Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس ، چند روز قبل بود که خبر حمله سگ خانگی به یک خانم باردار در فضای مجازی منتشر شد، خبر کوتاه بود اما سابقه حمله سگ به انسان در ماه‌های اخیر باعث شد مردم به سادگی از کنار آن رد نشوند.

در پیگیری‌های بعدی مشخص شد مصدوم این حادثه خانم بارداری است که در یکی از محلات ملک‌شهر اصفهان در حالی که با خواهران خود در حال پیاده‌روی بوده مورد حمله یک سگ خانگی قرار می‌گیرد که در نتیجه آن پزشکان احتمال دادند جنین این مادر زودتر از زمان مقرر و در هشت ماهگی به دنیا بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته نیز با دستور فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان، خدادوست فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با خانواده و فرد آسیب‌دیده دیدار و ضمن جویا شدن از آخرین وضعیت سلامت مضروب حادثه و از پیگیری جدی این حادثه هم بابت شکایت انجام شده از صاحب سگ و هم بخاطر جنبه عمومی این جرم خبر داده است.

همچنین در واکنشی دیگر تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی تماس‌هایی با خانواده این خانم، پیگیر جزئیات این حادثه بودند تا بتوانند در صحن علنی مجلس پیرامون موضوع سگ‌گردانی در اماکن عمومی اقدامات قانونی از جمله تذکر به وزیر کشور را پیگیری کنند.

پیش از این سخنگوی دستگاه قضایی، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اصفهان از برخورد قانونی با کسانی گفتند که با آوردن سگ به مکان‌های عمومی بهداشت عمومی و سلامت جامعه را تهدید می‌کنند و تصریح کردند که صاحبان سگ‌های خانگی مسؤول رفتار این سگ‌ها هستند.

حمله سگ خانگی به زن باردار واکنش کاربران فضای مجازی را نیز به دنبال داشت تا جایی که هشتگ #اون_روی_سگبازی در جایگاه دومین هشتگ داغ توئیتر فارسی قرار گرفت.

در ادامه برخی از این توئیت‌ها را مشاهده می‌کنید:

البته این موضوع در روز پس از حادثه بلافاصله در تمامی رسانه‌های رسمی محلی و کشوری هم بازتاب پیدا کرد و همه رسانه‌ها به این موضوع پرداختند؛ موج دوم رسانه‌ای اعلام وضعیت نامناسب مادر باردار توسط فرد حادثه دیده بود که همزمان با ورود دادستان به پرونده اعلام شد.

این موضوع که پیش از این نیز واکنش دستگاه قضا را به دنبال داشت، بعد از تکرار حادثه حمله سگ به کودک در لواسان که این بار به شکلی دیگر در اصفهان رخ داد باز هم واکنش مسؤولان قضایی را به دنبال داشت و دادستان اصفهان ضمن محکوم کردن این موضوع، شهرداری و ناجا را مسؤول پیگیری این موضوع دانست.

همزمان با این جریانات فضای مجازی نیز پر شد از واکنش‌ها به این اتفاقات تا اینکه اعلام شد فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از این مادر باردار ملاقات و آخرین جزئیات رسیدگی پرونده را به گوش این خانواده رساند.

همچنین همسر فرد حادثه دیده از پیگیری نمایندگان مجلس برای ارائه تذکر به وزیر کشور در صحن علنی مجلس خبر داد؛ موضوعی که مخاطبان فضای مجازی به آن واکنش نشان دادند و درخواست تصویب قوانین بازدارنده محکم در این رابطه شدند.

واکنش‌های متفاوتی که مخاطبان نسبت به این ماجرا داشتند، عاملی شد تا هشتگ #اون_روی_سگبازی در توئیتر ترند شود؛ از هزینه‌های سرسام‌آور نگهداری حیوانات خانگی گرفته تا مقایسه با رفتار سلبریتی‌های دنیا نسبت به این موضوع، واکنش‌هایی بود که در فضای مجازی گسترده شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هشتگ اعتراض حمله سگ خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۱۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی به مراکز عرضه غذا

مسئول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است. - اخبار استانها -

مهدی قنادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به معضل سگ گردانی، اظهار داشت: روی آوردین برخی افراد به سگ گردانی یا به همراه داشتن سگ در معابر عمومی یکی از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی است که در چندسال اخیر بروز پیدا کرده و به نوعی تقلید کورکورانه از فرهنگ مبتذل غربی است. 

وی با تاکید براینکه سگ گردانی هیچ سنخیتی با فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی ندارد، افزود:از طرفی بازخوردهای مردمی نشانگر این است که شهروندان خواستار مقابله با عوامل ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ناپسند و غرب گرایانه سگ گردانی هستند.

مسئول روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه عنوان کرد: متاسفانه  اخیرا گزارش‌هایی از سوی شهروندان دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه عده قلیلی از مشتریان همراه با حیوانات خانگی خود مانند سگ و گربه وارد واحدهای صنفی عرضه مواد غذایی مانند رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها و مواد پروتئینی و حتی واحدهای صنفی فروش پوشاک می شوند. 

وی با بیان اینکه این موضوع نارضایتی عمومی شهروندان را به  دنبال داشته گفت:  ورود حیوانات خانگی به واحدهای صنفی عرضه مواد غذایی خلاف موازین بهداشتی و باعث تضییع حقوق عمومی افراد می‌شود. 

قنادی با تاکید براینکه ورود حیوانات خانگی به مراکز عرضه مواد غذایی ممنوع است افزود: در این راستا همه واحدهای صنفی موظف هستند که در درب ورودی واحد خود نسبت به نصب تابلو هشداری ممنوعیت به همراه داشتن حیوانات خانگی را نصب کنند به گونه‌ای که در معرض دید مشتریان قرار گیرد. 

وی عنوان کرد: بازرسان اتاق اصناف و پلیس نظارت بر اماکن عمومی موظف هستند تا با بازدید از این واحدهای صنفی آنها را ملزم به نصب این تابلوی هشداری کرده و در صورت عدم رعایت موارد فوق و ارسال گزارشی مبنی بر اجازه واحد صنفی مبنی بر ورود حیوانات خانگی به داخل واحد در راستای صیانت از حقوق عمومی پلمب خواهد شد و پیگیرد قانونی خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی واکنش کاربران فضای مجازی به اقدام اسرائیل
  • بررسی واکنش کاربران فضای مجازی به اقدام امروز اسرائیل
  • واکنش‌ های بین‌المللی به حادثه اصفهان؛ عمان: اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم / انگلیس:کاهش تنش‌ها ضروری است/ هلند: از نزدیک وضعیت ایران را پیگیری می‌کنیم
  • بخشی از طنزها در فضای مجازی درباره خسارت شدید حمله دیشب ریزپرنده ها به اصفهان (عکس)
  • واکنش طنز کاربران فضای مجازی به حضور ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی به مراکز عرضه غذا
  • دستگیری عامل انتشار فیلم آدم ربایی در فضای مجازی در زابل
  • شناسایی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • شناسائی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • نماهنگ «ما می آییم» با زبان انگلیسی در فضای مجازی فارس اکران شد