Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@13:09:26 GMT

وزیر علوم: رشته های مهارتی متناسب با نیاز جامعه باشد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۱۶۵۱

وزیر علوم: رشته های مهارتی متناسب با نیاز جامعه باشد

به گزارش خبرنگار ایرنا منصور غلامی عصر شنبه در مراسم افتتاح همزمان ۳۴ پروژه عمرانی دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور در بندرانزلی اظهار کرد: دانشگاه های کشور در بخش های مختلف دستاوردهای بسیاری داشته و در بخش هایی هم خلاء هایی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه در اوایل انقلاب تلاش زیادی برای توسعه و حفظ مقاطع دانشگاه های حرفه ای و مهارتی وجود داشت افزود: در ادامه حضور بخش هایی از اموزش عالی در مقطع تحصیلات مهارتی از جمله دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تلاش وزارتخانه بر این است که از این دانشگاه حمایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی تاکید کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای کشور،  تنها دانشگاهی است که مجوز گسترش داشته و مجاز است رشته و مقطع و آموزشکده را ایجاد و افزایش دهد .

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه رشته های مهارتی متناسب با اشتغال و نیاز جامعه پیش خواهد رفت گفت: به روز کردن رشته های مهارتی در راستای توسعه کشور در  بخش های صنعتی از اولویت های ماست تا نیروی انسانی ماهر از این دانشگاه ها فارغ التحصیل و وارد جامعه شود.

غلامی با اشاره به حمایت همه جانبه مسئولان استان های مختلف از دانشگاه های فنی و حرفه ای تصریح کرد: خیران نیز برای توسعه و تجهیز دانشگاه ها به امکانات و زیر ساخت های مورد نیاز، کمک های شایانی داشته اند.

وی با اشاره به لزوم افزایش اعتبارات عمرانی دانشگاه های فنی و حرفه ای از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وضع اعتبارات موجود نمی توان  به سرعت به اهداف ایده آل دست یافت و باید با تجهیز دانشگاه ها برای دانشجویان در رشته های مهارتی، دانشگاه هایی به روز تر و با تجهیزات بهتر فراهم سازیم .

غلامی خاطر نشان کرد: وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در کلان اموزش عالی ، تلاش دارد تا دانشجویان در دوره تحصیلی خود مهارت کافی را برای ورود به جامعه کار و اشتغال در کنار تحصیل داشته باشند .

وی افزود: از سال ۹۶ طرحی به عنوان مهارت افزایی دانشجویان در دانشگاه های فنی و حرفه ای شروع شده که در دو سال گذشته بازخوردهای بسیار خوبی داشته است.

غلامی تصریح کرد: لازم است دانشگاه های ما در مهارت افزایی دانشجویان تلاش بیشتری کنند تا در کنار سرمایه و وقت و انرژی که صرف می شود ، برای توسعه جایگاه اقتصادی و اجتماعی کشور بهره برداری لازم نیز صورت پذیرد.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از اساتید ماهر و مجرب در داشنگاه ها تاکید کرد: انتظار می رود که دانشگاه های کشور از بهترین و توانمند ترین اساتید برای مهارت افزایی بهره ببرند تا جامعه دانشگاهی در قبال انتظاراتی که از آن ها وجود دارد، روسفید بیرون بیاید.

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با اشاره به لزوم ارتباط بین صنعت و واحد های صنعتی و تولیدی با مراکز دانشگاهی و علمی گفت: در چند سال اخیر با انجام تحقیقات مرتبط ، ارتباط صنایع و واحد های صنعتی و تولیدی با دانشگاه ها رشد قابل توجهی داشته و هر روزه شاهد گسترش بیش از پیش ارتباط بین دانشگاه ها و بخش های مختلف صنعتی و تولیدی هستیم .

وی با بیان اینکه دانشگاه های کار آفرین به عنوان دانشگاه های نسل سوم جامعه را به سوی پیشرفت و پیشبرد اهداف حرکت خواهد داد ، تاکید کرد: علاقه مندی جوانان ما به تحصیلات مهارتی دانشگاهی بیشتر شده و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تلاش است جایگاه فعلی این سرمایه عظیم ملی ارتقاء بخشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا عصر شنبه به مناسبت هفته دولت و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ساختمان آموزشی اداری آموزشکده شهید خدادادی بندر انزلی رونمایی شد.

همچنین در این مراسم که استاندار گیلان و مدیران ارشد کشور و استان نیز حضور داشتند توسط منصور غلامی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ۳۴ پروژه عمرانی مرتبط با این وزارتخانه با زیربنای ۳۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع و اعتباری معادل۴۲۴ میلیارد ریال ، همزمان در ۱۷ استان کشور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

بنا بر این گزارش علاوه بر آموزشکده فنی و حرفه ای شهید خدادادی بندرانزلی ، به صورت ویدئو کنفرانسی با آموزشکده دخترانه اراک در استان مرکزی، آموزشکده شماره یک تبریز در استان آذربایجان شرقی ، آموزشکده دختران در سبزوار، آموزشکده پسران در کاشان و همچنین دانشکده فنی دخترانه دکتر شریعتی تهران ارتباط برقرار شد و پس از ارائه گزارش از سوی روسای دانشگاه های  ذکر شده ، به دستور وزیر علوم و تحقیقات و فناوری به بهره برداری رسیدند .

۷۴۷۱/۲۰۰۷

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان کشور انقلاب جامعه علوم تحقیقات و فناوری نمایندگان مجلس شورای اسلامی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۱۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، هشتمین اردوی تیم ملی هاکی بانوان کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات از امروز ۴ اردیبهشت آغاز می شود.

در این اردو ۲۱ بازیکن زیر نظر سرمربی چینی - آمریکایی تیم ملی خانم جون کنت ول آخرین تمرینات خود را پیش از اعزام به رقابت‌های آسیایی تایلند انجام می دهند.

فدراسیون هاکی در راستای آمادگی بیشتر تیم ملی پیش از اعزام، در حال بررسی برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی هاکی بانوان عمان به درخواست و میزبانی این کشور است که در صورت نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

مسابقات هاکی سالنی بانوان آسیا به میزبانی تایلند ۲۳ تا ۲۷ اردیبهشت و مسابقات هاکی سالنی آقایان آسیا به میزبانی قزاقستان ۱ تا ۵ خرداد برگزار خواهد شد که انتخابی جام جهانی هم هست و تیم‌های ملی بانوان و آقایان کشورمان در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود