مرطوب کننده برای کاهش قرمزی چشم و راحت‌تر شدن چشم: چشم‌پزشک قطره اشک مصنوعی را برای خشکی بسیار شدید تجویز می‌کند.

۳- قرار دادن کمپرس گرم روی چشم‌ها: برای تهیۀ کمپرس گرم کافی است حوله نرم و تمیزی را در آب گرم خیس کنید و آن را روی چشم‌های تان بگذارید.

۴- مصرف قرص یا قطره آنتی هیستامین: برای کاهش آثار واکنش‌های آلرژیک چشم این دارو‌ها را می‌توانید بدون نسخه از داروخانه‌ها تهیه کنید.

۵- مصرف مکمل‌هایی مانند روغن ماهی و بذر کتان: این مکمل‌ها عوارض خشکی چشم را کاهش می‌دهد همچنین برای بیماران مبتلا به روزاسه چشمی نیز مفید است. نوشیدن آب فراوان در طول روز چشم‌ها را مرطوب نگه می‌دارد و خشکی چشم را کاهش می‌دهد. استراحت دادن به چشم‌ها هنگام کار با رایانه، خشکی و سوزش چشم را کاهش می‌دهد. از عینک آفتابی برای محافظت از چشم‌ها در برابر نور ماوراء بنفش و جلوگیری از سوزش بیشتر استفاده شود. جراحی در موارد نادر و خشکی بسیار شدید چشم ضرورت می‌یابد؛ برای مثال جراح درپوش را در مجاری اشکی قرار می‌دهد تا اشک از چشم خارج نشود.

منبع : خراسان

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۷۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا تغذیه با التهاب مفاصل مرتبط است؟

نتایج پژوهش جدید نشان می‌دهد که آرتریت و التهاب با مصرف برخی از غذا‌های سالم مرتبط است.

به گزارش ایسنا، تریپتوفان اسید آمینه ضروری است که در بیشتر گوشت‌ها، لبنیات و آجیل‌ها یافت می‌شود و نتایج پژوهش کنونی نشان می‌دهد که این اسید آمینه موجود در غذا‌هایی که هر روز مصرف می‌کنیم، می‌تواند منجر به آرتریت شود.

دانشمندان آمینو اسیدی به نام تریپتوفان را که در گوشت، لبنیات، آجیل و سایر غذا‌ها وجود دارد با شرایط ناتوان کننده‌ای که باعث درد و التهاب در مفاصل می‌شود را مرتبط دانسته‌اند. آنان پیشنهاد کردند که برنامه غذایی با مقدار کمتری از این اسید آمینه مانند رژیم غذایی مدیترانه‌ای، ممکن است برای سلامتی بهتر باشد.

به گفته دانشمندان دانشگاه کلرادو ایالات‌متحده، تریپتوفان به بدن ما کمک می‌کند تا موادی مانند پروتئین‌ها و مواد شیمیایی که پیام‌ها را از طریق سیستم عصبی ارسال می‌کنند را بسازد، اما گاهی اوقات، باکتری‌های معده ما آن را به ماده شیمیایی التهابی تبدیل می‌کنند که سیستم ایمنی را برای آرتریت آماده می‌کند.

این اسید آمینه در غذا‌هایی مانند گوشت گاو، مرغ، شیر، آجیل، دانه‌ها، غلات کامل و لوبیا یافت می‌شود. دانشمندان این تحقیق می‌خواستند بدانند، چگونه ماده غذایی که معمولا برای ما مفید است می‌تواند منجر به بیماری‌هایی شود که درد و تورم مانند آرتریت روماتوئید ایجاد کند.

دانشمندان به موش‌ها آنتی‌بیوتیک‌هایی برای از بین بردن میکروبیوم آن‌ها دادند سپس متوجه شدند که وقتی تریپتوفان به ایندول که در مدفوع یافت می‌شود، تجزیه شود، موش‌ها در سلول‌های تی خود واکنشی ایجاد می‌کنند که التهاب بیشتری به همراه خواهد داشت.

کریستی کوهن، دانشیار این دانشگاه اظهار کرد: مشخص شده است که میکروبیوم باکتری موجود در روده ما می‌تواند تریپتوفان را به موارد جانبی تجزیه کند. برخی از آن‌ها ضد التهابی هستند، اما ما برخی را با علل التهابی آن مرتبط می‌دانیم.

ما اولین افرادی هستیم که مشخص می‌کنیم، کدام محصولات در ایجاد التهاب نقش دارند و چگونه این کار را انجام می‌دهند. محققان امیدوارند که یافته‌های آنان که در ماه دسامبر در مجله تحقیقات بالینی منتشر شده است، بتواند کلید درمان‌های آتی آرتریت باشد.

دکتر کوهن افزود: اگر تریپتوفان به سلول‌های بدن ما برخورد کند، تمایل دارد به محصولات ضدالتهابی تجزیه شود و در مقابل زمانی که به سلول‌های باکتریایی برخورد می‌کند التهاب بیشتری ایجاد خواهد کرد.

تحقیقات آینده ما روش‌هایی در این مورد خواهد بود که چگونه می‌توان این مورد را درمان و تعادل را حفظ کرد تا تریپتوفان به سمت مسیر ضد التهابی حرکت کند.

به نظر می‌رسد رژیم غذایی غنی از فیبر‌های گیاهی و گوشت بدون چربی -رژیم غذایی مدیترانه‌ای - میکروبیوم را به حالت سالم‌تری سوق می‌دهد، به‌طوری‌که شما خواص ضد التهابی تریپتوفان را دریافت کنید. به نظر می‌رسد رژیم معمولی غربی بیشتر به سمت مسیر التهابی است.

او گفت: ما مرحله در معرض خطر را بررسی کرده‌ایم، جایی که می‌توانیم افرادی که احتمالا در چند سال آینده به آرتریت روماتوئید مبتلا شوند را براساس نشانگر‌های خون شناسایی کنیم.

کوهن بیان کرد: برخی داده‌ها وجود دارد که نشان می‌دهد ما می‌توانیم در آن دوره مداخله و از بیماری جلوگیری کنیم، اما هنوز کاملا مطمئن نیستیم که راه‌های مناسب مداخله چیست.

دیگر خبرها

  • نماینده اصفهان: فرونشست به مرحله خطرناکی رسیده/ اگر چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  • هوای گرم چگونه سیستم ایمنی را مختل می‌کند؟
  • آیا تغذیه با التهاب مفاصل مرتبط است؟
  • نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  • هوای گرم چگونه سیستم ایمنی را مختل می کند؟
  • اصفهان تخلیه می‌شود؛ تنها ۸ سال فرصت داریم
  • طراحی و تولید اسپری‌های بینی در حجم های متفاوت برای اولین بار در کشور
  • طغیانی: برای فرونشست چاره ای نشود، باید اصفهان را ترک کنیم!
  • آسیب کووید به اندام ها می تواند به قلب نیز آسیب برساند
  • قطره‌های رحمت الهی میهمان مهردشتی‌ها + فیلم