Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@18:00:41 GMT

افتتاح و کلنگ زنی ۴۶ پروژه در شهرستان کارون

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۱۳۱۰

افتتاح و کلنگ زنی ۴۶ پروژه در شهرستان کارون

فرماندار شهرستان کارون از افتتاح و کلنگ زنی ۴۶ پروژه با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد و گفت: ۳۲ پروژه افتتاح و مابقی کلنگ زنی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «معصومه خنفری» در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طی سال گذشته اقدامات عدیده ای در شهرستان صورت گرفته که یکی از این اقدامات جمع آوری مدارس کانکسی در شهرستان کارون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار شهرستان کارون با اشاره به کسب رتبه اول شهرستان کارون در پروژه مهر طی سال های 96 و 97 افزود: یکی از کارهای خوبی که در شهرستان کارون انجام دادیم کلنگ زنی دانشگاه فنی ـ مهندسی غیرانتفاعی با مشارکت بخش خصوصی است.

 

وی اضافه کرد: قبلا در قلب شهر کوت عبدالله مناطقی داشتیم که آب شرب آنها از چاه تأمین می شد ولی شبکه آبرسانی را برای آنها اجرا و برای نخستین شهر استان همه مناطق شهری و روستایی کوت عبدالله را تحت پوشش شبکه آبرسانی به صورت 100 درصدی قرار دادیم.

 

خنفری با اشاره به پروژه های این شهرستان در هفته دولت، خاطر نشان کرد: در هفته دولت 46 پروژه با اعتباری بیش از 200 میلیارد تومان در شهرستان کارون داریم که 32 طرح از این پروژه ها افتتاح و مابقی کلنگ زنی می شود.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه شهرستان کارون فاقد فضای ورزشی بود ولی در کوت امیر احداث زمین های چمن ورزشی در دست اقدام است تصریح کرد: نهضت آسفالت در روستاها را شروع و بسیاری از روستاها شاید حتی از شهر هم آبادتر باشند چون معابر و آسفالت به خوبی برای آنها اجرا شده است.

 

فرماندار کارون با اشاره به تعیین زمین به منظور راه اندازی بازارچه شیلات با مشارکت بخش خصوصی در این شهرستان عنوان کرد: یک بازارچه سنتی و قدیمی در قلب شهر کوت عبدالله داریم که تصمیم داریم آن را به بیرون شهر منتقل و در مجاورت مجتمع پرورش ماهی آزادگان مستقر کنیم.

 

وی با اشاره به پروژه ایستگاه برق گازی 20 مگاواتی با سرمایه گذاری 50 میلیارد تومانی در فاز اول گفت: با تکیه بر اعتبارات دولتی نمی توانیم پاسخگوی نیازمندی های مردم محروم شهرستان کارون باشیم، بنابراین باید بخش خصوصی وارد عمل شود که خوشبختانه فعلا راغب به سرمایه گذاری در کارون هستند.

 

خنفری به وجود زمین های وسیع در شهرستان کارون برای سرمایه گذاری بخش خصوصی اشاره کرد و اذعان داشت: دارالقرآن  کارون و کتابخانه مرکزی کارون هم به عنوان بزرگترین کتابخانه استان بعد از کتابخانه اهواز طی روزهای آینده افتتاح می شود.

 

وی بیان کرد: ظرفیت کشاورزی منطقه باعث جذب گردشگران بسیاری شده و در اوج بی آبی هم بزرگترین جشنواره های کشاورزی و در ماه های خشک سال جشنواره انگور را برگزار کردیم؛ جشنواره برداشت چای قرمز را نیز برگزار کردیم که محصول منحصر به فردی در کل کشور است و تنها در روستای علوه کارون کشت می شود.

 

وی به سیلاب اخیر در شهرستان کارون اشاره کرد و افزود: تمام شهرستان کارون درگیر سیلاب بود و این شهرستان بخشی از رودخانه شد ولی کمترین آسیب ها را دیدیم چون با همت مردم، شوراها و استان های معین توانستیم دور تا دور روستاها را سیل بلند محکمی از شن و ماسه ایجاد کنیم چون امکان ورود ماشین آلات نبود و با ایستادگی ایستادگی و مقاومت مردم کمترین آسیب به شهرستان وارد شد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت شیراز خطبه نماز جمعه نماز جمعه محرم ماه محرم بیرجند شبستان یزد خراسان جنوبي خبرگزاری شبستان شهرستان کارون نمایشگاه هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۱۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه پروژه‌ هایی در سال ۱۴۰۲ برای تهرانی ها افتتاح شد؟

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: تحولات بنیادی در حوزه‌های مختلف امور شهری و بهبود کیفیت زندگی شهروندان و وضعیت شهر، مهمترین اهداف مدیریت شهری در دوره ششم است. شهرداری تهران برای تحقق این اهداف علاوه بر عملیاتی کردن پروژه‌های نیمه تمام و رها شده و همچنین تکمیل آنها، طرح های جدیدی هم پیش بینی کرده و قصد دارد تا پایان دوره مدیریت شهری ششم آنها را بهره برداری کند.

شهرداری برای انعکاس آن چه در تهران رخ می‌دهد و تلاش هایی که برای امید بخشی به شهروندان صورت می گیرد، رویداد امید و افتخار را در دستور کار قرار داده است. رویدادی که در قالب آن یک پروژه بهره برداری و طرح دیگری کلنگ زنی می‌شود. این رویداد از سال ۱۴۰۱ آغاز شد و افتتاح‌های سال ۱۴۰۲ از مرز عدد ۱۰۰ هم عبور کرد. پروژه هایی که مطالبه شهروندان بودند در این رویداد تعریف، اولویت بندی، عملیاتی و بهره برداری شدند. رویداد امید و افتخار رویکردها، اهداف و دستاوردهای زیادی در حوزه های مختلف اجتماعی، عمرانی، ترافیکی و ... داشت که مروری بر آنها در سالی که گذشت (۱۴۰۲) خواهیم داشت.

اهداف و رویکردهای رویداد امید و افتخار توزیع عادلانه امکانات و کاهش فاصله و شکاف میان شمال و جنوب تهران گستره وسیع و تنوع پروژه‌ها در همه ساحت‌های موضوعی و نیازهای شهر جبران جاماندگی مزمن و اتمام پروژه‌های عقب‌مانده در شهر برقراری نهضت عمومی خدمت و ایجاد حرکت فراگیر در بدنه شهرداری، نیروها و مدیران توجه به خواست عمومی مردم و رفع مسائل از منظر زیست روزمره شهروندان موانع ای که در مسیر رویداد وجود داشتند هماهنگی بین بخش‌ها و تجمیع نیروها مسائل بودجه‌ای و تأمین اعتبارات پروژه‌ها استمرار و پیوستگی کار در طول یک سال و چند ماه هجمه‌های رسانه‌ای و غرض‌ورزی‌های سیاسی دستاوردهای رویداد اتمام پروژه‌های باقی‌مانده از قبل ایجاد رقابت بین مناطق و حرکت عمومی به نفع خدمت‌رسانی ایجاد مشارکت و همدلی بین مردم کاهش زمان انجام پروژه‌ها، پیش‌گرفتن از تورم و ذخیره منابع شفاف‌سازی پروژه‌ها و پاسخگویی به شورای شهر و مردم اصلاح تصویر ذهنی شهروندان نسبت به کم‌کاری‌های ادوار گذشته شهرداری اعتبار کل پروژه‌ها برآورد ارزش مالی پروژه‌های اجرای شده بر اساس قراردادها حدود ۸۶/۴۹ هزار میلیارد تومان برآورد ارزش مالی پروژه‌های در دست اجرا (کلنگ‌زنی) حدود ۴/۱۲۸ هزار میلیارد تومان برآورد ارزش مالی پروژه‌های کلنگ‌زنی قرارگاه مسکن حدود ۲۵۱ هزار میلیارد تومان ارزش به‌روز کل پروژه‌ها (جز مسکن) ۲۶/۱۷۸ هزار میلیارد تومان ارزش به‌روز کل پروژه‌ها با مسکن ۲۶/۴۲۹ هزار میلیارد تومان پراکندگی پروژه‌ها در تهران پروژه‌های بهره‌برداری‌شده در پهنه شمالی: ۲۲۲ مورد پروژه‌های بهره‌برداری‌شده در پهنه جنوبی شهر: ۵۵۰ مورد پروژه‌های در دست اجرا در پهنه شمالی شهر: ۲۶ مورد پروژه‌های در دست اجرا در پهنه جنوبی شهر: ۲۳ مورد مناطقی که رتبه اول در اجرای پروژه‌ها دارند منطقه ۱۸ با افتتاح ۲۵ پروژه در مقام اول منطقه ۴ با افتتاح ۲۶ پروژه در مقام دوم منطقه ۵ با افتتاح ۲۳ پروژه در مقام سوم سهم معاونت‌ها و مناطق از پروژه‌های مهم و بسیار مهم مناطق ۲۲ گانه: ۴۸ پروژه (۳۶ درصد) معاونت فنی و عمران: ۳۷ پروژه (۲۷ درصد) معاونت شهرسازی: ۱۵ پروژه (۱۱ درصد) معاونت حمل‌ونقل و ترافیک: ۱۵ پروژه (۱۱ درصد) معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست: ۱۱ پروژه (۸ درصد) حوزه شهردار تهران (سازمان مدیریت بحران): ۵ پروژه (۳ درصد) معاونت فرهنگی و اجتماعی: ۳ پروژه (۳ درصد) معاونت مالی و اقتصاد شهری: ۱ پروژه (۱ درصد) اهم پروژه‌های افتتاح شده در قالب شنبه‌های امید و افتخار پایانه بزرگ اکباتان

سال شروع: ۱۳۸۹

سال پایان: ۱۴۰۱

آغاز ساخت شاخه غربی بزرگراه یادگار امام

سال شروع ۱۴۰۱

سال پایان: ۱۴۰۲

نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی

سال شروع: ۱۴۰۰

سال پایان: ۱۴۰۱

اتصال بزرگراه ارتش و لشکرک

سال شروع: ۱۴۰۱

سال پایان: ۱۴۰۲

افتتاح و بهره‌برداری از ۵ ایستگاه و ۱۱ کیلومتر مسیر خطوط ۶ و۷

سال شروع: ۱۳۹۴

سال پایان: ۱۴۰۱

رونمایی از تاکسی های برقی

سال شروع: ۱۴۰۲

سال پایان: ۱۴۰۲

احداث کارخانه بازیافت پسماند

سال شروع: ۱۳۹۸

سال پایان: ۱۴۰۲

افتتاح فاز اول بزرگراه شهید بروجردی

سال شروع: ۱۳۸۸

سال پایان: ۱۴۰۲

افتتاح فاز دوم یاور شهر ۹

سال شروع: ۱۴۰۱

سال پایان: ۱۴۰۲

احداث تقاطع غیر همسطح بزرگراههای شهید نواب و تندگویان

سال شروع: ۱۴۰۰

سال پایان: ۱۴۰۲

بهره برداری از فاز دوم کمربند سبز تهران-۱۰۰۰ هکتار

سال شروع ۱۴۰۱

سال پایان: ۱۴۰۱

کد خبر 840977 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها طرح‌های عمرانی شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • هیچ کلنگ‌زنی جدیدی در استان انجام نمی‌شود
  • چه پروژه‌ هایی در سال ۱۴۰۲ برای تهرانی ها افتتاح شد؟
  • رونمایی از چندین پروژه شهری در سنندج
  • آیین افتتاح سالن ورزشی شهدا روستای انارمرز شهرستان جویبار
  • سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید
  • پارکینگ طبقاتی شهدا به‌زودی در سنندج کلنگ‌زنی می‌شود
  • بلاتکلیفی ۶ ساله پروژه ساخت مدرسه در اریسمان بادرود
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه باززنده‌سازی کارون
  • پیشرفت۳۰ درصدی پروژه باز زنده‌سازی کارون