Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-20@13:34:33 GMT

ضرورت برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی رشته‌های جدید

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۹۲۰۲

به گزارش ایلنا، خاکی صدیق امروز شنبه در پنجاه و دومین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: در حوزه معاونت آموزشی، آموزش، فناوری و بین‌المللی‌سازی ازجمله زمینه‌های کلیدی فعالیت است که در میان آن‌ها آموزش نقش محوری را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اخلاق پژوهشی و اخلاق علمی، بین‌المللی سازی و ورود به عرصه‌های دیپلماسی علمی از محورهای کلیدی در وزارت علوم ست.

خاکی صدیق ادامه داد: اگر بخواهیم سکان‌دار آموزش باشیم کار ما روان‌سازی و تسهیل امور است که البته باید با نظارت بر کیفیت همراه باشد.

وی درخصوص رتبه‌بندی دانشگاه‌ها اظهار داشت: رتبه‌بندی دانشگاه‌ها گرچه مزیت‌هایی دارد اما می‌تواند آفاتی هم داشته باشد و نباید آموزش را کمرنگ کند چون معمولاً رتبه‌بندی‌های دانشگاه‌ها کمتر به آموزش توجه دارند.

وی با بیان اینکه باید با توجه به نیازهای کشور به برنامه‌های جدیدی که جایگزین رشته‌های کم تقاضا شوند پرداخته شود افزود: ظرفیت پذیرش هم باید متناسب با امکانات و در راستای رفع نیاز کشور و نه ایجاد کلاس باشد.

معاون آموزشی وزارت علوم تأکید کرد: رشته‌های بین‌رشته‌ای هم باید به‌طور دقیق تعریف شوند و مباحث مهارت‌آموزی نیز مورد توجه قرار گیرد تا هم اساتید و هم دانشجویان توانمندتر شوند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در اقتصاد آموزش عالی، آموزش نقش کلیدی در کشور دارد گفت: در ایران بخش اعظم درآمدهای دانشگاه از آموزش است که البته باید آسیب‌های آن را برطرف کرد.

به گفته خاکی صدیق، در دانشگاه‌ها، علاوه بر آن‌که یک تعریف متمرکز در وزارت علوم وجود دارد، باید تعریف دقیقی از کیفیت آموزشی برای هر دانشگاه نیز به‌طور جداگانه ارائه شود.

وی با اشاره به برنامه‌های در حال انجام خاطر نشان کرد: تدوین مبانی و سند اخلاق آموزشی، ارائه راه‌حل‌های تقویت علوم پایه، افزایش کیفیت دوره‌های تحصیلات تکمیلی، کیفیت و نظارت در دوره‌های بین‌المللی و جذب دانشجویان خارجی که اگر تغییر نکند تاثیری در توسعه دیپلماسی آموزشی ایران نخواهد داشت، از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت آموزشی وزارت علوم است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: امام خمینی علوم تحقیقات و فناوری معاون وزارت علوم برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۹۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در جلسه شورای آموزش عالی استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، افزود: دانشگاه‌ها باید بر روی افزایش کیفیت‌بخشی و فضای علمی تمرکز کنند تا ضریب تاثیرگذاری این نهاد افزایش یابد.

وی گفت: همه بخش‌ها و حوز‌ه ها اگر رسالت خودشان را به درستی انجام بدهند نیل به توسعه و اهداف مد نظر راحت‌تر خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی افزود: با اتصال ظرفیت‌های بیرونی به ظرفیت‌های دانشگاهی، اهداف مورد نظر به سمت تحقق خواهد رفت.

نظری تاکید کرد: باید با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در نامگذاری شعار سال، جهش تولید در حوزه‌های مختلف در نتیجه مشارکت مردم اتفاق بیفتد.

دیگر خبرها

  • ضرورت راه‌اندازی کانون نخبگان علوم انسانی/ نظریه‌های بومی در کتاب‌های درسی گنجانده شود
  • ضرورت راه اندازی کانون نخبگان علوم انسانی
  • ضرورت راه اندازی کانون نخبگان علوم انسانی/ نظریه‌های بومی در کتاب‌های درسی گنجانده شود
  • راه‌اندازی مرکز توانبخشی اعصاب
  • ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها
  • ضرورت آموزش حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز
  • ضرورت تشکیل هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان
  • راه اندازی کانون آموزشی و فناوری نان خوزستان
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود