Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سیداحمد سیدی مطلق با ابراز تاسف از نبود نگاه اعتماد به کارگران به خبرنگار ایلنا گفت: تجربه نشان داده هرگاه به کارگران اعتماد کرده‌ایم و حتی بخشی از وظایف مدیریتی را بر دوش کارگران گذاشتیم، نتیجه مثبتی از این اعتماد به دست آورده‌ایم.

وی با اشاره به روند خصوصی‌سازی‌های شکست خورده، گفت: متاسفانه نگاه خصوصی‌سازی بر پایه فقط و فقط سرمایه بوده و هر کسی که بنگاه‌های اقتصادی دولتی را خریده، با هدف اخراج کارگران وارد عرصه شده و در اولین گام کارگران را تعدیل کرده تا نیروی کار به صفر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبتکر طرح پزشک کسب و کار با اشاره به وضعیت امروز برخی از بنگاه‌های اقتصادی بزرگ که دیگر اثری از آنها وجود ندارد، گفت: به سراغ هر کدام از این کارخانه‌ها می‌رویم یا تبدیل به مجتمع‌های مسکونی شده‌اند یا در قالب ساخت مرکز تجاری، اقتصاد تولید را زمین‌گیر کرده و سود کلانی به جیب عده‌ای فرصت‌طلب سرازیر کرده‌اند.

وی با ابراز تاسف از برخی نگاه‌های نادرست و غیرقانونی به حقوق کارگران گفت: درحالی‌که کشورهای پیشرفته انسان را منشا توسعه و خلق ثروت می‌دانند، برخی در کشور ما از کارگران و نیروی کار به عنوان مزاحم یاد می‌کنند و برخی از کارفرمایان سعی می‌کنند جایگاه کارگران را در حد صفر تقلیل دهند.

سیدی مطلق، کارگر بی‌انگیزه را عامل بحران تولید دانست و گفت: وقتی قرارداد سفید امضا در بنگاه اقتصادی امضا می‌شود، یعنی هیچ اعتمادی بین کارگر و کارفرما وجود ندارد. بدین معنا که کارفرما معتقد است این نیروی کار به دردش نمی‌خورد و با تنظیم قرارداد سفید امضا، ابزاری ایجاد کرده که هرگاه اراده کرد از شر کارگر راحت شود.

وی با تاکید بر لزوم پذیرفتن این واقعیت که رابطه کارگر و کارفرما باید بر مبنای صداقت و اعتماد استوار باشد، گفت: کارفرمای متعهد به دنبال نیرویی متعهد و متخصص است و چنانچه این نیروی کار را پیدا کند، هرگز حاضر نخواهد شد او را به سادگی از دست بدهد.

سیدی مطلق با اشاره به اینکه امروزه کارگرانی را سراغ داریم که با کارگری ساده در یک بنگاه اقتصادی فعال شده و امروز بخشی از این بنگاه اقتصادی را مدیریت می‌کنند یا خود تبدیل به کارفرما شده‌اند، گفت: این کارگران به اندازه‌ای اعتماد کارفرما را به دست آوردند که کارفرما تمام دارایی‌اش را به او می‌سپارد، به او حق امضا می‌دهد و با خیال راحت خودش سفر خارج از کشور می‌رود و در تمام این مدت خیالش راحت از دارایی‌هایش راحت است.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان اعتماد و تخصص را به زور قانون به کارگاه تحمیل کرد، گفت: اگرچه معتقد به این هستیم که کارگر باید امنیت شغلی داشته باشد، اما اگر در جایی کارگر متخلف هم دیده شد که بنگاه اقتصادی را زمین‌گیر می‌کند باید او را کنار گذاشت بنا نیست اگر کارگر به تولید و اشتغال ضربه می‌زند، به هر قیمتی او را به بنگاه اقتصادی تحمیل کرد اما بنا هم نیست برای برخی منافع خودمان کارگران را استثمار کنیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: قراردادهای سفید امضا قراردادهای کوتاه مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۳۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت مردان سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی را تامین کند

ایسنا/تهران امام جمعه شهرستان اسلامشهر در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به شعار سال جدید گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) امسال را به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم اعلام کرده و فرمودند باید تولید جهش پیدا کند تا بتوانیم در این تحریم های اقتصادی بر مشکلات اقتصادی غلبه کنیم. دولت به تنهایی نمی‌تواند از عهده این معضلات بر بیاید و حضور مردم بسیار ضروری است.

وی در ادامه افزود: دولت مردان سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی را تامین کنند، تولید تعاون محور در دستور کارشان باشد و از کار آفرینان حمایت کنند. هم چنین باید در زمینه اصلاح سیاست های ارزی ، اصلاح روند خصوصی سازی ، رفع انحصارات اقتصادی و پیشگیری از ویژه خواری های اقتصادی و اطلاعاتی اقدامات اثرگذاری انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر برقراری با اشاره به رد نکردن قطعنامه آتش بس در غزه توسط شورای امنیت آمریکا بیان کرد: آمریکا پشت رژیم صهیونیستی را خالی کرده است زیرا این رژیم را پیروز میدان نمی‌داند برای همین قطعنامه آتش بس را رد نکرد. این یکی از نشانه های پیروزی غزه است. نتانیاهو به دنبال این است که با حمله به رفح برای بقاء صندلی قدرتش تلاش کند برای همین با این جنگ افروزی دنبال تمدید دوران نخست وزیری خود است. 

خطیب نماز جمعه این شهرستان در خصوص روز جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: روز ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی و روز عظمت اسلام و حاکمیت اسلام است. جمهوری اسلامی یکی از بزرگترین نعمت ها و هدیه الهی برای ملت ایران است. اگر امروز دشمنان ما جرئت عرض اندام در مقابل شیعیان و ملت ایران را ندارند به خاطر عظمتی است که این ملت دارند و عظمت مردم ایران به برکت جمهوری اسلامی است. 

امام جمعه شهرستان اسلامشهر در پایان با تاکید بر حفظ حرمت شهادت حضرت علی (ع) و شب های قدر اظهار کرد: شب های قدر بسیار مهم است و نباید فقط به برگزاری مراسمات اکتفا کنیم بلکه با یک تصمیم و اراده جدید وارد این شب ها شویم و به حضرت امیرالمومنین علی (ع) توسل کنیم. شهادت امام بزرگوار ما در روز ۲۱ ماه مبارک رمضان مصادف با روز ۱۳ فروردین است. از همه شیعیان کشور تقاضا دارم که حرمت این روز را نگه دارند زیرا حضرت پدر ما هستند و نباید حرمت پدر را بشکنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت مردان سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی را تامین کند
  • برخی واحدهای تولیدی الوند حقوق کارگران را نمی‌دهند
  • انواع مرخصی در قانون کار: از مرخصی استحقاقی تا مرخصیِ ازدواج و…
  • امکان جهش تولید با تولد آسان و رشد سریع بنگاه‌های اقتصادی مردمی
  • سیاح: جهش تولید با تولد آسان و رشد سریع بنگاه‌های اقتصادی مردمی ممکن است
  • نقش مردم در بهبود وضعیت اقتصادی مهم و اثرگذار است
  • مالکیت دولت و مدیریت مردم، بهترین الگو برای مردمی‌سازی اقتصاد است
  • (ویدیو) وزیر کار: کارگرِ کارگران هستیم
  • اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...
  • یک دهه با شعارهای اقتصادی