Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@10:40:59 GMT

پایان ضعیف وال‌استریت در ماه آگوست

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۸۴۹۰

وال استریت با احتیاط سرمایه‌گذاران قبل از تعطیلات آخر هفته‌ای که قرار است پس از آن تعرفه‌های جدید آمریکا اجرایی شود، از رشد باز ایستاد تا ماه آگوست خود را با عملکردی ضعیف به پایان ببرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز جمعه به وقت آمریکا (بامداد شنبه به وقت تهران)، با احتیاط سرمایه‌گذاران قبل از تعطیلات آخر هفته‌ای که قرار است پس از آن دور جدیدی از تعرفه‌های آمریکا بر واردات چین فعال شود، وال‌استریت از رشد باز ایستاد تا ماه آگوست خود را با عملکردی ضعیف به پایان ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اینکه شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ توانست بیشترین رشد هفتگی خود از ماه ژوئن تا کنون را ثبت کند، اما ماه آگوست خود را با بیشترین افت ماهانه از ماه می تا کنون به پایان برد.

در ماه آگوست با تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین و معکوس شدن منحنی سود اوراق قرضه آمریکا، که نشانه‌ای از احتمال رکود اقتصادی در آینده نزدیک است، سرمایه‌گذاران با فرار از بازارهای سهام به سوی سرمایه‌های امن هجوم بردند.

میانگین صنعتی داوجونز ۴۱.۰۳ واحد یا ۰.۱۶ درصد رشد کرد و به ۲۶۴۰۳.۲۸ واحد رسید. اس‌اندپی ۵۰۰ هم با اندکی تغییر، ۱.۸۸ واحد یا ۰.۰۶ درصد رشد کرد و به ۲۹۲۶.۴۶ واحد رسید. کامپوزیت نزدک ۱۰.۵۱ واحد یا ۰.۱۳ درصد بالا آمد و به ۷۹۶۲.۸۸ درصد رسید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: وال استریت بورس شاخص مهدی شادمانی ماهواره ناهید علی اصغر پیوندی گروه هفت ائتلاف دریایی آمریکا لایحه تجارت ماهاتیر محمد سامانه سماح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۸۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس کاهشی شد | افت ۱۱ هزار و ۱۹۳ واحدی شاخص کل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پس از پاسخ سپاه پاسداران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، بازار سرمایه کاهش را تجربه کرد و به نظر می‌رسد اثرات هیجانی این رخداد غیراقتصادی باعث افزایش فشار فروش در بورس شد. البته سازمان بورس با تشکیل جلسه اضطراری دامنه نوسان در بازار سرمایه را به یک درصد کاهش داده که این تصمیم تا سه روز اجرایی خواهد شد.

به هر ترتیب، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در دومین روز هفته ۱۱ هزار و ۱۹۳ واحد کاهش پیدا کرد و به رقم دو میلیون و ۱۹۶ هزار و ۷۷۶ واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۲۶۷۷ واحد در عدد ۷۲۳ هزار و ۵۳۹ واحد ایستاد.

دامنه نوسان بورس تغییر کرد

تعداد معاملات روز یکشنبه بورس، بیش از ۹۰ هزار فقره بود که تقریبا یک چهارم روزهای گذشته محسوب می‌شود. ارزش معاملات امروز نیز به ۳۱۵۰ میلیارد تومان رسید.

فملی، فولاد، فارس و وغدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. هم‌چنین فملی، فولاد، ذوب و وبملت از نمادهای پرتراکنش بوددن که همگی منفی شدند.

فرابورس ایران هم روز یکشنبه ۱۲۹ واحد افت کرد و شاخص آن در عدد ۲۴ هزار و ۶۴۵ واحد ایستاد.

تعداد معاملات امروز فرابورس نیز با ۵۰ هزار فقره تقریبا یک چهارم روزهای گذشته بود. ارزش معاملات فرابورس ۹۲۷۷ میلیارد تومان بود.

شگویا، هرمز، زاگرس و بپاس از نمادهای تاثیرگذار بر شاخص فرابورس بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند. هم‌چنین فزر، کرمان، فصبا و بگیلان از نمادهای پرتراکنش بودند که بجز فزر سایر نمادها منفی شدند.

اما درخصوص پیش‌بینی وضعیت بازار سرمایه فردین آقابزرگی، کارشناس بورس با اشاره به رشد ۴۶۰۰ برابری شاخص بورس در ۲۷ سال گذشته اظهار کرد: با وجود تنش‌هایی که طی حدود سه دهه گذشته رخ داده هیچ بازاری به اندازه بورس بازدهی نداشته است. نوسان اخیر نیز زودگذر خواهد بود.

وی پیش‌بینی کرد که به زودی تاثیر عوامل غیراقتصادی بر بازار سرمایه از بین خواهد رفت و بعید است بحران در سطح بین‌المللی ادامه پیدا کند. به نظرم بورس در میان‌مدت خود را بازیابی می‌کند و در یک فرآیند کلی در مسیر رشد قرار می‌گیرد.

کد خبر 844317 برچسب‌ها شاخص کل بورس خبر مهم بورس تهران بورس - فرا بورس

دیگر خبرها

  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد
  • سیاست‌ های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد
  • وال استریت ژورنال: اوکراین از کمک غرب به اسرائیل خشمگین است
  • ایران، آمریکا و اسرائیل به دنبال جنگ فراگیر نیستند/ اسرائیل با توجه به بعد مسافتی که دارد توانایی حمله به ایران را ندارد / اسرائیل موشک ندارد از نظر پدافند و سیستمی نیز ضعیف است
  • ورق بازار سرمایه برگشت
  • بورس ۱۰ هزار واحد مثبت شد
  • بورس کاهشی شد | افت ۱۱ هزار و ۱۹۳ واحدی شاخص کل
  • بورس قرمز شد
  • بورس کاهشی شد
  • همکاری دستگاه‌های خدمات رسان گچساران در طرح نهضت ملی مسکن ضعیف است