Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشوری جزیره ای که در اقیانوس هند قرار داشته و دارای بیست وشش جزیره ی مرجانی به صورت طبیعی می باشد، مالدیو نام دارد. این جزیره های زیبا موجب شده است تا هرساله بر گردشگران تور مالدیو افزوده شود. با تور مالدیو می توانید جزیره های کوچکی را ببینید که از زیبایی آن ها سیر نخواهید شد. این جزایر زیبا به وسیله ی آب های اقیانوس احاطه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر به این مجمع الجزایر می تواند یکی از بهترین اتفاقات زندگی را برای شما رقم بزند.

برای مشاهده قیمت های تور لحظه آخری مالدیو با قیمت مناسب روی لینک تور مالدیو کلیک نمایید.

در این کشور جزیره ای با انواع تفریحات ساحلی روبه رو خواهید شد و اقامت در هتل هایی بی نظیر را تجربه خواهید کرد. یکی از بهترین اتفاقاتی که هرساله در این کشور اتفاق می افتد برگزاری جشن های شاد است. در این مقاله با سام سیر همراه باشید تا شما را با بهترین جشنواره های مالدیو آشنا کنیم. توصیه می شود پیش از خرید تور مالدیو این مقاله را بخوانید.

بهترین زمان برای خرید تور مالدیو از اردیبهشت تا آذر ماه می باشد. بسیاری از مسافران ترجیح می دهند تور مالدیو خود را جوری خریداری کنند که در این جشنواره ها حضور داشته باشند.

1- جشن کودا (Kuda)

دینی که در مالدیو رواج دارد اسلام است. آن ها نیز مانند کشورهای مسلمان عید فطر را جشن می گیرند. مردم این کشور در این روز بزرگ در مساجد حضور یافته و نماز عید فطر را بجا می آورند. تعطیلات مربوط به عید کودا در این کشور سه روزه است. در این مدت مسلمانان به بازدید از اقوام خود رفته و با کیک و شیرینی از یکدیگر پذیرایی می کنند.

2- جشن جمهوری مالدیو (Independence Day)

این جشن به عنوان مهم ترین جشن مالدیو می باشد.در سال 1953 این کشور به نظام جمهوری تبدیل شد، پس از آن به نظام شاهنشاهی بازگشته و دوباره در سال 1968 نظام جمهوری دارد که تا کنون نیز ادامه یافته است. مردم در این روز جشن بزرگی برپا می کنند و اگر با تور مالدیو خود را به این جشنواره برسانید شاهد رژه ی کارناوال های مختلف در خیابان ها خواهید بود.

3- جشن تولد پیامبر (Prophet's Birthday)

یکی از جشن های مهم مالدیو در ده روز اول ماه ربیع الاول می باشد. یکی از بهترین زمان هایی که می توانید برای خرید تور مالدیو اقدام کنید، ماه ربیع الاول می باشد. مراسم جالبی در این جشنواره انجام می شود و آیین های زیبایی دارد. در این جشنواره شاهد انواع غذاها و موسیقی های مذهبی خواهید بود.

4- جشن روز ماهیگیران

این جشن همانطور که از نامش پیداست مختص ماهیگیران است. بدین صورت که همه ساله در روز 10 دسامبر برای سپاس از ماهیگیران این جشن برگزار می شود. این شغل یکی از لذت بخش ترین مشاغل در مالدیو است. شایان ذکر است که بیشتر از نصف ماهی های تن اروپا را این کشور تهیه می کند.

5- جشنواره قایق سواری مالدیو

هرسال جشنواره ی سرگرم کننده ی قایق سواری در مالدیو برگزار می شود. معروف ترین مسابقات همیشه در این کشور انجام می شود. عده ی زیادی در این جشنواره سوار بر قایق و بر روی آب های مالدیو هستند. زمان برگزاری این جشنواره از آوریل تا اکتبر می باشد.

6- جشنواره غذا مالدیو

این جشنواره یکی از محبوب ترین های گردشگران تور مالدیو است. غذاهای محلی بسیاری در این روز خاص تهیه می شود. به طور کل در فرهنگ مالدیو غذا دارای جایگاه ویژه ای می باشد. زمان برگزاری این جشن در ماه رمضان و سال نو می باشد.

7- حج و عید قربان (Haj and Bodu Eid)

در آخر به معرفی مراسم زیبای عید قربان می پردازیم. این عید نیز در مالدیو دقیقا مانند دیگر کشورهای مسلمان برپا می شود. برای مثال می توان به قربانی کردن یا ذری دادن در این روز اشاره کرد.

****

بهترین صنایع دستی چین

بخش اعظمی از لذت سفر مربوط به خرید کردن می باشد و با دانستن فرهنگ و شناخت تقریبی می توانیم نسبت به سوغاتی اطلاعاتی کسب کنیم. در واقع با انجام این کار یادگاری از سفر خود تهیه می کنیم. بهتر است سوغاتی که برای اطرافیانمان انتخاب می کنیم به صورتی باشد که حس کشوری که ما رفته ایم را به آن ها انتقال دهد.

در این مقاله می خواهیم به تور چین و زیبایی های صنایع این کشور بپردازیم. این صنایع علاوه بر زیبا بودن نشان دهنده ی هنر این کشور نیز می باشد.

برای مشاهده قیمت های تور لحظه آخری چین با قیمت مناسب روی لینک تور چین کلیک نمایید.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که علاقه به هنرهای نمایشی دارید حتما از هنر سایه به وسیله ی برش کاغذ دیدن کنید. اگر مقصد تور چین شما پکن باشد می توانید زیباترین کارها را در این جا مشاهده کنید. کارهای از پیش ساخته شده را می توانید به عنوان سوغاتی خریداری کرده و یا به طور مستقیم از هنرمندانی که در حال درست کردن کاری زیبا می باشند، تهیه کنید. اگر سفارش خاصی دارید می توانید به آن ها انتقال دهید. گاهی اوقات هم تورهای آموزش به منظور آموزش برش کاغذی و همینطور هنر سایه برگزار می شود.

این هنر پیشینه ای بسیار قوی دارد که هرکدام از اشکال ساخته شده نشانگر مفهومی خاص می باشد. شکل های زیبای انسان ها، حیوانات افسانه ای، شخصیت های سرشناس و ... از نمونه های این کار می باشد. این هنر در سال 2006 با تایید شورای دولتی چین به عنوان میراث فرهنگی ملی ثبت شد. سپس یونسکو آن را میراثی فرهنگی و غیرمادی معرفی نمود. با تور چین حتما از این هنر زیبا دیدن کنید.

ماسک اپرای پکن

اگر حتی یک بار تور چین را تجربه کرده باشید حتما در مغازه ها ماسک اپرای پکن را دیده اید. این ماسک های نمایشی را می توانید به عنوان سوغاتی تهیه کنید. این ماسک (Lian Pu) به گونه ای از ماسک صورت اطلاق می شود که طراحی های چهره به طور متنوعی روی آن به چشم می خورد. این ماسک رنگارنگ می تواند یادگاری خوبی از تور چین برای شما باشد.

هرکدام از رنگ (آرایش)های به کار رفته در ماسک دارای مفهوم می باشد. به بررسی چند رنگ می پردازیم؛ این رنگ ها نشان دهنده ی قشر خاصی از جامعه است.

رنگ قرمز: افراد سلطنتی

رنگ مشکی: ثروتمندان

رنگ زرد: افراد قاتل

رنگ آبی و سبز: اشخاص قهرمان

رنگ سفید: افراد خیانتکار و شخصیت شیطانی

در سفر تور چین می توانید این ماسک ها را امتحان کنید.

کایت های چینی

این کایت ها اسباب بازی خوبی برای فرزندان شما خواهد بود. کایت های چینی که از کاغذ یا ابریشم تولید شده اند، در سراسر دنیا از شهرت خاصی برخوردار هستند. در مکان ها و فصولی که وزش باد صورت می گیرد می توانید از این سرگرمی لذت ببرید. شما می توانید با رفتن به بخش صنایع دستی درفروشگاه های پکن و یا شانگهای این سوغاتی زیبا را بخرید.

شایان ذکر است که بهترین کایت ها را می توانید در تیانجین، پکن و ویفنگ خریداری کنید.

عروسک های حصیری چینی | Zongren

هرگز از عروسک های حصیری چینی در سفر تور چین غافل نشوید. این عروسک ها با الیاف مختلفی ساخته می شوند. ممکن است این ایاف ابریشم و یا موی حیوانات و ... باشد. در اجراهای نمایش عروسکی در چین از این عروسک ها استفاده می شود. شما می توانید در سفر تور چین از این عروسک ها به عنوان سوغاتی خریداری کنید. هرچه مهارت بیشتری در ساخت عروسک ها به کار رفته باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت.

فانوس های قرمز از بهترین صنایع دستی چین

اگر با تور چین به پکن و شهرهای دیگر سفر کردید فانوس های قرمز رنگ را می توانید در همه ی فروشگاه های سنتی ببینید. این هنر نسل به نسل در بین مردم چین ادامه یافته و اکنون از آن به عنوان بهترین صنایع دستی چین یاد می شود. این فانوس های قرمز رنگ و زیبا در بیشتر جشن ها ی چینی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

****

قبل از سفر به بالی بخوانید!

هرساله گردشگران بسیاری بالی را مقصد خود قرار می دهند. مساحت این کشور 5620 متر مربع مس باشد که شامل بخش پهناوری از اندونزی است. کوه های آتشفشانی متعددی در این جزیره قرار دارد که برخی از آن ها فعال هستند. با تور بالی خود را از دنیای صنعتی دور کرده و لذت واقعی را تجربه کنید.

برای مشاهده قیمت های تور لحظه آخری بالی با قیمت مناسب روی لینک تور بالی کلیک نمایید.

جزیره بالی

جمعیت این جزیره حدود چهار میلیون و دویست هزار نفر می باشد. ساعت رسمی آن 3.5 ساعت از تهران جلوتر است. اگر با تور بالی به این کشور سفر کردید از آب معدنی استفاده کنید زیرا آب لوله کشی این جزیره مناسب برای آشامیدن نمی باشد.

آب و هوای بالی

این جزیره دارای آب و هوای استوایی و همچنین خاک حاصلخیز می باشد. بیشترین محصولات کشاورزی که در بالی رونق دارد برنج است. پوشش های متوعی از گیاهان در این جزیره ی زیبا به چشم می خورد. شما می توانید در تمام طول سال تور بالی را خریداری کنید زیرا دمای این جزیره همیشه بین 30-20 درجه است. در اوایل آذر ماه تا اسفند ماه به دلیل پدیده ی جوی مانسون هوا بهتر و مطلوب تر می شود.رطوبت هوای این جزیره از خرداد تا شهریور کمتر می شود.

هنر در بالی

هنرهای وسیعی من جمله رقص، تندیس گری، چرم، نگارگری و فلزگری در بالی به چشم می خورد. آنچه در این کشور دارای اهمیت است حفظ موسیقی سنتی به سبک گاملان است.

سوغات بالی

اگر با تور بالی به این جزیره سفر کردید برای اقوام و دوستان خود ظروف تزئینی و اشیاء حکاکی شده را به عنوان سوغاتی تهیه کنید. همچنین لوازم ورزشی،انواع شمع ها، انواع ادویه، صابون های معطر و ... را نیز می توانید خریداری کنید.

دین مردم بالی

اکثر جمعیت این جزیره به آیین هندو پایبند هستند اما دین مسلمان و مسیحی هم در بالی رواج دارد.

فرهنگ بالی

این مردم از فرهنگ حاکم در چین و هند بسیار تاثیر گرفته اند. معبدهای بسیاری در کنار دریا وجود دارند. آنچه در فرهنگ مردم این کشور، مناسبت ها و حتی رقص ها بسیار تاثیرگذار بوده است دین مردم بومی می باشد.

مکان‌های دیدنی بالی

در سفر خود در تور بالی حتما از مکان های معبد تیرتا امپول، دهکده ی مایونگ، معبد تانا لات، موزه ی هنری نکا، دریاچه ی براتان،پارک پرندگان و ...دیدن کنید. همینطور کوه باتور و شهر اوبد نیز دارای جایگاه ویژه ای می باشند.

مراکز خرید

از مهم ترین مرکزهای خرید بالی می توان به کوتا، بالی براسکو، فروشگاه کوالا، بیچواک مال، بازار اوبود، بازار مواد غذایی بادونگ و ... اشاره کرد.

غذاهای بالی

هرنوع غذایی که بخواهید در کافه ها و رستوران های این جزیره موجود خواهد بود. از مهم ترین و معروف ترین رستوران های زنجیره ای می توان به مک دونالد، کی اف سی، پیتزا هات و استار باکس اشاره کرد. یکی از بهترین غذاها ناسی گورک می باشد که مواد آن برنج سرخ شده به همراه گوشت و ادویه های تند می باشد.

شیرنی و دسر بالی

دسرهای بسیاری با شیر نارگیل، انواع میوه های استوایی و آرد برنج در این جزیره پیدا می شود. حتما دسری را که با ذائقه ی خود جور باشد را پیدا خواهید کرد.

جشن ها و آیین های بالی

یکی از مهم ترین جشنواره هایی که می توانید در تور بالی در آن حضور یابید جشنواره ی هنر می باشد. این جشنواره در تقریبا در دومین شنبه ی ژوئن آغاز شده و تا همین زمان در ماه جولای ادامه دارد. جشنواره ی گالونگان نیز ریشه در بائرهای مردم جزیره ی بالی دارد. در این جشنواره ها خیابان ها به زیبایی تزئین شده و مردم در آن حضور می یابند.

هتل های بالی

این جزیره یکی از مقصدهایی است که می توانید مناسب با بودجه ی خود برای آن برنامه ریزی کنید. شما با کمی جست و جو در سایت ها می توانید هتل هایی با قیمت کمتر را رزرو کنید. شما همچنین می توانید قسمت های تور بالی را در سایت ما مقایسه کنید.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مالدیو بالی تور مالدیو گردشگری رزرو هتل مهدی شادمانی علی اصغر پیوندی گروه هفت اردوگاه شهید باهنر لایحه تجارت ماهاتیر محمد محمد سرافراز سامانه سماح حوزه های انتخابیه کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۷۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ تصاویری زیبا و دیدنی از کتیبهٔ بیستون

تصاویری زیبا و تماشایی از کتیبهٔ بیستون در کرمانشاه را مشاهده می کنید.

دریافت 2 MB

دیگر خبرها

  • مکان های دیدنی لرستان که نباید از دست بدهید+فیلم
  • ببینید | تصاویری دیدنی از بلندترین آسانسور جهان
  • فیلم/ تصاویری زیبا و دیدنی از کتیبهٔ بیستون
  • مسافران نوروزی جزیره کیش
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» در موزه سینما اضافه شد
  • برگزاری دهمین دوره جشنواره سبزه‌آرایی، سفره هفت‌سین و پخت شیرینی و کلوچه محلی در ملایر
  • اضافه شدن سه جایزه به غرفه«پوران درخشنده» در موزه سینما
  • عکس/ مسافران نوروزی جزیره کیش
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» اضافه شد
  • تصاویر| قشم، بزرگترین جزیره ایران