Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@18:26:46 GMT

ماجرای حضور "عماد مغنیه" در هیئت شیخ انصاریان

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۶۳۴۴

ماجرای حضور 'عماد مغنیه' در هیئت شیخ انصاریان

به گزارش تسنیم، حمید داودآبادی از جمله نویسندگان دفاع مقدس است که به مانند یک شکارچی ماهر به دنبال شکار لحظه‌هاست. روایت های ناب و شنیدنی که آدم را به وجد می‌آورد. به خصوص برای نسل جوان که خارج از آن چارچوب های مرسوم مطالب شیرین به جانشان می‌نشیند.

***

امروز عصر که خواستم بروم خانه، همین که موتور را روشن کردم، متوجه شدم پیرمردی عصا به دست و خسته، صدایم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلو که رفتم، نشناختمش. خودش را که معرفی کرد، جا خوردم. خوب می شناختمش.
 
یکی از اساتید شهید عماد مغنیه در دهه 60 در پادگان امام حسین (ع) تهران بود.

برگشتیم دفتر و نشستم پای صحبت‌های نابش که حتی یازده سال پیش که رفتیم پیشش و خاطراتش را از عماد گرفتیم، برایمان نگفته بود.
 
اصلا نمی دانم چی شد که روز اول ماه محرم، این عزیز به یکباره سر راهم سبز شد و آمد که دو سه خاطره ناب را بگوید و برود!

آن عزیز تعریف کرد:

"اولین روزهای ماه محرم 1362 بود که در پادگان امام حسین (ع) در دفترم نشسته بودم. ناگهان متوجه شدم عماد مغنیه (که آن روزها او را به نام مستعار "احمد" صدا می‌کردیم) به همراه دو جوان لبنانی وارد اتاق شدند. برخاستم و با آنها روبوسی کردم.
 
دم غروب بود که عماد با فارسی دست و پا شکسته، درخواست کرد تا به یک هیئت روضه خوانی برویم.

آن شب‌ها، حاج شیخ حسین انصاریان در حسینیه زیبا در خیابان زیبا نزدیک میدان خراسان، هیئت داشت که رزمنده‌های اهل تهران، قرارشان آن جا بود.
 
سوار ماشین شدیم و همراه دو جوان که اتفاقا آنها را طی ماه‌های گذشته در دوره آموزشی دیده بودم و می شناختم، به حسینیه زیبا رفتیم.
 
دم در همه را بازرسی بدنی می‌کردند. عماد و آن دو نفر اسلحه های کمری خود را تحویل دادند و رفتیم یک گوشه نشستیم به عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع).
 
یک ماه بیشتر نگذشت که عماد از لبنان آمد تهران و یک راست آمد سراغ من در پادگان. اما این بار تنها بود. از آن دو جوان خبری نبود.
 
وقتی از او پرسیدم از (...) و (...) چه خبر؟!

ناگهان بغضش ترکید و زد زیر گریه.

کمی که آرام شد، گفت:  (...) و (...) در عملیات شهادت طلبانه علیه دشمن اشغالگر به شهادت رسیدند.

آن دو جوان شهید لبنانی، همچنان گمنامند و نام و ذکری ازشان نیست!

و طراح آن عملیات ها، خود عماد بود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۶۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهروز افخمی در حال نوشتن رمان قتل داریوش مهرجویی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهروز افخمی که در جشنواره فجر سال گذشته برای فیلم «صبح اعدام» سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را دریافت کرد، در گفت‌وگویی با ایسنا از برنامه‌ریزی برای اکران این فیلم خبر داد.

او که فیلم «استاد» را هنوز اکران نکرده است، گفت: قصد دارم هر دو فیلم را تابستان امسال در سینماها به اکران عمومی برسانم.

ایسنا نوشت: «استاد» به کارگردانی عماد حسینی نخستین تجربه کارگردانی این فیلمساز بود که به تهیه‌کنندگی بهروز افخمی ساخته شد. افخمی قصد دارد به عنوان تهیه‌کننده دومین فیلم عماد حسینی را نیز جلوی دوربین ببرد و به دنبال گرفتن پروانه ساخت آن است.

فیلم «استاد» که در جشنواره فجر دو سال قبل رونمایی شد، داستانی را با بازی حسن معجونی با اشاره به ماجرای جنبش «می‌تو» روایت می‌کند.

فیلم «صبح اعدام» نیز در ژانر تاریخی – سیاسی معاصر، روایتگر آخرین ساعت‌های پیش از تیرباران طیب حاج‌رضایی و اسماعیل رضایی است.

افخمی همچنین به ایسنا گفت: یکی از برنامه‌های سال جدیدش تمام کردن رمانی است که می‌خواهد در ارتباط با قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر بنویسد.

۲۴۵۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896284

دیگر خبرها

  • ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران
  • ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...
  • ماجرای پای چپ بی‌قرار ستاره جوان پیکان!
  • اجتماع بزرگ میثاق با شهیدان و بیعت با ولایت ۲ برگزار شد
  • خانه شطرنج اسلامشهر افتتاح شد
  • مديرعامل جدید خبرگزاری دانشجو معرفی شد
  • انتخابات هیئت کشتی استان تهران قانونی اعلام شد
  • حججی: با حضور ورزشکاران قوی، فدراسیون هم تقویت می‌شود
  • فیلم | ماجرای هدیه صدام به همسر وزیر ایران چه بود؟
  • بهروز افخمی در حال نوشتن رمان قتل داریوش مهرجویی