Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-18@16:49:11 GMT

تشکیل ۱۳۷۷ پرونده تخلفاتی برای کاغذ چاپ و تحریر

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۶۹۰۳۶

تشکیل ۱۳۷۷ پرونده تخلفاتی برای کاغذ چاپ و تحریر

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، عباس تابش با بیان اینکه طبق مصوبات کارگروه تنظیم بازار، که در ۲۵ مردادماه سال ۹۷ و ۱۴ شهریورماه همان سال ابلاغ شده است، تمامی مسئولیت‌های اصالت سنجی مربوط به ثبت سفارش، تأمین ارز و کالا، قیمت و نحوه توزیع کاغذ در حوزه شرکتهای واردکننده کاغذهای چاپ و تحریر، مطبوعات بالکی و ال دبلیو سی بر عهده کمیته‌ای به مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: وزارت آموزش و پرورش با مشارکت دفتر تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت، انجمن واردکنندگان و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز در این مورد مشارکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر این اساس با توجه به حیطه اختیارات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و بنا بر وظایف ذاتی و نظارتی آن، این سازمان همکاری لازم را با دستگاه‌های مربوطه و بالاخص تنظیم بازار از جمله اخذ و بررسی بهای تمام‌شده کاغذهای وارداتی با ارزهای رسمی را داشته و این بهای تمام شده را به کارگروه تنظیم بازار و کمیته ساماندهی کاغذ اعلام می‌کند.

وی تصریح کرد: در عین حال، ابلاغ رعایت ضوابط توزیع و قیمت کاغذ به انجمن واردکنندگان کاغذ و همچنین بررسی موردی قیمت‌های مجاز فروش برخی از شرکتهای واردکننده، ثبت قیمت تعیین شده کاغذهای وارداتی در سامانه ۱۲۴، ا خذ و ارسال لیست توزیع کاغذ به سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استان‌ها جهت اقدام نظارتی نیز، از جمله سایر اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حوزه بازار کاغذ چاپ و تحریر است.

به گفته تابش، متعاقب بازرسی‌های انجام شده توسط سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها طی سال ۹۷ در مجموع تعداد ۳۳ هزار و ۱۷۴ مورد بازرسی که به تشکیل ۱۳۷۷ پرونده تخلفاتی به ارزش بیش از ۳۳۰ میلیارد دریال مربوط به واردکنندگان، بنکداران، انبارهای نگهداری کاغذ و خرده فروشی منجر شده، صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در عین حال، طی ۴ ماهه سال جاری تعداد بازرسی به عمل آمده ۸۵۱۳ مورد و تعداد پروونده های متشکله ۳۹۹ مورد بوده است.

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: بازار کاغذ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۶۹۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس صنعت، معدن و تجارت طبس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیمای استان گفت: از ۲میلیون و ۶۵۰ هزار تن حدود ۴۰۰ هزار تن زغال سنگ حرارتی و ۲میلیون و ۲۵۰ هزار تن زغال سنگ کک شو بوده است.


محمود زارع نیا افزود: این مقدار زغال سنگ از ۳۳ معدن فعال زغال سنگ استخراج شده که به کارخانه‌های کک سازی و فولادسازی سراسر کشور ارسال شده است.


وی گفت: معادن زغال سنگ طبس زمینه اشتغالزایی برای ۱۱ هزار نفر را فراهم کرده است.


رئیس صنعت، معدن و تجارت طبس گفت: تکمیل زنجیره طرح‌های توسعه‌ای برای افزایش میزان زغال سنگ به خصوص کک‌شو، احداث دو کارخانه کنسانتره زغال سنگ و همچنین به ظرفیت رساندن کارخانه کک‌سازی از جمله اقدامات برای افزایش میزان زغال سنگ استان در سال ۱۴۰۳ است.


۷۶ درصد ذخایر زغال سنگ کشور در طبس قرار دارد.

دیگر خبرها

  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی
  • ۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد
  • سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی