Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات ملی «کتابت قرآن کریم»، گفت: این مسابقه در حاشیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سید مصطفی حسینی» در نشست خبری اولین دوره مسابقات ملی «کتابت قرآن کریم» که پیش از ظهر امروز (یکشنبه، دهم شهریور ) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد با اشاره به اهمیت کتاب آسمانی و قداست قرآن کریم در نزد مسلمانان، گفت: از صدر اسلام موضوع خطاطی و کتابت قرآن کریم به عنوان امری مقدس در دستور کار مسلمانان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: در گذشته کاتبان قرآن کریم همانند حافظان و قاریان جایگاه والایی داشتند و کتابت قرآن نیز همانند خواندن قرآن آدابی داشته است. 

 

وی افزود: موضوع کتابت قرآن همواره از موضوعات قابل توجه و اثرگذار در بحث تمدن اسلامی و مورد مطالعه و توجه اندیشمندان بوده است اما علیرغم کارهای خوبی که بعد از انقلاب در توسعه کتابت قرآن صورت گرفت، نیاز به اهتمامی جدی تر در این باره احساس می شد؛ از این رو، سازمان اوقاف به عنوان نهاد مسئول در حوزه رقابت ها و جشنواره های قرآنی، تلاش داشته که این موضوع را مورد توجه قرار دهد.

 

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع توجه به هنرهای قرآنی در کنار رشته های معارفی و آوایی، تصمیم گرفتیم که با ایجاد «مدرسه کتابت قرآن» موضوع کتابت قرآن را در حاشیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن مورد توجه قرار دهیم.

 

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: یکی دیگر از رویکردهای سازمان اوقاف و امور خیریه در سال 98 تشکیل شورای تخصصی چاپ و توزیع قرآن کریم است که با حضور کارشناسان و مسئولان تلاش کردیم در این شورا این موضوع را با چهار کارگروه کتابت قرآن، ترجمه، چاپ و نشر قرآن و کتب ادعیه و حدیث مورد توجه قرار دهیم.

 

حجت الاسلام حسینی در پایان خاطرنشان کرد: در ایام برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با همکاری مدرسه اسلامی هنر اقدام به تاسیس مدرسه کتابت قرآن کردیم و بحث کتابت قرآن را به مدرسه قرآن واگذار کردیم.

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت خطبه نماز جمعه ماه محرم نماز جمعه محرم شیراز خطبه های نماز جمعه امام جمعه شیراز بیرجند شبستان یزد کتابت قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه مسابقات قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۰۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن

بهرام مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در کردستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون ۱۴ اردیبهشت ماه جاری در ۲ شهر سنندج و بانه برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: ۱۹۸ کردستانی برای شرکت در این آزمون تخصصی در سایت تلاوت سازمان دارالقرآن کریم ثبت نام کردند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: از مجموع شرکت کنندگان ۱۶۴ نفر در حوزه سنندج و ۳۴ نفر نیز در شهرستان بانه در این آزمون قرآنی شرکت خواهند داشت.

مرادی با اشاره به اینکه امسال تعداد بانوان شرکت کننده بیش از آقایان بوده است، افزود: ۱۱۶ نفر از شرکت کنندگان را خواهران و ۸۲ نفر را برادران تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: از نوجوانان ۹ ساله تا قاریان بالای ۷۰ سال در این آزمون تخصصی شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه در این آزمون افراد روشندل و معلول نیز شرکت دارند، اضافه کرد: حضور چنین افرادی در آزمون‌های قرآنی بیانگر عزم و اراده آنها در یادگیری کلام الهی است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم به صورت کتبی برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در صورت کسب نمره قبولی می‌توانند در مرحله شفاهی نیز شرکت کنند.

کد خبر 6086513

دیگر خبرها

  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • ثبت نام اولین دوره مسابقات گل کوچک محلات استان مرکزی تمدید شد
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • دومین مرحله سراسری کتابت قران کریم در سیستان و بلوچستان
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی
  • اولین دوره مسابقات فوتسال جام هیأت مذهبی زاهدان برگزار می‌شود