Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@15:23:02 GMT

کرمانشاه بیش از ۲۰۰۰ هیئت مذهبی دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۰۸۵۷

کرمانشاه بیش از ۲۰۰۰ هیئت مذهبی دارد

مسئول تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی استان کرمانشاه از وجود بیش از ۲۰۰۰ هیئت مذهبی در این استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی انوری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز از برگزاری نشست توجیهی با هیئت‌های مذهبی استان در راستای نظم و امنیت هیئت‌ها برای ماه محرم خبر داد و اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی در این زمینه کاملاً توجیه شدند تا در نتیجه آن شاهد برگزاری مناسب و باشکوه مراسم عزاداری امام حسین (ع) باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی استان کرمانشاه افزود: همچنین با سازمان صنعت، معدن، تجارت استان کرمانشاه برای دریافت کالا و نذورات هیئت‌ها هماهنگی لازم به عمل آمده است.

این مسئول همچنین از وجود ۲ هزار و ۵۰ هیئت مذهبی در استان خبر داد و تصریح کرد: قدمت برخی هیئت‌ها در استان به ۱۱۰ سال پیش بر می‌گردد.

انوری در خصوص قدیمی ترین هیئت مذهبی کرمانشاه افزود: هیئت مسلم بن عقیل مسجد ناصری قدیمی ترین هیئت استان بوده و مربوط به سال ۱۲۹۰ است.

وی هیئت مربوط به تکیه معاون الملک و نیز تکیه بیگلربیگی را از دیگر هیئت‌های قدیمی کرمانشاه عنوان کرد و ادامه داد: هیئت انصار حسینی سرچشمه تأسیس سال ۱۳۱۷ و هیئت انصار محمدی تأسیس ۱۳۲۵ از دیگر هیئت‌های ریشه دار و قدیمی محسوب می‌شوند.

مسئول تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هیئت‌های قدیمی زیادی در کرمانشاه وجود دارد که از ۷۰ تا ۱۱۰ سال قدمت دارند.

این مسئول در خصوص زمان برگزاری مراسم اقامه عزای حسینی در استان گفت: تمام هیئت‌های مذهبی در استان کرمانشاه هر شب و طی دهه اول محرم از ساعت ۲۱ الی ۲۳ و ۳۰ دقیقه مراسم اقامه عزا خواهد داشت.

وی گفت: برخی هیئت‌ها نیز پیش از اقامه عزا یک مراسم سخنرانی متناسب با این ایام دارند و سپس به سوگواری و اقامه عزا خواهند پرداخت که از آن جمله می‌توان به هیئت مسلم بن عقیل مسجد ناصری واقع در خیابان ناصری، هیئت انصار بنی زهرا واقع در چهار راه جوانشیر، هیئت شاهزاده علی اکبر حسینیه مقدسی واقع در میدان غدیر (برزه دماغ)، هیئت امام سجاد (ع)مسجد حاج محمد تقی اصفهانی واقع در پارکینگ شهرداری و هیئت انصار محمدی واقع در سرچشمه اشاره کرد.

انوری ادامه داد: از دیگر این هیئت‌ها می‌توان به هیئت انصار حسینی واقع در توپخانه، هیئت سالار شهیدان واقع در چهار راه هلال احمر (شیرخورشید سابق)، هیئت حسینیه شیرمستی واقع در روبروی بیمارستان طالقانی (۱۰۰ دستگاه) و هیئت حسینیه علمدار مسجد محمدرسول الله واقع در شهرک حافظیه اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۰۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برف سنگین در بهار کروات‌ها را شگفت‌زده کرد + فیلم

در اواسط بهار، برف سنگینی در منطقه کوهستانی گورسکی کوتار (شمال غربی) این کشور بارید و به گفته رسانه‌های محلی، ضخامت لایه برف در آنجا به ۱۵ سانتی‌متر رسید.

در واقع، حال و هوای متغیر آب و هوا و بارش برف حتی اگر در ماه آوریل هم باشد، مردم این منطقه را شگفت زده نمی‌کند، اما در واقع از تغییرات گسترده دما و کاهش شدید آن در عرض چند روز شگفت زده می‌شوند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ببینید | نخستین بنای مذهبی ایرانیان
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • ۲۰۰۰ اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز
  • برف سنگین در بهار کروات‌ها را شگفت‌زده کرد + فیلم
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • نخستین بنای مذهبی ایرانیان + فیلم
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • موفقیت ۲۰۰۰ هنرستانی در کسب و کار
  • اعتبار تکمیل مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی بندر امام حسن تخصیص یافت
  • بلاتکلیفی ۲۰۰۰ خودروی برقی وارداتی