Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@10:10:10 GMT

6 مدرسه شبانه روزی در مناطق محروم گیلان فعال هستند

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۱۲۰۱

6 مدرسه شبانه روزی در مناطق محروم گیلان فعال هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان در مناطق محروم 6 مدرسه شبانه روزی در استان مشغول به فعالیت هستند، گفت: تقویت مدارس شبانه روزی یکی از مصادیق بارز عدالت آموزشی و محرومیت زدایی از مناطق استان است.

به گزارش ایسنا، نادر جهان آرای در دیدار با جمعی از دانش آموختگان مدرسه امام رضا(ع) شهرستان فومن، درباره چرایی تاسیس مدارس شبانه روزی در دهه 60، آن را گام مهمی در کاهش محرومیت ها، افزایش پوشش تحصیلی در مناطق کم برخوردار و همچنین شناسایی و حمایت از دانش آموزان مستعد در این مناطق دانست و اظهار کرد: تقویت مدارس شبانه روزی یکی از مصادیق بارز عدالت آموزشی و محرومیت زدایی از مناطق استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان در مناطق محروم 6 مدرسه شبانه روزی در استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: با توجه به افزایش مدارس شبانه روزی در سطح کشور و اعزام معلمان تحصیل کرده و با انگیزه به مناطق مختلف ضرورت های گذشته تنوع مدارس کارکرد خود را از دست داده است که البته این به معنای نفی حمایت از دانش آموزان مدارس محروم نیست.

جهان آرای با اشاره به اقدامات متعدد آموزش و پرورش گیلان در حمایت از دانش آموزان مناطق کم برخوردار، گفت: ارسال کاروان های تجهیزات ورزشی و لوازم آزمایشگاهی، افزایش خدمات خوابگاهی و بازدید و حضور در خوابگاه دانش آموزان بخشی از این اقدامات در جهت ارتقای کیفیت آموزشی و رفاهی دانش آموزان بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به پرداخت همه بدهی های گذشته و تامین هزینه های جاری این مدارس در سال تحصیلی 98 _ 97 اشاره کرد و ادامه داد: به اذعان مدیران، کارکنان و دانش آموزان این مدارس، امسال از بهترین سال های تحصیل دانش آموزان در این مدارس بوده است.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در ارتقای نظام آموزش و پرورش، تصریح کرد: تجربه نشان داده است که استان ها و مناطق پیشرو در امور آموزشی و پرورشی به این علت که بودجه بیشتری از دولت دریافت می کنند، موفق عمل نمی کنند بلکه مشارکت مردمی در آن مناطق قوی تر از دیگر مناطق است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مدرسه شبانه روزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۱۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اعتکاف علمی در ۴ مدرسه ملایر

ایسنا/همدان مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر از برگزاری اعتکاف علمی دانش‌آموزان در چهار مدرسه ملایر طی ایام نوروز خبر داد.  

مهدی عابدینی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، به حساسیت مقطع تحصیلی دور دوم متوسطه و نقش این پایه تحصیلی در آینده دانش‌آموزان اشاره و اظهار کرد: در این راستا اعتکاف علمی دانش‌آموزان در ایام نوروز برگزار می‌شود.

عابدینی نیا ادامه‌ داد: چهار پایگاه دخترانه شامل دبیرستان نمونه عشقی فرد، دبیرستان فرهیختگان، دبیرستان فرزانگان و دبیرستان حاج رهبر برای اعتکاف علمی نوروز ۱۴۰۳ در ملایر فعال هستند.

وی با بیان اینکه این پایگاه‌ها در مجموع پذیرای بیش از ۱۹۰ نفر از دانش‌آموزان متوسطه دوم هستند، کیفیت‌بخشی آموزشی و استفاده بهینه از اوقات فراغت دانش‌آموزان را از جمله اهداف اجرای  طرح اعتکاف علمی دانش‌آموزان برشمرد.

عابدینی‌نیا با بیان اینکه مراکز سمپاد شهرستان نیز برنامه‌ریزی مختلفی در ایام نوروز برای دانش آموزان دارند، تصریح کرد: دبیرستان‌های علامه حلی و فرزانگان هم فعالیت مختص به مدارس سمپاد را در ایام نوروز برای دانش‌آموزان این مدارس دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر نوروز را فرصتی طلایی برای دانش‌آموزان کنکوری دانست و خاطرنشان کرد: با توجه‌ به دید و بازدیدهای نوروزی، دانش آموزان در محلی امن و با آرامش می‌توانند به مطالعه بپردازند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری اعتکاف علمی در ۲۴ مدرسه آذربایجان شرقی همزمان با تعطیلات نوروزی
  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم کشور
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • تعطیلی عید فطر برای دانش‌آموزان مسلمان ایتالیا
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • برگزاری اعتکاف علمی در ۴ مدرسه ملایر