Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از جنگ تحمیلی، عده‌ای جوانِ از جنگ برگشته، دور هم جمع شدند و تصمیم گرفتند مجموعه‌ای را راه‌اندازی کنند که برای اولین بار مشکل «نازایی» را در کشور حل می‌کرد. ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، کتاب «داستان رویانا»، روایت تاریخ شفاهی از اقدامات شهید دکتر سعید کاظمی آشتیانی در پژوهشگاه رویان از تأسیس تا تثبیت و پیشرفت است که توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کتاب، خاطرات ناب و منتشر نشده از روند شکل‌گیری پژوهشگاهی را روایت می‌کند که موفق به درمان ناباروری و سلول درمانی و شبیه‌سازی شد.

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم: پس از جنگ تحمیلی، عده‌ای جوانِ از جنگ برگشته، دور هم جمع شدند و تصمیم گرفتند مجموعه‌ای را راه‌اندازی کنند که برای اولین بار مشکل «نازایی» را در کشور حل می‌کرد. انگیزه آن‌ها برای حرکت، امید به توشه آخرتی بود که از ثمره تلاش‌شان فراهم می‌آمد. سال‌ها بعد از آن، همه تصمیمات و اقدامات و رنج‌ها، نتیجه کارشان نماد پیشرفت ایران شد و به باز کردن گره زندگی خانواده‌های گرفتار انجامید.

این کتاب حاصل مصاحبه‌های بهنام باقری و تحقیق و تدوین محمدعلی زمانیان است که توسط انتشارات «راه‌یار» وابسته به دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر می‌شود.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می توانند ضمن تماس با شماره تلفن 02142795454 و یا با مراجعه به سایت عماریار به نشانی ammaryar.ir  به آدرس خیابان انقلاب - خیابان 16 آذر - نرسیده به پورسینا - حسینیه هنر - پلاک 60 مراجعه کنند.

ایران راهکار درمان زخم‌های مزمن را کشف کرد / تلاش ‌رویان برای درمان بیماری‌های غیرخونی‌ با روش جدیدقم| بزرگترین اطلاعات ژنتیکی سلولی در مرکز رویان ایجاد شده استنمونه‌گیری آزمایشگاهی از طریق نمونه بزاق؛ بخشی از دستاوردهای پژوهشگاه رویان

انتهای پیام/

R1539/P/S4,35/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کتاب و ادبیات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب و ادبیات کتاب و ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۱۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد

دکتر علی رضازاده گفت:در این راستا طی یک سال گذشته از هشت هزار پرونده تقاضا که در این زمینه تشکیل شده است که سه هزار و ۷۰۰ پرونده به مرحله پرداخت هزینه رسیده است.

وی اضافه کرد:برای درمان این شمار، افزون بر ۲۲۱ میلیارد ریال بابت هزینه های خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی استان پرداخت شده است.

مدیر درمان اداره‌ کل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت:برای ارائه خدمات به زوج های نابارور طی سال گذشته با هفت مرکز دانشگاهی و خصوصی در استان عقد قرارداد و به بیش از هشت هزار پرونده رسیدگی شده است.

تصویب‌نامه هیات وزیران درباره «قرار گرفتن خدمات نازایی و ناباروری تحت پوشش بیمه‌های پایه» دوم شهریور ۱۴۰۰ ابلاغ شد. براساس این مصوبه، ٩٠ درصد از هزینه‌های درمان ناباروری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی براساس تعرفه عمومی غیردولتی پرداخت می‌شود و همه زنان کمتر از ۴۵ سال که یک سال پس از تصمیم به فرزندآوری، نتوانسته باشند باردار شوند می‌توانند از خدمات این حوزه استفاده کنند.

خدمات این حوزه هر ۲ تا سه سال قابل تمدید است و دولت مکلف به پوشش ۹۰ درصدی کل هزینه‌های سه دوره کامل یکی از روش‌های کمک باروری (آی. سی. اِس. آی) و (آی. وی. اِف) برای هر زوج نابارور و پوشش هزینه‌های دارویی و پاراکلینیک و سایر روش‌های درمان ناباروری است.

در استان خراسان رضوی و در حوزه درمان مستقیم، سه بیمارستان فارابی و ۱۷ شهریور در مشهد و بیمارستان رازی در تربت حیدریه دایر است و همچنین ۱۸ مرکز درمانی سرپایی در استان شامل ۶ مرکز در مشهد و ۱۲ مرکز در شهرهای دیگر فعالیت دارند.

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در خراسان رضوی زیر پوشش تامین اجتماعی استان قرار دارند که خدمات درمانی ارائه شده به آنان در قالب درمان مستقیم از طریق مراکز درمانی ملکی به صورت رایگان و درمان غیر مستقیم از طریق مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه ارائه می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • روز جهانی کتاب World Book Day + پوستر و شعار ۲۰۲۴
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند
  • تشکیل هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی
  • هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد
  • ۸ هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد
  • روایتی از یک آخرالزمان اَنگل‌زده در سریالی کره‌ای
  • سریال کره‌ای «انگل: خاکستری»؛ روایتی تماشایی از یک آخرالزمان اَنگل‌زده