Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-16@06:54:19 GMT

۶ هزار دستگاه خودرو در گمرکات کشور باقی مانده است

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۵۹۹۱۶

۶ هزار دستگاه خودرو در گمرکات کشور باقی مانده است

تین‌نیوز | 

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، گفت: در حال حاضر بالغ بر ۶ هزار دستگاه خودرو در گمرک کشور باقی مانده است که در این بین ۱۸۰۰ اظهار نامه گمرگی صادر و ۸۰۰ گواهی نامه گمرگی دریافت شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به آخرین وضعیت خودرو‌های باقی مانده در گمرک کشور گفت: متاسفانه هیچ اتفاق جدیدی حاصل نشده و در این خصوص مکاتباتی با ریاست جمهوری، معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت معدن و تجارت انجام شده و قول‌هایی داده شده، ولی متاسفانه هیچ اتفاق جدید رخ نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات دولت، قرار بود تمامی خودرو‌های موجود در گمرک که مشکل قضایی ندارند، قابلیت ترخیص پیدا کنند و تاکید شده بود ملاک عمل تنها قبض انبار است، اما متاسفانه در اجرا وزارت صمت توانمندی حل این موضوع را در خود ایجاد نکرده بود و یک ناهماهنگی کامل همچنان وجود دارد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر ۶ هزار دستگاه خودرو در گمرک کشور باقی مانده است که در این بین ۱۸۰۰ اظهار نامه گمرگی صادر  و ۸۰۰ گواهی نامه گمرگی دریافت کرده اند.

دادفر اضافه کرد: مابقی خودرو‌ها هم قبض انبار دارند و منتظر عملیاتی شدن این طرح هستیم چرا که هنوز مصوبه هیات دولت در مورد ترخیص خودرو‌های موجود در گمرک تمدید نشده است.

او افزود: هنگامی که مصوبه دولت مبنی‌بر ترخیص خودروهای رسوب کرده در گمرک به مدت ۲ ماه تمدید شد، بسیاری از مشتریان و همچنین وارد‌کنندگان امیدوار بودند در فرصت پیش رو بتوانند باقی خودروهای مانده  در گمرکات کشور را ترخیص کنند. البته همان طور که ذکر شد تنها حدود ۴۰ درصد از این خودروها امکان ترخیص یافتند و بخش عظیمی از آن‌ها با توجه به اتمام فرصت ترخیص، پشت درهای گمرک ماندند.

دادفر گفت:در حال حاضر دو هزار ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو در اختیار مراجع قضایی قرار دارند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: واردات خودرو دبیر انجمن واردکنندگان خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۵۹۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ ۵ ایستگاه باقی مانده در خطوط ۶ و ۷ تکمیل می شود

تین نیوز

مسعود درستی، مدیر عامل شرکت مترو تهران در نخستین نشست شورای هماهنگی مدیران این شرکت در سال جاری، به تبیین رئوس برنامه های پیش رو پرداخت و گفت : آنچه تاکنون در خصوص اقدامات توسعه ای خطوط هفتگانه مترو تهران صورت پذیرفته است، قابل تامل و ارزنده بوده و البته در کنار مسائل کمی، باید به مساله کیفیت جابجایی مسافران بیش از پیش توجه شود؛ در واقع زمانی می توان از بهبود کیفیت خدمات این شبکه سخن گفت که شاهد افزایش استقبال مسافران از سیستم حمل و نقل عمومی انبوه بر باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، مدیر عامل شرکت مترو تهران در ادامه با تاکید بر لزوم تکمیل ۵ ایستگاه باقی مانده در خطوط ۶ و ۷ طی سال جاری، افزود: نکته مهم در برنامه های سال ۱۴۰۳ این است که روند عملیات اجرایی خطوط جدید تسریع یافته و البته در کنار این امر مهم، پروژه های توسعه ای خطوط موجود که عرصه فراگیری شبکه مترو در اقصی نقاط پایتخت را گسترش می دهد، به طور جدی دنبال شود. این پروژه ها شامل توسعه شرقی خط ۲، توسعه شرقی و غربی خط 4 ، توسعه جنوبی خط ۶ و همچنین توسعه شمال غربی خط ۷ است که برخی از آنها پیشرفت های خوبی هم داشته اند.

مهندس درستی در پایان صحبت های خود، یکی از مهم ترین برنامه های سال ۱۴۰۳ شرکت مترو تهران را پیگیری روند احداث پایانه های باقی مانده خطوط موجود قلمداد کرد و گفت: اگر نتوانیم فرآیند تکمیل پایانه های خطوط فعلی را در مدت زمانی مشخص تعیین تکلیف کنیم، در آینده ای نه چندان دور نه تنها موضوع تعمیر و نگهداری ناوگان حمل و نقلی شبکه مترو به مشکل برمی خورد بلکه سرویس دهی روزانه به مسافران نیز با اما و اگرهای فراوانی مواجه خواهد شد و این امر به معنای کم اثر شدن اقدامات توسعه ای شبکه موجود خواهد بود.

    آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • درخواست دوباره لاپید برای سرنگونی نتانیاهو
  • فرمول استقلال برای کاهش خسارت تعیین شده توسط فیفا
  • بیش از ۶۰۴ کیلوگرم مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی کشف شد
  • نزدیک به ۶۰۵ کیلوگرم مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی کشف شد
  • عوارض ۲۵ قلم کالای وارداتی شامل گوشت و خودرو ابلاغ شد
  • ترخیص دارو از گمرکات سرعت گرفت/ دپوی سه ماهه سرُم
  • تسریع در روند ترخیص داروها از گمرک/ دپوی سه ماهه سرُم
  • ◄ ۵ ایستگاه باقی مانده در خطوط ۶ و ۷ تکمیل می شود
  • بسکتبال NBA | در پلی آف چه خبر است؟
  • ساخت ابنیه خدماتی و مساجد توسط گذشتگان در ذهن مردم باقی مانده است