Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، نشست توسعه و سرمایه گذاری خراسان جنوبی با حضور رضا رحمانی وزیرصمت، معتمدیان استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان در استانداری برگزار شد.

معتمدیان با بیان اینکه تاکنون چندین جلسه با وزیرداشتیم عنوان کرد: خدمات شایسته ای در مدت تصدی دکتر رحمانی در وزارت صمت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ثبات قیمتی خوبی در بازار را نتیجه تلاش ها وزارت صمت شاهد هستیم بیان کرد: خدمات قابل توجه ای از سمت سازمان صمت خراسان جنوبی به مردم ارائه شده است. استاندار گفت:  علی رغم تحریم های ظالمانه ای که داشتیم خوشبختانه با سیاست های اعمال شده از سوی دولت و وزارت صمت ما شاهد این هستیم که هیچ واحد تولیدی در خراسان جنوبی تعطیل نشده بلکه واحدهای تولیدی دیگری هم به چرخه تولید برگشته است.

معتمدیان عنوان کرد: 8 مشکل بانک ها، سرمایه درگردش و ثابت و هزینه های زیرساخت بزرگترین و عمده ترین مشکلاتی است که صنعتگران خراسان جنوبی با آن دست و پنجه نرم می کنند. وی تاکید کرد: ما نیازمند اختیارات بیشترین از سوی وزارت خانه ها هستیم تا بتوانیم خدمت بیشتری به صنعتگران و تولید کنندگان بدهیم.

وی از وزیر صمت تامین زیرساخت های معدنی، سرمایه گذاری سازمان های توسعه ای وزارت صمت با صنایع بزرگ استان، جلوگیری از خام فروشی محصولات راهبردی کشاورزی، بازگشایی بازارچه های مرزی را درخواست کرد.

استاندارخراسان جنوبی به تامین کالاهای مورد نیاز از سوی مرزی یزدان اشاره کرد و گفت: در آبان ماه نمایشگاهی در مزار شریف و کابل کشور افغانستان ویژه خراسان جوبی برگزار خواهد شد و یکی از بزرگترین مشکلات تولید ما نبود بازار فروش است.

معتمدیان به بیمه 20 هزار قالی باف اشاره کرد و افزود: امیدواریم با این درخواست موافقت بفرمایید و با تخصیص منابع صنایع فولاد شاهد افتتاح فاز یک فولاد قاین در دهه فجر امسال باشیم.

رضارحمانی وزیرصنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم از سفر بعدی خود به خراسان جنوبی خبرداد و بیان کرد: به علت حضور در کمیسیون تخصصی صمت و صحن علنی مجلس باید از استان بروم.

وی با اشاره به اینکه ما امروز در فولاد قاین 2 هزار و 350 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است افزود: 16 میلیون یورو، 100 میلیون تومان و 700 میلیاردتومان در پایان سالجاری به این مجتمع تزریق خواهد شد.

وزیر صمت با تاکید براینکه برای استان های محروم هیچ محدودیتی نداریم خاطرنشان کرد: سقف پرداخت تسهیلات را در خراسان جنوبی 10 برابر کردیم.

رحمانی با اشاره به اینکه در دوره جدید باید معادن و صنایع معدنی از همان محل جذب نیرو داشته باشند خاطرنشان کرد: من دستور دادم تا حتی کارپرداز آن شرکت هم باید از اجناس همان شهرستان خریداری کند.

وی با بیان اینکه پروژه فولاد به دانشگاه ها هم کمک می کند و می تواند جهش خوبی در توسعه استان داشته باشد تاکید کرد: برای بازگشایی سه بازارچه تعطیل شده در استان به صورت جدی با دولت افغانستان پیگیری خواهم کرد. وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید براینکه در این دوره از هر گذرگاه برای صادرات استفاده خواهیم کرد ادامه داد: خراسان جنوبی در اکتشاف مواد معدنیرتبه اول را دارد و حاصل این اکتشاف نتیجه هدف گیری درست ما است.

رحمانی عنوان کرد: ما هیچ تضادی نداریم و تبعیضی بین بخش دولتی و خصوصی نداریم چرا که مهمترین موضوع در این حوزه جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی است.

وی در خصوص تفیض اختیار اشاره کرد و ادامه داد: هر موضوعی که به توسعه استان می کند ما به مقام عالی دولت دراستان تفیض اختیار می دهیم تا تصمیم گیری کنید.

وزیر صمت به صادرات به کشورهای آسیای میانه اشاره کرد و افزود: اتاق بازرگانی بیرجند کارگروه صادرات به کشورهای آسیای میانه تشکیل دهد و هر اختیاری که نیاز دارید تا ما تفیض کنیم.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افغانستان خراسان جنوبی سرمایه گذاری فولاد وزیر صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۲۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوجی: در رشد تولید نفت و گاز رکورد خواهیم زد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: سال ۱۴۰۲ سرمایه‌گذاری خوبی در بخش‌های بالادست و پایین دست انجام دادیم و پروژه‌های نیمه‌تمام را که ۲۸ میلیارد دلار بود را به اتمام رساندیم.

بیشتر بخوانید: اوجی: کارت سوخت جایگاه‌ها حالت اضطرار دارد

وی افزود: سال گذشته رشد تولید نفت و گاز بالای ۲۰ درصد بود و فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی هم رشد تولید داشتند. برنامه‌ریزی کردیم، هم برای سرمایه‌گذاری جدید و هم پروژه‌های نیمه‌تمام باقیمانده تا در سال ۱۴۰۳ جهش خوبی در رشد تولید داشته باشیم.

وزیر نفت تاکید کرد: امسال هم تلاش می‌کنیم حتی بالاتر از ۲۰ درصد سال گذشته رکورد بزنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227485 برچسب‌ها نفت

دیگر خبرها

  • نویدکیا: فولاد با ویسی با انضباط بازی می‌کند
  • محدودیتی برای خرید مازاد تولید مرغ نداریم
  • توسعه مشارکت‌های مردمی در صنعت اولویت وزارت صمت است
  • شهرداری‌ها با تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جذب کنند
  • جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اولویت مدیران عمرانی کشور باشد
  • ۲ کشته و پنج مصدوم بر اثر تصادف در خراسان جنوبی
  • دو کشته و ۵ زخمی در محور قاین
  • فرمانده مرزبانی: مرزهای کشور را به صورت پهپادی و تصویری پایش می‌کنیم
  • اوجی: در رشد تولید نفت و گاز رکورد خواهیم زد
  • فرمانده مرزبانی : کنترل مرزهای کشور هوشمند و به صورت پهپادی و تصویری انجام می شود