Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@14:13:27 GMT

مناظره ایلان ماسک و جک ما در کنفرانس هوش مصنوعی ۲۰۱۹

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۷۹۳۸

مناظره ایلان ماسک و جک ما در کنفرانس هوش مصنوعی ۲۰۱۹

طی کنفرانس هوش مصنوعی جهانی ۲۰۱۹ که در چین برگزار شد، "جک ما" و "ایلان ماسک" دو فرد مهم و تاثیرگذار در حوزه فناوری حضور داشتند. طی این کنفرانس "جک ما"(Jack Ma) کارآفرین، صنعت‌گر و مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره گروه "علی‌بابا" از کمرنگ بودن حضور انسان‌ها و پررنگ بودن حضور ربات‌ها در آینده سخن گفت که "ایلان ماسک" چندان با وی هم نظر نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل،"جک ما"(Jack Ma) کارآفرین، صنعتگر و مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره گروه "علی‌بابا" اخیرا اظهار کرده است فناوری هوش مصنوعی در آینده کاری خواهد کرد که افراد تنها ۱۲ ساعت در هفته کار کنند و اوقات فراغت بیشتری داشته باشند. جک ما اخیرا گفته است فناوری هوش مصنوعی می‌تواند با انجام بیشتر کار افراد، اوقات فراغت بیشتری را برای آنها به ارمغان بیاورد.

به گفته این میلیاردر پیشرفت‌های گسترده در هوش مصنوعی و اصلاحات در آموزش و پرورش می‌تواند به این معنا باشد که بسیاری از کارگران سرانجام تنها یک چهارم از ساعت‌های هفتگی فعلی خود کار خواهند کرد.

جک ما طی کنفرانس هوش مصنوعی در چین در گفتگو با "ایلان ماسک" مدیرعامل تسلا گفت: از نظر تئوریک، این بدان معناست که افراد سه روز در هر هفته به مدت چهار ساعت کار خواهند کرد. طی ۱۰ الی ۲۰ سال آینده، هر انسان، کشور یا دولتی باید بر اصلاح سیستم آموزش و پرورش تمرکز و اطمینان حاصل کند که کودکان ما می‌توانند یک شغلی پیدا کنند که فقط سه روز در هفته و به مدت چهار ساعت در هر روز کار کنند.

وی در ادامه افزود: هوش مصنوعی در آینده می‌تواند کارهای افراد را انجام دهد تا افراد بتوانند به فعالیت‌های شخصی خود بپردازند و تفریح بیشتری داشته باشند. من فکر می‌کنم اگر این اتفاق رخ دهد، مردم زمان بیشتری برای لذت بردن از زندگی خواهند داشت.

کاهش ساعت کار به ۱۲ ساعت در آینده واقعا یک تغییر چشمگیر خواهد بود. به عنوان مثال طبق داده‌های دفتر آمار کار ایالات متحده، در حال حاضر کارگران در ایالات متحده ۴۰ ساعت در هفته کار می‌کنند. در کشورهای دیگر مانند کره جنوبی، دولت اخیراً قانونی را تصویب کرد که ساعت کار از  ۶۸ ساعت در هفته به ۵۲ ساعت کاهش یافت.

این گفته در حالی است که در حال حاضر کارمندان شرکت علی بابا می‌بایست شش روز در هفته و از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب کار کنند. پس باید دید این ایده برای آنها نیز اجرا خواهد شد یا خیر.

نکته جالب این کنفرانس این بود جک ما و ایلان ماسک بر سر پررنگ بودن حضور ربات‌ها اختلاف نظر بسیاری داشتند به طوری که گفتگوی آنها ۴۸ دقیقه به طول انجامید.

بر خلاف جک ما، ماسک معتقد بود بزرگترین اشتباهی که محققان هوش مصنوعی مرتکب می‌شوند این است که آنها(محققان) فکر می‌کنند هوشمند هستند درصورتیکه در مقایسه با هوش مصنوعی اینگونه نیست.

ماسک در این بحث اظهار داشت که هوش مصنوعی انسان را به دست خواهد گرفت زیرا از ما بسیار باهوش‌تر است اما جک ما نظر دیگری داشت و معتقد بود هوش مصنوعی چنین تهدیدی را برای ما به وجود نمی‌آورد و ما به عنوان انسان به اندازه کافی باهوش هستیم تا این موضوع را ارزیابی کنیم. در حقیقت هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند تا خودمان را بهتر بشناسیم.

اما ماسک گفت، مطمئن نیست با نوع وضعیتی که در آن هوش مصنوعی از انسان هوشمندتر خواهد بود چه باید کرد. ماسک با بیان مثالی گفت ۳۰ یا ۴۰ سال پیش بازی رایانه‌ای بنام "پنگ" وجود داشت که یک بازی بسیار ساده بود اما امروزه بازی‌ها دارای محیط واقعی ۴ بعدی و واقعیت مجازی هستند. از طرف دیگر، ماسک اظهار داشت که هوش مصنوعی کار را بی‌معنی می‌کند و احتمالاً تنها شغلی که برای انسان‌ها در آینده وجود خواهد داشت نوشتن نرم افزار هوش مصنوعی خواهد بود و از آنجایی که هوش مصنوعی تا آن زمان هوشمندتر خواهد شد احتمالا نرم‌افزار خود را نیز خودش خواهد نوشت.

ایلان ماسک در بخشی از این کفرانس درباره پروژه "نورالینک"(Neuralink) خود نیز صحبت کرد.

هدف استارتاپ نورالینک(Neuralink) توسعه یک پهنای باند بسیار قوی برای ارتباط انسان‌ها و رایانه‌ها است. بنابر گزارش‌ها این استارتاپ قصد دارد با ساخت تراشه‌های رایانه‌ای قابل کاشت در داخل مغز انسان، مرز بین بشر و ماشین را کم‌ رنگ‌تر کند.

گفته می‌شود این تراشه حس لامسه کاربران را بازیابی می‌کند. این پردازنده سیگنال‌های پیچیده‌ای را رمزگشایی می‌کند که در داخل مغز انسان شکل گرفته‌اند؛ سپس تراشه آن‌ها را به رقم تبدیل می‌کند تا بتواند این سیگنال‌ها را پردازش کند. در نتیجه شخصی که این تراشه در مغز وی کار گذاشته می‌شود، امکان کنترل کردن عملکرد عضلات بدن را پیدا می‌کند.

استارتاپ نورالینک یک شرکت "فناوری عصبی"(neurotechnology) آمریکایی است که توسط ایلان ماسک در سال ۲۰۱۶ تأسیس و در سال ۲۰۱۷ کار خود را آغاز کرد. دفتر مرکزی این استارتاپ در سانفرانسیسکو است. از زمان تأسیس، چندین دانشمند عصب شناس از دانشگاه‌های مختلف در آنجا مشغول به کار هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جک ما هوش مصنوعی ایلان ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۷۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است

ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی ایکس ( توئیتر سابق) بار دیگر به دلیل امتناع از حذف ویدیوهایی در این شبکه که برخی آن را «مروج خشونت» می‌دانند، با انتقادهای شدید روبرو شده است.

به گزارش بی بی سی، ماسک در حال حاضر در استرالیا و در برزیل با پرونده‌های حقوقی علیه این شبکه مواجه است.

در تازه‌ترین مورد، آنتونی آلبانیزی، نخست‌وزیر استرالیا، ایلان ماسک را «میلیاردر متکبر» خواند و گفت: «آقای ماسک تصور می‌کند که فراتر از قانون است.»

این اظهارات آقای آلبانیزی، در پی بالا گرفتن جدال بر سر صحنه‌های فیلم مربوط به حمله با چاقو در یک کلیسا در شبکه اجتماعی ایکس(توئیتر سابق) صورت می‌گیرد.

روز دوشنبه، دادگاهی در استرالیا به ایکس دستور داد تا فیلم‌های این حمله را که هفته گذشته در سیدنی روی داد، از روی این شبکه حذف کند.

پیشتر ایکس اعلام کرد، تنها در صورتی که «قانون آن را ملزم به آن کند» این کار را خواهد کرد.

مالک ایکس همچنین پیش از این دولت آقای آلبانیزی را به سانسور متهم کرده بود.

هفته گذشته کمیسر امنیت الکترونیک استرالیا، که یک تنظیم‌کننده مستقل است، ایکس و دیگر رسانه‌های اجتماعی را تهدید کرد که در صورت حذف نکردن ویدئوهای چاقو زدن در یک کلیسای مسیحی، با جریمه‌های سنگینی مواجه خواهند شد. پلیس این حمله را «تروریستی» خوانده است.

ایکس استدلال کرده است که این دستور «در محدوده قوانین استرالیا نیست.»

علاوه بر این مورد، ایکس و کمیسیون امنیت الکترونیک استرالیا همچنین درگیر یک پرونده حقوقی به دلیل «عدم ارائه اطلاعات از سوی ایکس در مورد نحوه ردیابی و حذف مطالب مربوط به کودک آزاری آنلاینی» هستند.

مشکل ماسک با دادگاه عالی برزیل چیست؟

در همین حال دادگاه عالی برزیل به شبکه اجتماعی ایکس تا روز جمعه فرصت داده است که توضیح دهد چرا «به طور کامل از احکام مربوط به مسدود کردن برخی اکانت‌ها در این شبکه تبعیت نکرده است.»

این تصمیم بخشی از تحقیقاتی است که در اوایل ماه جاری به دستور قاضی الشاندر دی مورائس، قاضی دیوان عالی برزیل آغاز شد.

این تحقیقات پس از آن انجام گرفت که ایلان ماسک اعلام کرد، حساب‌هایی را که قاضی دستور انسداد آن‌ها را در ایکس داده بود، دوباره فعال خواهد کرد.

قاضی الشاندر دی مورائس از شبکه اجتماعی ایکس خواسته بود تا حساب‌های کاربرانی را مسدود کند که اطلاعات نادرست منتشر می‌کنند.

گمان می‌رود این پروفایل‌ها به جنبش‌های راست افراطی مرتبط باشد که محتوای مربوط به شورش‌های ۸ ژانویه سال گذشته را منتشر کردند.

در این شورش‌ها هزاران نفر از حامیان ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور سابق برزیل به کنگره، دادگاه عالی و کاخ ریاست‌جمهوری آن کشور یورش بردند.

پیش از این آقای ماسک با انتشار پستی در ایکس گفته بود که این محدودیت‌ها خلاف قانون اساسی بوده و به همین دلیل از حکم دادگاه برزیل تبعیت نشده است.

در هنگام شروع این تحقیقات وزیر ارتباطات برزیل، از آقای ماسک انتقاد کرد و با حروف بزرگ نوشت که«شبکه‌های اجتماعی سرزمین بی‌قانون نیستند.»

اگر ایکس از حکم دادگاه برزیل پیروی نکند، روزانه ۱۰۰ هزار رئال برزیل، معادل ۱۹ هزار و۷۷۴ دلار جریمه خواهد شد و به گفته ناظران احتمال زیادی وجود دارد که این شبکه اجتماعی در برزیل مسدود شود.»

tags # ایلان ماسک سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • پیش بینی نگران کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می پیوندد
  • پیش‌بینی های ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم
  • حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است
  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • پارلمان استرالیا ایلان ماسک را یک گاوچران خودشیفته توصیف کرد!