Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمان عباسی، نویسنده سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا با اشاره به اینکه فیلمنامه‌نویسی در تلویزیون ارزان تر از آثار شبکه نمایش خانگی است، گفت: دلیل اینکه تولید کار در تلویزیون ارزان‌تر در می‌آید این است که تهیه‌کننده مقدار تعیین شده‌ای پول در اختیار دارد. به این صورت که تلویزیون رقمی را تعیین می کند و تهیه کننده هم مجبور است سریالش را با همان مبلغ جمع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط تهیه کننده تلاش می کند دستمزد نویسنده، بازیگر و... را کم کند تا به سقف بودجه خود برسد. به همین دلیل است که دستمزد نویسنده در تلویزیون کمتر است چون اصلا پولی وجود ندارد.

وی ادامه داد: نکته منفی این موضوع این است که اگر نویسنده و تهیه کننده بخواهند در کار بازیگر استار استفاده کنند چون دستمزدش با دستمزدهایی که تلویزیون می دهد هماهنگی ندارد، مجبور می شوند بازیگر را کنار بگذارند و از چهره های جدید استفاده کنند.

نویسنده سریال «بچه‌های نسبتا بد» با اشاره به نحوه تولید سریال‌های شبکه نمایش خانگی گفت: در شبکه نمایش خانگی یا پول کثیف وارد می‌شود مثل سریال «شهرزاد» که محاکمات اخیرش را دیدیم، یا اینکه اسپانسر جلو می آید و از سریال حمایت مالی می کند. از طرفی چون فضای رقابتی شدیدی در این رسانه زیاد است، تهیه کنندگان تلاش می کنند هرکاری برای دیده شدن سریالشان انجام دهند.

عباسی با اشاره به کاهش کیفیت سریال ها در تلویزیون بیان داشت: طبیعی است با مقدار هزینه ای که صدا و سیما برای سریال ها درنظر می گیرد کیفیت کار بسیار پایین می آید اما این موضوع مهم برای هیچ‌کس اهمیتی ندارد و اصلا به آن فکر نمی کنند.

وی ادامه داد: من 5 سال پیش سریال «بچه های نسبتا بد» را با اپیزودی 15 میلیون تومان نوشتم که می شد با آن پول ماشین 206 صفر خرید، امسال برای سریالی من را دعوت کردند و به ازای هر اپیزود 8 میلیون تومان پیشنهاد دادند آن هم در این وضعیت اقتصادی که با پول کل قسمت ها هم نمی توان 206 صفر خرید. این نشان دهنده سقوط آزاد بودجه تلویزیون است.

نویسنده فیلم «توفیق اجباری» بیان داشت: نکته قابل توجه این است که  معلوم نیست همین مبلغ را هم تلویزیون بدهد یا خیر. الان هیچ پروژه‌ای نیست که از تلویزیون طلب نداشته باشد. چند روز پیش با سیروس مقدم صحبت می‌کردم می گفت ما هنوز پول سریال «علی‌البدل» را نگرفتیم. تنها کسانی که عاشق این کار هستند تا الان این حرفه را سرپا نگه داشتند وگرنه با این مبالغ نمی توان کاری را از پیش برد.

این نویسنده با اشاره به بودجه صدا و سیما تصریح کرد: تمام این شرایط در حالی است که تلویزیون پول دارد اما معلوم نیست کجا خرج می شود. این سازمان علاوه بر بودجه ای که هر ساله دریافت می کند درآمد قابل توجهی هم از طریق اسپانسرینگ و تبلیغات دارد.

وی در ادامه افزود: اگر سریالی به اصطلاح بگیرد و مخاطب بسیاری داشته باشد تلویزیون برای تبلیغات در میان آن مبلغی دریافت می کند که 15 تا 20 برابر هزینه ساخت آن سریال است و عددی که از این آگهی ها حاصل می شود حیرت انگیز و باور نکردنی است. اینکه این پول ها جهت ساخت سریال و برنامه برنمی گردد تبدیل به اختلاس های میلیاردی می شود که در اخبار می بینیم.

خبرنگار: الهام مرادی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تلویزیون نویسنده نمایش خانگی پیمان عباسی آگهی های تلویزیونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۷۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرآنلاین

tags # تلویزیون سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • ظرفیت عظیم شعر برای برنامه‌سازی در تلویزیون
  • بودجه 500 میلیون پوندی منچسترسیتی در قوانین جدید لیگ برتر انگلیس
  • آغاز یک سریال جدید از فردا
  • (ویدیو) رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!
  • (ویدئو) رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!
  • نکاتی مهم درباره کفاره روزه
  • واکنش جبلی به هزینه‌های میلیاردی صداوسیما برای سلبریتی‌ها
  • علی‌اصغر رضایی‌نیک دوبلور تلویزیون درگذشت
  • «آنتن» دیگر گروگان «تولید» نیست/ ۱۴۰۳ بهار تولیدات سیمافیلم
  • از تکذیب مهاجرت جواد قارایی تا تغییر ساختار «سیما فیلم»