Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-24@13:51:14 GMT

قیمت هر کیلو گوسفند زنده کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۹۶۵۶

پوریان گفت: با توجه به انباشت دام در واحد‌های دامداری و وضعیت مناسب گوشت منجمد و گرم، گرانی گوشت در بازار قابل قبول نیست.

به گزارش صدای ایران از باشگاه خبرنگاران، منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور درباره دلایل افزایش قیمت گوشت در بازار اظهار کرد: اگرچه بخش تولید با انباشت مازاد دام روبروست، اما فاصله تولید تا مصرف عامل اصلی نوسان قیمت گوشت در بازار به شمار می‌رود که به هیچ عنوان این گرانی قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادعای برخی فروشندگان مبنی بر امتناع دامداران در عرضه دام را تکذیب کرد و گفت: با توجه به آنکه نگه داری دام پروار شده برای دامدار صرفه اقتصادی ندارد، از این رو دامدار به فکر آن است که دام خود را در بازار عرضه کند.

پوریان با انتقاد از سیاست موجود در بخش دام افزود: با توجه به فراوانی واردات دام، خریدار زیادی به سمت دامدار نمی‌آیند که همین امر منجر به انباشت دام دام در واحد‌های دامداری شده است، اما به هر حال نباید به تولید کننده فشار وارد شود تا دام خود را با ضرر یا بدون سود در بازار عرضه کند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور ادامه داد: با وجود شرایط مساعد مرتع و روند افزایشی تولید داخل، برخی فروشندگان به بهانه ازدیاد تقاضا در ایام محرم اقدام به افزایش قیمت گوشت در بازار می‌کنند، در حالیکه این امر منطقی نیست.

وی، قیمت هر کیلو دام در بخش سنگین را ۳۰ هزار و سبک را ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که به سبب سودجویی عوامل واسطه و دلال، دام زنده سنگین با نرخ ۳۶ تا ۳۸ هزار و دام سبک ۴۷ تا ۴۹ هزار تومان در میادین عرضه می‌شود.

به گفته پوریان، با توجه به انباشت دام در واحد‌های دامداری و وضعیت مناسب گوشت منجمد و گرم نباید شاهد التهاب قیمت در ایام محرم باشیم.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور درباره آخرین وضعیت عرضه مستقیم لاشه گفت: بنابر رایزنی‌های صورت گرفته باید شرایطی برای دامداران فراهم شود تا بتوانند دام تولیدی خود را به طور مستقیم کشتار و عرضه کنند که متاسفانه علی رغم برگزاری ۲ جلسه در خصوص عرضه مستقیم لاشه با فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشندگان گوشت، تاکنون به بهانه‌های مختلف جوابی دریافت نکردیم.

وی افزود: با توجه به مازاد انباشت دام، دامداران حاضرند هر کیلو لاشه گوساله را با نرخ ۷۲ هزار و لاشه گوسفندی را ۸۵ هزار تومان به طور مستقیم در بازار عرضه کنند، اما میدان داران اجازه کاهش قیمت گوشت در بازار را نمی‌دهند.

پوریان در پایان تصریح کرد: بنابر توافق صورت گرفته با سازمان تعاون روستایی قرار است دامداران لاشه را در اختیار سازمان قرار دهند تا آن‌ها خود اقدام به عرضه گوشت در فروشگاه‌ها و خرده فروشی کنند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قیمت گوشت دام زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۹۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت گوشت مرغ در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن، هر بسته ۱.۸ کیلوگرمی گوشت سینه مرغ ۲۶۱ هزار تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت گوشت مرغ در بازار روز برای تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته ران بی پوست مرغ ۱۸۰۰ گرم ۲۳۹ هزار تومان است.

قیمت کتف و بال زعفرانی بسته بندی شده در بسته ۸۰۰ گرم ۱۲۸ هزار تومان است. قیمت ران و سینه مرغ ۱.۸ کیلوگرم هم امروز ۲۵۴ هزار تومان اعلام شده است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع گوشت مرغ در بازار تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • هر کیلو زعفران؛ ۱۱۰ میلیون تومان!
  • قیمت گوشت قرمز امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • ادامه توزیع گوشت قرمز منجمد گوساله و گوسفند در مشهد