Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، علی چگینی سفیر ایران در هند گفت بانک پاسارگاد تمام مجوزهای لازم برای عملیات های بانکی را از رزرو بانک هند گرفته است و طی دو تا سه ماه آینده فعالیت خود را آغاز می کند.

نفت بیشترین کالایی بود که بین دو کشور تجارت می شد. هند هر ماه به طور میانگین یک میلیارد دلار نفت خام از ایران می خرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی پس از اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران در نوامبر سال گذشته ، نحوه پرداخت پول نفت به ایران از دلار به روپیه تغییر کرد. شرکت های نفت هند پول نفت ایران را به روپیه در حسابی در بانک یو سی او واریز می کردند.

ایران از این پول برای واردات کالا و تجهیزات از هند استفاده می کرد. از ماه می، پس از اجرایی شدن کامل تحریم های آمریکا، واردات از ایران هم کاملا متوقف شد. چگینی گفت افتتاح یک شعبه از بانک پاسارگاد در هند امکان پرداخت برای شرکتهای ایرانی وارد کننده از هند را فراهم می کند چون ذخایر حساب بانک یو سی او در حال خالی شدن هستند.

بانک پاسارگاد مکانی را در بمبئی اجاره کرده و بلافاصله پس از تکمیل نرم افزار بانکداری اقتصادی فعالیت خود را آغاز می کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران تجارت دلار نفت پول واردات بمبئی نرم افزار سفیر ایران بانک پاسارگاد رزرو بانک هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۰۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع فیلتر گوگل پلی در آینده نزدیک !

به گزارش پارس نیوز ، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه این هفته هیئت دولت درباره آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی با بیان اینکه برای بار سوم این موضوع را در گروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم ، گفت: امیدوارم در جلسه آتی، دوستان همراهی کنند و بررسی کنند تا از گوگل پلی رفع فیلتر شود.

وی همچنین ادامه داد: ۷ میلیون خانوار راحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند و هدف گذاری ما ۱۴ میلیون خانوار است.

وزیر ارتباطات همچنین گفت: این کارگروه  تعیین مصادیق مجرمانه 12 عضو دارای حق رای  دارد که وزارت ارتباطات یک عضو است و دولت در کل 6 رای دارد. اکثریت با دولت نیست و باید تصمیم جمعی گرفته شود.

وی ادامه داد: امسال برنامه ریزی برای ساخت و پرتاب ماهواره داریم. ظرف یکی دو ماه آینده رونمایی و پرتاب ماهواره اتفاق خواهد افتاد.

منبع : ایسنا

دیگر خبرها

  • ببینید | ️جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد‌
  • افتتاح طرح برق‌آبی اومااویا در سریلانکا / رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • رفع فیلتر گوگل پلی در آینده نزدیک !
  • افزایش همکاری‌های ایران و سریلانکا با افتتاح پروژه اومایا
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • «آقای قاضی» جدید هفته آینده پخش می‌شود
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • یوزهای ایرانی یک‌قدم نزدیک‌تر به جام سیزدهم / خداحافظی ژاپن با قهرمانی آسیا و جام‌جهانی