Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@04:54:30 GMT

پنتاگون: آمریکا به حمایت از پیشمرگه ادامه می‌دهد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۸۸۶۳

پنتاگون: آمریکا به حمایت از پیشمرگه ادامه می‌دهد

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، «مایکل مولروی» معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور غرب آسیا روز گذشته (جمعه) در گفت‌وگو با شبکه «کردستان 24» بر تداوم حمایت آمریکا از نیروهای پاسدار منطقه کردستان عراق موسوم به پیشمرگه تأکید کرد.

وی در این خصوص گفت که آمریکا «به منظور تضمین شکست پایدار داعش، به آموزش مقتدرانه، تجهیز، مشاوره و کمک به (پیشبرد) برنامه‌های پیشمرگه ادامه می‌دهد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام دفاعی آمریکا ضمن تأکید بر نقش پیشمرگه در مبارزه با داعش گفت: «ما قدردان ایثارگری‌های مبارزان عراقی از جمله مبارزان کرد عراقی در حمایت از مبارزه علیه داعش هستیم».

مولروی ضمن تأکید بر تقویت همکاری میان نیروهای عراقی و کرد و با اشاره به اینکه تکفیری‌های داعش مجدداً در حال پیدایش هستند، گفت که اعضای این گروه تروریستی از شکاف‌های امنیتی موجود در قلمروهای مورد مناقشه و اختلافات میان نیروهای امنیتی عراق و کرد سوء‌ استفاده می‌کنند.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی مطرح شده است که «نجاح الشمری» وزیر دفاع عراق بر لزوم لزوم «اتحاد و همبستگی بین تمامی اقشار و تشکیلات نیروهای مسلح [عراق] ازجمله ارتش، پلیس فدرال، نیروهای مرزبانی، مبارزه با تروریسم، الحشد الشعبی، نیروهای پاسدار منطقه [کردستان عراق موسوم به] پیشمرگه» تأکید کرد.

این مقام پنتاگون ضمن حمایت از پیشرفت‌های اخیر در روابط میان بغداد و اربیل گفت: «آمریکا به شدت از پیشرفت‌های اخیر در روابط بغداد و اربیل حمایت می‌کند که مطابق با چارچوب قانون اساسی عراق برای گفت‌وگو است».

اوایل مرداد ماه، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا با «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق در مورد روابط اربیل با بغداد و کمک‌های واشنگتن به پیشمرگه تلفنی رایزنی کرد.

آنطور که دفتر نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق اعلام کرد، وزیر امور خارجه آمریکا با نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق در مورد روابط اربیل با بغداد و کمک‌های واشنگتن به پیشمرگه گفت‌وگو کردند.

156 / 156 وزیردفاع آمریکا پیشمرگان کردستان عراق

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزیردفاع آمریکا پیشمرگان کردستان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت آمریکا از اوکراین


به گزارش تابناک، جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به مشارکت آمریکا در محافظت از تل‌آویو برابر حملات گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی که در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت، مدعی شد که واشنگتن در جنگ اوکراین و روسیه، چنین کاری را برای کی‌یف نخواهد کرد.

رژیم صهیونیستی در جریان عملیات تنبیهی تهران، دست به دامن حامیانش از جمله آمریکا شد. این عملیات گسترده ترکیبی در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و مطابق با مقررات بین‌المللی صورت گرفت.

کربی در نشستی مطبوعاتی واکنش به این پرسش که آیا آمریکا در جنگ اوکراین نیز اقدام مشابهی خواهد کرد یا خیر، مدعی شد: می‌دانستم که این سوال مطرح می‌شود. ببینید، درباره دو جنگ متفاوت، دو حریم هوایی و دورنمای تهدید متفاوت حرف می‌زنیم.

وی در ادامه مدعی شد: رییس جمهور آمریکا از ابتدای (جنگ اوکراین) به وضوح اعلام کرد که آمریکا قرار نیست در این جنگ نقش‌آفرینی رزمی داشته باشد.

قدرت‌های غربی نسبت به فراهم کردن کمک برای اوکراین «تا هر زمان که طول بکشد» متعهد شده اما همواره مداخله مستقیم در جنگ و رویارویی با نیروهای روسیه را رد کرده‌اند. با این حال، فرانسه از احتمال اعزام نیروی زمینی به کی‌یف صحبت به میان آورده است.

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس در پاسخ به سوالی مشابه مدعی شد: تصور می‌کنم قرار دادن نیروهای ناتو در مواجهه مستقیم با نیروهای روسیه، تنش را وارد سطح خطرناکی می‌کند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود
  • سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟
  • واشنگتن: ما به دنبال ممانعت از گسترش مناقشه در منطقه هستیم
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟/ از قرارداد نظامی 140 میلیون دلاری تا سکوت رسمی درباره پاسخ نظامی ایران به اسرائیل
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت آمریکا از اوکراین
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • بایدن: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم