Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@15:58:32 GMT

دادستان تهران: از دستگیری‌های غیرضروری خودداری شود

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۰۳۶۲

ساعت24-دادستان تهران گفت: باید از دستگیری‌ های بی‌ضابطه و غیرضروری خودداری شود.

علی القاصی در مراسم معارفه سرپرست جدید دادسرای ناحیه 5 ( صادقیه) با اشاره به این که مجموعه دادسرا در خط مقدم دستگاه قضایی است، افزود: بخش عمده‌ ارزیابی مردم از قوه قضائیه به کنش‌ها و رفتار‌های ما در سیستم دادسرا مرتبط است و ما باید پاسخگوی مطالبات و درخواست‌های مردم بر اساس شرع و قانون باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

القاصی خطاب به قضات دادسرا با بیان این که ما در معرض امتحان و آزمایش الهی هستیم، افزود: برخورد ما در مواجه با اصحاب پرونده باید یکسان باشد و رفتار ما با صاحبان جاه و مقام باید همان رفتاری باشد که نسبت به مردم عادی داریم و در این مرحله است که انسانیت و خداگرایی خود را ثابت می‌کنیم.

دادستان تهران اطاله دادرسی را از مشکلات دستگاه قضایی خواند و افزود این به معنای تضییع حقوق مردم است و ما باید نسبت به رسیدگی سریع این پرونده‌ها عزم جدی داشته باشیم.

دادستان تهران با بیان اینکه هر شکایت و مطلبی نباید در دادسرا مطرح شود گفت: درصد بالایی از شکایت‌های مطروحه در دادسرا مربوط به توهین و افترا است و بعد از مدتی که عصبانیت شاکی فروکش کرد؛ رضایت می‌دهد و منتهی به صدور قرار موقوفی تعقیب می‌شود که این پرونده‌ها طبق بخشنامه جدید رئیس قوه قضائیه باید به سمت شورای حل اختلاف هدایت شوند تا تمرکز قاضی بیشتر بر روی پرونده‌های مهم و تخصصی باشد.

القاصی با اشاره به نقش خطیر ضابطین در مأموریت های قضایی و ضرورت حمایت و پشتیبانی از آن‌ها تصریح کرد: ضابط باید تحت تعلیمات قاضی باشد و قضات باید در مواجه با ضابطین رویکرد کنترلی و نظارتی داشته باشند و عملکرد آن‌ها را به دقت رصد کنند.

وی در ادامه، بازرسی دادستان‌ها از کلانتری‌ها و برگزاری جلسات مکرر با سرکلانتران و پلیس تخصصی را در رفع مشکلات و هماهنگی فی‌ما‌بین دادسرا و نیروی انتظامی مؤثر خواند.

دادستان تهران کنترل و بازدید از وضعیت زندان‌ها را از دیگر وظایف دادستان‌ها عنوان کرد و افزود: پرونده‌ هایی که متهم آن‌ها در بازداشت به سر می‌برد بسیار حساس و مهم هستند و باید سریعاً و بدون فوت وقت تعیین تکلیف شوند.

القاصی رسیدگی فوری به پرونده‌های اجرای احکام را ضروری دانست و افزود: قضات باید نسبت به پرونده‌های اجرای احکام ورود جدی داشته باشند و اکیپ‌های ویژه‌ای با هماهنگی کلانتری‌ها برای جلب و دستگیری متهمین اختصاص یابد.

دادستان تهران در بخشی از سخنان خود با اشاره به پرونده‌های جرایم خاص در حوزه امنیت اجتماعی افزود: در برخورد با کسانی که باعث سلب آرامش در یک منطقه می‌شوند، هیچ خط قرمزی نداریم و قضات باید نسبت به رسیدگی و برخورد در جرائمی نظیر شرب خمر، چاقوکشی و کیف قاپی قاطع و سخت‌گیر باشند.

القاصی پیگیری حقوق عامه را از وظایف مدعی العموم دانست و افزود: در جایی که شاکی خصوص وجود ندارد ما باید نقش ناظر و رصد کننده را داشته باشیم و در خصوص حقوق عامه بخصوص تصرف اراضی ملی نباید منتظر شکایت سازمان‌های مربوطه باشیم. چه بسا فساد در همین سازمان‌ها اتفاق افتاده است و ما باید نسبت به پیگیری و احقاق حقوق عامه کوشا باشیم.

دادستان تهران در این جلسه ضمن معرفی غلامحسین چمن‌سرا به عنوان سرپرست جدید دادسرای ناحیه 5 (صادقیه) از زحمات و تلاش‌های علیرضا کارگر تقدیر و تشکر کرد

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۰۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره شهر تهران از اعتیاد و توزیع مواد مخدر پاک شده است

معاون دادستان تهران با اشاره به اینکه اعتیاد و توزیع موادمخدر از چهره شهر تهران پاک شده است، گفت: این امر مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس پایتخت، کارکنان پلیس مبارزه با موادمخدر و شهرداری تهران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، حجت‌الاسلام حسین‌زاده اظهار کرد: پلیس و قوه قضائیه هیچ‌گاه از جرایم مختلف در جامعه غافل نشدند و همواره با همکاری هم در موضوع مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ موفق عمل کرده‌اند.
وی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس و همکاری و همفکری دادستان تهران، رئیس دادگستری و رئیس پلیس پایتخت در برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر و کشفیات متعاقب آن گفت: اعتیاد یکی از آسیب‌های جدی و خطرناکی است که همه اقشار، مخصوصاً جوانان را مورد هدف قرار داده که در این زمینه کاری جهادی صورت گرفته است.

معاون دادستان تهران با اشاره به اینکه اعتیاد و توزیع موادمخدر از چهره شهر تهران پاک شده است، گفت: این امر مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس پایتخت، کارکنان پلیس مبارزه با موادمخدر و شهرداری تهران است که امروزه شاهد هستیم که کوچه‌ها و خیابان‌های شهر تهران از لوث وجود معتادان‌متجاهر و کارتن‌خواب پاکسازی شده است.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده افزود: امروزه بحث مبارزه با قاچاق موادمخدر بیش‌از گذشته مورد اهمیت است و به یاری خداوند شاهد هستیم که برخورد پلیس با خرده‌فروشان موادمخدر نتیجه داده است و بیشتر این مجرمان در زندان هستند که این فرصتی را فراهم می‌آورد تا پلیس مبارزه با موادمخدر تلاش خود را برای دستگیری قاچاقچیان و اعضای باندهای بزرگ قاچاق موادمخدر صرف کند.

منبع: فارس

کد خبر 745217

دیگر خبرها

  • چهره شهر تهران از اعتیاد و توزیع مواد مخدر پاک شده است
  • پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید
  • رسیدگی به پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد در دادسرا
  • رانندگان از سفر غیرضروری در سطح استان کرمان خودداری کنند
  • شهرداری از انجام کار‌های هزینه بر و بی تاثیر خودداری کند
  • محورهای مسدود هرمزگان اعلام شد؛ از سفرهای غیرضروری خودداری کنید
  • رانندگان از سفرهای غیرضروری به جنوب استان کرمان خودداری کنند
  • احضار حسین دهباشی به دادسرا
  • حسین دهباشی به دادسرا احضار شد
  • رسیدگی به ۴۵ پرونده در کمیسیون حقوق شهروندی دادگستری خوزستان