Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ میدانی با اشاره به برگزاری جشنواره حدیث زیر ۱۵ سال در ستاد ارتش گفت: طی ۲ ماه محرم و صفر بیش از ۲۰۰ محفل قرآنی در کلیه سطوح ارتش برگزار می شود.

سرهنگ «مهدی میدانی» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان  در مورد برنامه عقیدتی سیاسی ارتش در ماه محرم  و برنامه های قرآن عترت در این ماه گفت: در حوزه قرآن و عترت به صورت جدی برنامه های ویژه ای در ماه محرم و صفر در ارتش تدارک دیده شده است از برنامه های ماه محرم محافل انس با قران کریم است که در یگان ها و ادارات ارتش برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس مرکز قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: مبلغین و روحانیون ارتش در طول سال در برگزاری مناسبت ها و مراسم  در مساجد با ارتش همکاری دارند در ایام محرم نیز علاوه بر برگزاری نماز جماعت فعالیتهای تبلیغی و سخنرانی های محتوایی خوبی را ارایه می دهند.

 

سرهنگ میدانی ادامه داد: مسجد در ارتش جمهوری اسلامی ایران محور تمام فعالیتهای فرهنگی دینی و اجتماعی است. مساجد در ارتش هیاتهای مذهبی را منسجم می کنند و برای رونق برنامه های محرم از سخنرانان خارج از ارتش نیز برای شرکت در این برنامه های دعوت می کنند.

 

وی گفت: اوج برنامه ها ارتش در ماه محرم در دهه اول است. این برنامه ها به اتمام نمی رسد و حتی تا اربعین نیز استمرار می یابد و در موضوع پیاده روی اربعین نیز با تشکیل ستادی این امر پیگیری می شود.

 

رییس مرکز قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: شاهد حضور کارکنان و خانواده های ارتش در طی سالهای گذشته در مراسم پیاده روی اربعین هستیم و این حضور پررنگ و مثال زدنی است.

 

این مقام مسئول در مرکز قرآن و عترت ارتش تصریح کرد: کارکنان، دانشجویان و کارکنان پایور در این مراسم در کنار مردم حضور دارند و همکاری و پشتبانی های خوبی از فرماندهی کل ارتش و سازمان عقیدتی سیاسی برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم صورت می گیرد.

 

سرهنگ میدانی اظهار کرد: در طی 2 ماه محرم و صفر بیش از 200 محفل قرآنی در کلیه سطوح ارتش برگزار می شود. از جمله مسابقات قرآنی در ماه محرم مسابقات نهایی کارکنان و فرزندان شاغل است که از 24 تا 27 شهریور ماه برگزار می شود و پس از آن نیز مسابقات دانشجویان و کارکنان وظیفه و پایور برگزار می شود.

 

سرهنگ میدانی خاطر نشان کرد: 25 هزار فعال قرآنی در سطح  ارتش در سطح کارکنان پایور، خانواده ها، کارکنان، دانشجویان در مراحل مسابقات مقدماتی، منطقه ای و سراسری آجا، ستاد ارتش و نهایی شرکت می کنند.

 

وی با اشاره به برگزاری جشنواره حدیث زیر 15 سال در ماه محرم در ستاد ارتش گفت: جشنواره حدیث در هشت دوره در ستاد ارتش برگزار شده است. امسال با طرح ابتکار جشنواره برای افراد زیر 15 نیز برگزار می شود و اولین دوره مسابقات زیر 15 سال برای دختران و پسران برنامه ریزی شده است. این مسابقات به گستره ارتش در تمام سطوح پیش دبستان و دبستان و سه اول دوره راهنمایی برگزار می شود.

 

سرهنگ میدانی گفت: برای برگزاری این مسابقات از کوهای سازمانی و مجتمع های فرهنگی مدارس در این کوی های سازمانی کمک گرفته می شود.

 

وی در مورد فعالیتهای هیاتهای مذهبی در ارتش گفت: هیاتهای مذهبی سربازان و کارکنان پایور نیز در ماه محرم مراسم های پوشور، منسجم  و معنوی خوبی را برگزار  می کنند./

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت نماز جمعه ماه محرم خطبه نماز جمعه شیراز محرم روز جهانی مسجد بیرجند خراسان جنوبي بزرگداشت روز جهانی مسجد صفر ماه محرم محفل انس با قرآن ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۶۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام سید جواد خاضع در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: برنامه های دهه کرامت با مشارکت و همکاری ۲۷ نهاد مختلف برگزار خواهند شد.

وی اظهارکرد: برخی از مهم‌ترین برنامه‌های مورد نظر برای برگزاری در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت دهه کرامت امسال شامل جشن‌های سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، محافل قرآنی، برپایی نمایشگاه کتاب و نمایش فیلم است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اعزام مبلغ به مناطق محروم و کم برخوردار، راه اندازی کاروان‌های شادی در سطح شهرهای مختلف استان، توزیع بسته‌های معیشتی، برگزاری رقابت‌های مختلف ورزشی، همایش دختران مسجدی، تجلیل از دختران برتر مسابقات هنری و نشست‌های تخصصی برای معرفی هر چه بیشتر فضائل اخلاقی و ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) نیز از دیگر برنامه‌های مهم پیش‌بینی شده برای برگزاری در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان به مناسبت دهه کرامت امسال خواهد بود.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228344 برچسب‌ها سازمان تبلیغات اسلامی

دیگر خبرها

  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند
  • محفل مشاعره در سرپل