Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@21:53:21 GMT

گالری گردی در باغ

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۷۰۵۰

گالری گردی در باغ

اگر در تهران هستید و قصد دارید تا یک روز آزاد خود را در یک فضای آرام و در عین عال محبوب گردشگری سپری کنید، بهتر است، باغ نگارستان تهران را در لیست انتخابی خود قرار دهید. باغ موزه نگارستان یکی از جاذبه‌های گردشگری و از جاهای دیدنی تهران است که هم از نظر معماری، ارزش تاریخی و هنری آن و هم از نظر موقعیت کنونی و آثاری که در موزه‌های آن به نمایش در آمده است، دارای اهمیت بسیار زیادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این باغ سرسبز و زیبا با معماری چشم‌گیر و قدمت تاریخی به یکی از محل‌های جذاب و محبوب برای گردشگران ایرانی و خارجی تبدیل شده است.

در وب‌سایت نابرو در مورد فضاهای دیدنی باغ نگارستان تهران به طور مفصل توضیح داده شده است . همچنین عکس‌های جذابی از بخش‌های مختلف این باغ گرفته شده که فضای کل باغ را برای شما به تصویر می‌کشد. باغ تاریخی نگارستان تهران را فتحعلی شاه ساخته است و «سرسره» معروف فتحعلی شاه در این باغ قرار داشته و قتلگاه قائم مقام فراهانی هم بوده و او را در حوضخانه همین باغ خفه می‌کنند. 

در این باغ می‌توانید از موزه مکتب کمال‌الملک دیدن کنید و در زیر بنای زیبایی که با الهام گرفتن از حافظیه شیراز بنا شده استفاده کنید ، از موزه‌ها و بناهای دیگری که در آن‌ها گالری و نمایشگاه‌های موقت برپا می‌شود دیدن کنید و از فضای آرامش‌ بخش باغ با معماری یک باغ ایرانی لذت ببرید و برای لحظاتی هم که شده، از شلوغی و هیاهوی شهر به دور باشید.

بنایی در باغ نگارستان که موزه مکتب ‌کمال‌الملک نام گرفته، میزبان بیش از ۱۳۰ نقاشی‌ از این نقاش هنرمند و شاگردان اوست. بیشتر آثاری که آنجا می‌بینید حول موضوع‌های تک‌ چهره، طبیعت بی‌جان و منظره هستند.

شما می توانید پیش از بازدید خود از باغ نگارستان سری بزنید به نابرو تا تصاویر و گزارش‌های منتشر شده از باغ نگارستان تهران و یا دیکر مناطق دیدنی ایران را مشاهده کنید.

نابرو راهنمای ناب گردش در ایران است. نویسنده‌ها و عکاسان نابرو در همه شهرهای ایران مستقر هستند تا گزارش‌های جذاب از بهترین و دنج‌ترین جاذبه‌های محلی هر شهر را برای شما آماده کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: باغ نگارستان گالری گردی باغ موزه موزه کمال الملک مهدی شادمانی علی اصغر پیوندی گروه هفت اردوگاه شهید باهنر لایحه تجارت ماهاتیر محمد محمد سرافراز سامانه سماح حوزه های انتخابیه کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۷۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

«محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هیأت وزیران در خصوص آیین نامه طبیعت گردی که در ۱۲ ماده تنظیم شده را به وزارت‌خانه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، کشور و صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ کرد.

بر اساس این آیین نامه «پارک‌های طبیعی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده (اراضی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست)»، «اراضی جنگلی، مراتع، بیابان ها، کویر‌ها و ... (مناطق تحت مدیریت سازمان منابع طبیعی)»، «زمین‌بوستان‌ها (ژئوپارک‌ها) (اراضی تحت نظارت سازمان زمین شناسی)» و «محدوده‌های میراث طبیعی ملی و محدود‌های تاریخی - طبیعی (اراضی تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی)» مناطق مجاز برای طبیعت گردی محسوب می‌شوند.

کارگروه‌های ملی و استانی طبیعت گردی به ریاست نماینده وزارت میراث و با حضور نماینده سازمان حفاظت محیط زیست (معاونت محیط زیست طبیعی)، نماینده وزارت جهاد کشاورزی (رئیس سازمان منابع طبیعی)، نماینده وزارت صمت (رئیس سازمان زمین شناسی)، کارشناس طبیعت گردی، دستیار وزیر گردشگری در امور مردمی سازی و نماینده دستگاه‌های ذی ربط حسب موضوع مورد بررسی در کارگروه تشکیل می‌شود.

این کارگروه دستورالعمل بیراهه نوردی (آفرود سواری) در عرصه‌های طبیعی و نیز تهیه پیوست‌های فرهنگی برای ساماندهی تور‌های طبیعت گردی را تدوین می‌کند.

مسئولیت صدور مجوز فعالیت‌های طبیعت گردی به مؤسسات گردشگری به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • راهنما برای گالری‌گردی در پایانِ هفته پیش‌ِ رو
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد
  • سومین پالت از تریلوژی رنگ افتتاح می‌شود
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • به راحتی وب گردی، گل را آنلاین خرید کنید
  • «نویزآف» در گالری بام