Web Analytics Made Easy - Statcounter

با هدف استعدادیابی و تربیت نیروی انسانی خلاق، اقدام به حمایت از برگزاری دوره‌های آموزشی چاپ سه‌بعدی به دانش آموزان و دانشجویان کرده است. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چاپ سه بعدی یکی از فناوری‌های جذاب و نوینی است که می‌تواند ایده‌های ذهنی افراد را به واقعیت تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویایی که به همت متخصصان و نخبگان رنگ واقعی به خود گرفت. این فناوری نوین به شما اجازه می‌دهد که یک مدل سه بعدی از چیزی که در ذهن دارید را بسازید. این مدل را به زبان دستگاه پرینتر سه بعدی ترجمه کنید و دستگاه هم با زبانی که با آن ارتباط برقرار کرده‌اید می‌فهمد که چه چیزی باید بسازد و پس از ساخت آن را به شما تحویل دهد.

با توجه به اهمیت زیاد این حوزه علمی در کشور، ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف استعدادیابی و تربیت نیروی انسانی خلاق اقدام به حمایت از برگزاری دوره‌های آموزشی صنعت چاپ سه بعدی کرده است. این ستاد درصدد برآمده است که نسلی خلاق و ایده پرداز برای آینده صنعت چاپ سه بعدی تربیت و به بازار کار معرفی کند.

در همین راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به انتشار فراخوانی برای حمایت از برگزارکنندگان دوره‌های آموزشی چاپ سه بعدی به دانش آموزان و دانشجویان کرده است. در این فراخوان اعلام شده است که برگزار کنندگان این دوره‌های آموزشی اعم از اشخاص حقیقی، حقوقی، شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی برای ارائه طرح پیشنهادی خود و دریافت حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌توانند تا بیستم شهریورماه سال جاری با شماره تلفن‌های ۲۲۴۱۴۱۹۳-۰۲۱ داخلی ۱۲۱۱ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: چاپ سه بعدی ایده های جدید فناوری های نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۰۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان

دبیر همایش استانی روز فیزیک گفت: این رویداد علمی بستری برای آشنایی دانش‌آموزان علاقه‌مند و مستعد متوسطه دوم با علم را فراهم کرده است.

سجاد مری هدف از برگزاری این همایش را ترغیب و تشویق استعداد‌های نوجوانان به سمت علم و تفکر دانست و افزود: به واسطه مشاهده یک آزمایش ویا از طریق شنیدن و گفتگو با اساتید، جرقه، حرکت و تحولی در ذهن دانش آموزان ایجاد شود.

او گفت: در این همایش یک روزه جدیدترین دستاورد‌های علمی در گرایش‌های مختلف علم فیزیک برای دانش‌آموزان ارائه شد و، دانش‌آموزان آزمایش‌های مختلف علمی و هیجان‌انگیزی را در آزمایشگاه‌های دانشکدۀ فیزیک تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • دریافت «تاییدیه دانش‌بنیان نوآور» به شرکت پارس تکنولوژی سداد بانک ملی ایران
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد هجدهمین دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه برگزار می‌شود
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد این دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ است/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری
  • معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها