Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جریان رسانه‌ای غربی اصالت را به چگونگی «روایت» می‌دهد نه حقیقت، گفت: ‌می‌خواهند دلخوشی‌های بی‌جا بر دلواپسی‌های صحیح غلبه رسانه‌ای پیدا کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح رسانه‌ای نباء شرکت کرد و در خصوص اهمیت کار رسانه‌ای  با دانشجویان گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جلیلی در ابتدای سخنانش با اشاره به لزوم تفاوت در اصول کار رسانه‌ای میان انقلابی‌ها و دشمنان خاطرنشان کرد: دشمنان موضوعات حق را می‌پوشانند و برخی موضوعات غلط را به دروغ بیان می‌کنند. آنها از جاذبه‌ها و ابزاری استفاده می‌کنند که شما از آن ابزار استفاده نمی‌کنید.

 

دشمنان انقلاب در موارد متعددی مطالب را تحریف می‌کنند اما شما میگویید نه؛ من تحریف نمی‌کنم؛ در واقع یک جنگ نابرابر رسانه‌ای شکل می‌گیرد. در چنین رویارویی اصل این است که یک جوان مومن انقلابی و متدین همه این کارها را می‌کند که حقیقتی را روشن کند و رضای خدا را بدست بیاورد و برای آخرت اندوخته‌ای جمع کند؛ چون معتقد است ابدیتی در پیش است.

 

وی در ادامه افزود: ما نگاهمان به هستی مبتنی بر یک حقیقتی است. معتقدیم بر اساس آن باورهایی که داریم و صراحت‌هایی که قرآن کریم دارد این هستی باطل نیست، بلکه هدفمند است؛ هدفمندی‌اش چیست؟ اینکه می‌خواهد به سمت حقیقت سیر کند و کمال انسان، جامعه و هر چیزی که مرتبط با آن می‌شود نظیر اقتصاد، سیاست و فرهنگ در این است که به حقیقت نزدیک شود. اهمیت کار رسانه در آن است که مخاطب را در عرصه‌های مختلف به حقیقت نزدیک کند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذکر مثالی به توضیح بیشتر این تفاوت پرداخت و گفت: اینکه شهید مدرس می‌گوید سیاست ما عین دیانت ماست این ترجمانی از این آیه شریفه است که "قُلْ إِنَّ صَلاتی وَ نُسُکی وَ مَحْیایَ وَ مَماتی لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ" همه اینها یک آهنگ دارد؛ نماز و کارهای من باید یک آهنگ داشته باشد و آن  آهنگ این است که شما را به کمال و به حقیقت نزدیک کند. آن موقع کار رسانه‌ای هم در همین راستاست و باید همان آهنگ را داشته باشد. اگر غیر از آن باشد ضرر دارد و مرا از حقیقت دور می‌کند. قرار نیست الان بروم نماز بخوانم و بعد بیایم در رسانه دروغ بنویسم و یا تهمت بزنم.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش رسانه امروز را عرصه مجاهدت و عمل صالح خواند و تصریح کرد: امروز تمام تلاش جبهه مقابل این است که بر اساس همه ابزاری که در اختیار دارد مخاطب خودش را در سطح جهانی از حقیقت دور کند. برای جبهه رسانه‌ای غرب مهم نیست که حقیقت و حتی واقعیت چیست؛ بلکه مهم نحوه روایت است؛ تلاش او این است که روایت ها به گونه‌ای انجام شود که خواست، امیال و منافع او محقق شود.

 

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی کشور اضافه کرد: جریان رسانه‌ای غربی اصالت را به چگونگی روایت می‌دهد نه حقیقت؛ آنها روایت صحیح از موضوعی را که به نفعشان نباشد تحمل نمی‌کنند و می خواهند دلخوشی‌های بی‌جا بر دلواپسی‌های صحیح غلبه رسانه ای پیدا کند. الکی خوش‌ها با روایت‌های غلط دلخوش می‌شوند.

 

جلیلی با توصیه دانشجویان به انجام عملیات‌های رسانه ای، اظهار داشت: امروز وقتی می‌گوییم خرمشهرهایی در پیش است که باید آزاد بشوند، باید فهمید خرمشهر اشغال شده در عرصه رسانه کجاست؟ این که حقایقی پوشانده بشود؛ این همان خرمشهر اشغال شده عرصه رسانه است.

وی افزود: هر میزان این روایت‌های غلط، میدان پیدا کنند تا موضوعات غلط به شکل مثبت روایت گردد و آن روایت نیز غلبه پیدا کند، یعنی یک خرمشهری در عرصه رسانه اشغال شده است و وظیفه کسانی که میخواهند در این عرصه کار انقلابی کنند آنست که این خرمشهر را آزاد کنند. افسران، سربازان و سردارانی نیاز داریم که در این عرصه مجاهدت کنند. این یک جبهه است که هر کس در حد وسع خود باید در آن حضور موثر داشته باشد و نقش ایفاء کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتهای سخنانش خاطرنشان کرد: پس این را باید برای خود تعریف کنید که ما اینجا یک اردوی رسانه‌ای شرکت کردیم تا آماده عملیات شویم. سوال باید این باشد که قرار است بعد از آن چکار کنیم؟ کدام مطلب غلط و روایت های نا به‌جا بعنوان مطلب حق جا زده میشود تا آنها را تبیین کنیم؟ کدام مطلب حقی است که داره پوشانده می‌شود که ما آن را آشکار سازیم؟ ان شاءالله این جلساتی که شما دارید بتواند گامی در این جهت و یک کار موفق در این زمینه باشد و هر یک از شما بتواند جایگاه شایسته خود را در این جبهه پیدا کند و نقش لازم را ایفاء نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سعید جلیلی بسیج دانشجویی دوره رسانه ای نباء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۶۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره فوت دکتر پرستو بخشی

به گزارش فانا، مصوبات جلسه فوق‌العاده هیات رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور درباره فوت دکتر پرستو بخشی به شرح زیر اعلام شد:

١- تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره خودکشی همکاران فوت شده با اولویت موضوع دکتر پرستو بخشی

٢- الزام و پیگیری عملی معاونت انتظامی و دادسرا‌های انتظامی سازمان و شهرستان‌ها در ورود به پرونده‌های مربوطه و برخورد انتظامی با خاطیان و مقصران احتمالی و جلوگیری از رخداد حوادث مشابه

٣- مکاتبه و رایزنی با مقام‌های عالیه کشور برای اصلاح برخی رویه‌های ناصواب سیستم آموزشی و کاری حاکم بر شرایط دستیاران و پزشکان مشمول خدمت ضریب کا و حل مشکلات مربوطه از طریق احتساب دوران دستیاری به عنوان شغل و نیز حفظ کرامت و منزلت و شان همکاران

دیگر خبرها

  • جنگ انتخاباتی در اردوگاه اصولگرایان به روایت رسانه دولت /جریان های نوظهور اصولگرا را چه کسانی لیدری کردند؟
  • چرا شب قدر از هزار ماه با ارزش‌تر است / چه کار کنیم حقیقت لَیلَةُ ٱلقَدرِ را درک کنیم؟
  • شرح دعای سحر|گسترش سلطنت الهی بر مراتب وجود
  • چگونه بر حسادت در رابطه با همسرمان غلبه یابیم؟
  • دو رویداد مهم برای فوتسال زنان ایران/ رویایی که به حقیقت پیوست
  • سانسور صدای فلسطین به روایت آمار و ارقام
  • شی ‌جین‌پینگ به روزنامه‌نگاران گفت: « داستان چین را خوب روایت کنید»
  • پیروزی آرژانتین مقابل کاستاریکا در دیداری دوستانه
  • تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره فوت دکتر پرستو بخشی
  • مشکلات روحی و روانی تایرل مالاسیا حقیقت ندارند