Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@12:12:35 GMT

سعید ملایی: پناهنده نشده‌ام/ در آلمان هستم

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۱۴۸۶

سعید ملایی: پناهنده نشده‌ام/ در آلمان هستم

سعید ملایی جودوکار وزن 81- کیلوگرم ایران که از توکیو محل رقابت‌های جودوی قهرمانی جهان عازم آلمان شده، تاکید کرد در المپیک 2020 زیر پرچم کمیته بین‌المللی المپیک برای رسیدن به مدال طلا مبارزه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، سعید ملایی جودوکار وزن 81- کیلوگرم ایران به عنوان تنها نماینده اعزامی ایران به رقابت های قهرمانی جهان پس از برد قاطعانه مقابل تمامی رقبای خود راهی مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها شد اما در این مرحله برابر حریف بلژیکی شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سوی دیگر جدول نیز جودوکار رژیم صهیونیستی که پایین‌تر از ملایی در رده دوم رنکینگ برترین‌های جهان قرار داشت با شکست رقیب مصری در نیمه نهایی، راهی فینال شد.

ملایی در ادامه در دیدار رده‌بندی نیز مقابل حریف جوان خود از گرجستان شکست خورد و از رسیدن به مدال بازماند. در نهایت نیز جودوکار رژیم صهیونیستی با شکست حریف بلژیکی در فینال، نخستین مدال طلای رژیم صهیونیستی در عرصه جهانی در رشته جودو را از آن خود کرد.

پس از این اتفاق، حواشی زیادی پیرامون مبارزه‌های ملایی در این رقابت‌ها بوجود آمد.

مجید زارعیان سرمربی تیم ملی جودو که همراه ملایی در رقابت‌های توکیو حضور داشت در گفت‌وگویی با اشاره به اقدام غیراخلاقی فدراسیون جهانی درباره اتفاقات روز مسابقه گفته بود:"از مبارزه سوم به بعد ملایی با مامور امنیتی ویزر (رئیس فدراسیون جهانی جودو) به روی تاتامی می‌رفت، آنها اجازه نمی‌دادند حتی من برای کوچ در کنار ورزشکارمان باشم. برنامه‌هایی از پیش تعیین شده بود که جودوکار ایران و رژیم اشغالگر قدس باهم مبارزه کنند، موضوع را کاملا سیاسی کرده بودند، اما باخت ملایی به بلژیک که با تمام وجود در مقابلش ظاهر شد و به زعم کارشناسان تمام تلاشش را برای برد کرد همه معادلات فدراسیون جهانی را به هم ریخت. بعد از پایان مسابقات با مامور امنیتی و با یک ماشین ون به سراغ سعید آمدند، ملایی را بدون اجازه من جابجا کردند که این کار کاملا غیرقانونی بود او برای برگشت به ایران بلیط داشت، اما ماموران امنیتی نگذاشتند همراه من بیاید و بلیط آلمان برایش تهیه کرده بودند. وزیر ورزش رژیم صهیونیستی هم در سالن مسابقات حضور داشت و قطعا اگر فشار روانی ویزر نبود، مدال می گرفت".

در ادامه سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان نیز اقدامات رییس فدراسیون جهانی جودو را مشکوک خواند و از نامه کمیته ملی المپیک به IOC برای برخورد با فدراسیون جهانی خبر داد.

اما در تازه‌ترین اتفاق سعید ملایی که اکنون در آلمان به سر می‌برد و بسیاری از رسانه‌های خارجی از پناهندگی او خبر داده بودند، امروز (یک‌شنبه) در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های خارجی با تاکید بر اینکه پناهنده نشده است گفت که در بازی‌های المپیک 2020 زیر پرچم IOC مبارزه خواهد کرد.

ملایی تاکید کرد: من هیچ درخواست پناهندگی نداده‌ام. ویزای آلمان را داشته‌ام و در آلمان هستم تا از حواشی دور باشم. من سرباز خاک کشورم هستم و هر مدالی بگیرم متعلق به ایران است. در هر جا که باشم فرقی ندارد. این مدال برای یک ایرانی ثبت می‌شود.

وی که مدال طلا و برنز جهان را در کارنامه دارد با بیان اینکه به خاک وطنش عشق می‌ورزد، ادعا کرد که پیش از رقابت در نیمه نهایی تماس‌هایی با او برقرار شده است و توصیه‌هایی به او داشته‌اند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سعید ملایی جودوکار پناهندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۱۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۱۰ مدال توسط ووشوکاران ایران در پایان روز نخست مسابقات

به گزارش خبرگزاری مهر، روز نخست رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح امروز (چهارشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در مسابقات روز نخست نمایندگان ایران با حریفان رقابت کردند که حاصل تلاش آنها ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز بود.

در رقابت‌های امروز مصطفی حسن‌زاده در فرم نن‌گوئن، صدیقه دریایی در وزن ۶۵- کیلوگرم، شهربانو منصوریان در وزن ۷۵- کیلوگرم با برتری مقابل حریفی از چین، معین تقوی در وزن ۹۰ کیلوگرم ساندا، زهرا کیانی در فرم چانگ‌چوان با پشت سرگذاشتن نماینده چین و هلیا اسدیان در فرم نن‌گوئن به مدال طلا رسیدند.

شاهین بنی‌طالبی در فرم نن‌گوئن نقره گرفت و زهرا جلیلی (۲مدال برنز) در فرم‌های چانگ چوان و گون شو و هلیا اسدیان در نان‌چوان دو مدال برنز در تالو بدست آوردند.

امروز همچنین سهیلا منصوریان در وزن ۶۰- کیلوگرم یک برد و یک باخت کسب کرد، محمدرضا ریگی در وزن ۸۵- کیلوگرم نماینده اردن را مغلوب کرد و سهیل موسوی در وزن ۷۵- کیلوگرم در مبارزه با «سعد بوجکا» دارنده مدال نقره جهانی از مراکش پیروز شد.

همچنین در پیکارهای بخش تالو حسین قبله نما در چانگ‌چوان، زهرا کیانی در فرم جین‌شو، شاهین بنی‌طالبی‌ و مصطفی حسن‌زاده در نن‌دائو موفق به کسب مدال نشدند.

فردا (پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه) نیز پیکارها تالو پیگیری می‌شود و هر ۶ نماینده کشورمان با حریفان در فرم‌های مختلف رقابت خواهند کرد. همچنین در بخش ساندا محسن محمد سیفی، علی خورشیدی، سهیل موسوی و محمدرضا ریگی به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

کد خبر 6087953

دیگر خبرها

  • انتخابی جام جهانی چین/ درخشش مدال طلا بر گردن علی خورشیدی
  • اسکواش قطر جونیور؛‌ شانس کسب ۴ مدال برای نمایندگان ایران
  • ووشوکاران ایران سه طلا و نقره دیگر کسب کردند
  • شانس اسکواش ایران برای کسب ۴ مدال
  • ۶ طلا، ۱ نقره و ۳ برنز ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • جام‌جهانی ووشو| کسب ۱۰ مدال در روز نخست برای نمایندگان ایران
  • 6 طلا برای ووشوی ایران در انتخابی جام جهانی
  • کسب ۱۰ مدال توسط ووشوکاران ایران در پایان روز نخست مسابقات
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • طلای دختر تالوکار ایران در انتخابی جام جهانی