Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال رسانه‌ای در پست اینستاگرامی خود ویدئویی از وضعیت عجیب و غریب ساخت و ساز در روستای زیارت گزارش می‌دهد و در آن به نقش امام جمعه گرگان در کوه خواری اشاره می‌کند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛مدتی است که گروهی از جوانان مطالبه گر در مناطق مختلف کشور روی ویژه خواری‌ها دست گذاشته اند و فساد در زمین خواری و کوه خواری را به مردم معرفی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
یکی از موضوعاتی که گروه‌های دانشجویی و جوانان مطالبه گر روی آن تمرکز کرده اند، قصه پرغصه زمین خواری‌های روستای زیارت در گلستان است.

مساله زمین خواری در روستای زیارت را چندماهی است دانشجویان قرارگاه شهید احمدی روشن در گلستان دنبال می‌کنند. اسناد و مدارکی به دست آوردند و آن‌ها را در اختیار دادگستری گلستان قرار دادند. این اسناد که با تلاش کارگروه پژوهشی قرارگاه شهید احمدی روشن گلستان به دست آمده بود، به مسائلی مانند تخلفات واگذاری اراضی و تغییر گسترده کاربری کشاورزی در گلستان و به ویژه روستای زیارت اشاره می‌کرد. پس از آن بود که از سوی دادگستری گلستان جلسه‌ای با مسئولان قرارگاه شهید احمدی روشن برگزار شد و در آن جزییات بیشتری از زمین خواری‌ها در اختیار مسئولان قضایی گلستان قرا گرفت.

موضوع جنگل خواری و زمین خواری در گلستان سال‌ها قبل نیز مطرح شده بود و این مساله تا جایی پیش رفت که سازمان بازرسی کل کشور در سال ۸۴ طی نامه‌ای به سازمان مراتع کل کشور درباره وضعیت واگذاری اراضی به افراد ذی نفوذ سوالاتی پرسیده شد. با اینکه متن نامه سازمان بازرسی در رسانه‌ها پیدا شد، اما پاسخ سازمان مراتع در هاله‌ای از ابهام ماند تا اینکه با پیگیری خبرگزاری دانشجو، مدیرکل سازمان مراتع و جنگل داری گلستان، فقط به این نکته اشاره کرد که طرح تنفس جنگل در جنگل‌های گلستان در حال اجرا است و دیگر چوب از این اراضی برداشت نمی‌شود.

اما مساله به همین جا ختم نشد. دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز از دستور رهبر انقلاب برای رسیدگی به زمین خواری این استان خبر داد. پالیزدار در مصاحبه‌ای گفته بود پس از این دستور بود که در گلستان و به خصوص روستای زیارت حضور پیدا کرده و از نزدیک شاهد فساد گسترده بوده است.   بیشتر بخوانید: اسناد زمین‌خواری‌های زیارت در اختیار دادگستری گلستان قرار گرفت درخواست دادگستری گلستان از دانشجویان / دستگاه قضا را در پیگیری پرونده‌های ویژه استان یاری کنید دستور رهبر انقلاب برای رسیدگی به زمین خواری در استان گلستان غارت منابع ملی در روستای زیارت / دانشجویان علیه زمین‌خواری در جنگل گلستان طوفان توئیتری به راه انداختند
حالا قضیه را گروهی از جوانان مطالبه گر دنبال می‌کنند. وحید اشتری، فعال رسانه‌ای و عضو سابق جنبش عدالتخواه دانشجویی، در صفحه اینستاگرام خود گزارشی ویدئویی و کوتاه از وضعیت روستای زیارت ارائه می‌کند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی در این ویدئو اشتری به وضعیت این روستا اشاره می‌کند و می‌گوید: وضعیت عجیب و غریب ساخت و ساز‌ها در این روستا از این جهت تکان دهنده است که زیارت در سال ۸۵ با ۶ یا ۷ باب منزل مسکونی بع عنوان روستایی ملی ثبت می‌شود و اکنون حدود ۷۰۰۰ واحد در این روستا ساخته شده است.

این فعال رسانه‌ای با نمایش بخش‌های مختلف روستا در ویدئو اشاره می‌کند: هیچ تپه و بلندی نیست که روی آن واحدی ساخته نشده باشد. در شیب‌های تند هم ویلا‌های ۷۰۰ متر و ۵۰۰ متر ساخته شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی وی ادامه می‌دهد:، چون این منطقه جنگلی و حفاظت شده بوده، هیچ قانونی هم بر ساخت و ساز در این منطقه نظارت نمی‌کرده است و اوضاع عجیب و غریبی را در اینجا حاکم کرده است.

اشتری وضعیت روستای زیارت را بسیار فاجعه بارتر از وضعیت مناطقی مانند لواسان و هفت سنگان قزوین می‌داند و می‌گوید: وضعیت در زیارت معکوس لواسان یا هفت سنگان است. به این شکل که در زیارت اول مسئولان وارد ساخت و ساز شده اند و پس از آن مردم به حریم روستا ورود کرده اند.

وی توضیح می‌دهد: یکی از ویلا‌های بزرگ در زیارت که دیوار‌های آن از بقیه ویلا‌ها بلندتر است، متعلق به امام جمعه گرگان است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی عضو سابق جنبش عدالتخواه دانشجویی ادامه می‌دهد: کسی که خودش تریبون نقد و امربه معروف را در سطح استان در اختیار دارد، وارد ویلاسازی در منطقه شده و همین امر باعث شده که مسئولان دیگر نیز در این منطقه به ساخت و ساز مشغول شوند و پس از آن، مردم نیز وارد ساخت و ساز در زیارت شده اند.

وی بیان می‌کند: بخش‌های زیادی از جنگل تخریب شده و در وسط جنگل ساختمان‌های بتنی بسیاری سربرآورده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روستای زیارت جنگل خواری گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۰۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ طرح توسعه ناحیه صنعتی روستای دهنه در شهرستان کلاله به زمین زده شد

امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین کلنگ فاز اول طرح توسعه ناحیه صنعتی روستای دهنه کلاله با حضور جمعی از مسئولان به زمین زده شد.

فرهاد شیبک فرماندار کلاله در این مراسم گفت: این شهرستان دارای ظرفیت فراوانی بویژه در بخش کشاورزی و دامپروری است، اما کمبود بستر لازم، در ناحیه صنعتی مانع جلب و جذب سرمایه گذار برای فعالیت تولیدی در شهرستان شده است.

فرماندار کلاله افزود: با پیگیری‌های نماینده مردم حوزه شرق استان در سطح ملی و تلاش‌های انجام شده در مجموعه فرمانداری و مدیران استان خوشبختانه امکان خرید ۱۸ هکتار از زمین‌های اطراف ناحیه صنعتی روستای دهنه کلاله فراهم شد.

شیبک اشتغال جوانان را از مهمترین مسائل پیش روی شهرستان دانست و افزود: برای اجرای طرح توسعه ناحیه صنعتی، مبلغ ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، از محل اعتبارات تملک دارایی به این طرح اختصاص دادیم که نزدیک به ۱۱ میلیارد تومان آن تاکنون تخصیص پیدا کرد.

فاز اول طرح توسعه ناحیه صنعتی روستای دهنه کلاله با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۶۲۱ میلیون تومان در زمینی به مساحت حدود ۱۳ هکتار کلنگ زنی و اجرایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • نجات جان بیمار قلبی در روستای عروه در شهرستان لنده
  • منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان/ تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج وجود ندارد +فیلم
  • تا این لحظه هیچ گزارشی از حمله خارجی به ایران وجود ندارد
  • کلنگ طرح توسعه ناحیه صنعتی روستای دهنه در شهرستان کلاله به زمین زده شد
  • واگذاری ۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن به مردم سه روستای مشهد 
  • آغاز سرشماری بهاره قرقاول در گلستان
  • قلع و قمع درختان معضل این روز‌های جنگل‌های روستای پای طوف جلیل + فیلم
  • آبشار بیشه لرستان، گنجینه‌ای دیدنی در دل جنگل‌های بلوط
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • طرح هادی ۵۶ درصد از روستاهای استان گلستان بازنگری شده است