Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ محسن غرویان رفتارهای افراطی گروهی از طلاب در قم را آسیب زا خواند و گفت: قم همواره به عنوان محور علمی و فرهنگی با افکار مختلف و متنوع در مرکز توجهات بوده که طلاب هم باید با پذیرش چنین جایگاهی در قم به سمت سعه صدر و تحمل بیشتری حرکت کنند.

به گزارش خبرآنلاین، دلواپسی دلواپسان تمامی ندارد، یک بار از سخنرانی رئیس مجلس در مراسم 22 بهمن سر در می‌آورد، روز دیگر از خطبه‌های نماز جمعه، دیگر روز از صحن علنی مجلس و امروز هم از جلسه گردهمایی مبلغان ماه محرم دفتر تبلیغات اسلامی قم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرا از این قرار است که پنج‌شنبه هفته گذشته و در جریان گردهمایی بزرگ مبلغان ماه محرم دفتر تبلیغات اسلامی زمانی که حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قصد سخنرانی داشت طلبه‌ای با قطع سخن وی تاکید کرد که "شما نباید در این مراسم سخنرانی کنید." در پی همین اقدام بود که جلسه برای دقایقی به حاشیه کشیده و در نهایت حجت الاسلام واعظی از سخنرانی منصرف شد. 

این اتفاق دقیقا بعد از انتشار عکس دو نفره آیت الله یزدی و آیت الله آملی لاریجانی و خوابیدن جنجال مربوط به حاشیه ایجاد شده پیرامون این دو شخصیت رخ داد، جنجالی که گفته می شود همین جریان تندرو در تشدید و پررنگ کردن آن بی تاثیر نبود. 

دلواپسان در بر هم زدن سخنرانی ها ید طولایی دارند، به طوریکه پیش از این هم به دفعات اقدام به این کار کردند، ولی نقطه اوج آن را شاید بتوان در بهمن 91 و قائله قم دانست. در همین روز بود که افراد وابسته به حلقه‌ای خاص در قم در میانه سخنرانی رئیس مجلس در حرم حضرت معصومه (س) با پرتاب مهر و کفش به سمت علی لاریجانی در سخنرانی وی اخلال ایجاد کردند. حال تفکرات نزدیک به این حلقه باز هم در قم اما این بار سر از گردهمایی مبلغان ماه محرم دفتر تبلیغات اسلامی در آورده است. 

تاکید مکرر مراجع، پرهیز از افراط و تفریط است

حجت الاسلام محسن غرویان درباره پشت پرده چنین رفتارهایی و تلاش‌ها برای دوگانه سازی بین روحانیت در قم بهخبرآنلاین گفت: متاسفانه با وجود تاکید مکرر مراجع به پرهیز از افراط و تفریط و دعوت طلاب و شاگردان به وحدت، گاه و بیگاه شاهد چنین رفتارهایی از سوی برخی طلاب هستیم.

وی با بیان اینکه افراط و تفریط ها ثمری جز افزایش کینه و عداوت و تفرقه ندارد، افزود: قم همواره به عنوان محور علمی و فرهنگی با افکار مختلف و متنوع در مرکز توجهات بوده که طلاب هم باید با پذیرش چنین جایگاهی در قم به سمت سعه صدر و تحمل بیشتری حرکت کنند.

طلاب رفتارهای خود را متناسب با نظر مراجع تنظیم کنند

وی با تاکید بر اینکه طلاب باید رفتارهای خود را متناسب با نظر مراجع تنظیم کنند، ادامه داد: طلاب باید به حرف ها و نصایح مراجع دقت نظر بیشتری داشته باشند به طوریکه حضرت آیت الله مکارم بارها طلاب را از افراط و تفریط پرهیز دادند.

گروهی به اسم آیت الله مصباح و جبهه پایداری حرکات افراطی در قم انجام می دهند

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: ببینید گروهی به اسم آیت الله مصباح حرکت هایی انجام می دهند که شاید خود ایشان هم به این رفتارها راضی نیستند ولی هستند عده ای که به نام جبهه پایداری رفتارها و حرکات افراطی انجام می‌دهند که به نام آیت الله مصباح ثبت می شود، این گروه علاوه بر قم در سطح کشور اعم از مجلس و صحنه های مختلف سیاسی تندروی‌هایی انجام می دهند اما نکته این جاست که این رفتارهای افراطی تاثیری در حرکت و روند کلی حوزه که تحت نظر مراجع است ندارد.

طلاب رفتارهای حزبی و جناحی را کنار بگذارند

وی با انتقاد از ایجاد اخلال در سخنرانی حجت الاسلام واعظی، گفت: ایشان علاوه بر اینکه منصوب رهبری هستند، شخصیتی دانشمند، معتدل و خوشفکر دارند که اتفاقا در دوره ای شاگرد آقای مصباح بودند، آقای واعظی از جمله شخصیت های معتدلی هستند که افراد و طلاب باید در برخورد با ایشان و سایر آقایان از رفتارهای حزبی و خط بازی های جناحی پرهیز کنند.

برچسب ها: غرویان ، آیت‌الله مصباح یزدی

منبع: خرداد

کلیدواژه: غرویان آیت الله مصباح یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۱۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یزدی‌ها پیشتاز اهدای عضو در ایران/ثبت سومین اهدای عضو سال جدید در یزد

به گزارش قدس آنلاین، اولین اهدای عضو سال جاری یزد در تعطیلات نوروزی با ایثارگری خانواده مرحوم «رمضانعلی غلامی» ۵۴ ساله که به علت ایست قلبی دچار مرگ مغزی شده بود، اتفاق افتاد و در ادامه مرحوم «سید احمد آتشی» ۳۳ ساله با اهدای کبد و کلیه‌هایش دومین اهدای عضو یزد در سال جدید را به نام خود ثبت کرد.

امروز ۲۹ فروردین ماه هم سومین اهدای عضو سال جاری با ایثار یک هموطن دیگر در استان به ثبت رسید و مرحوم «سید جواد سجادی» ۴۴ ساله که به علت ضربه به سر دچار مرگ مغزی شده بود،  اعضای خود را به بیماران نیازمند اهدا کرد.

به گفته دکتر «محمد پورشمسی» رییس اداره فرآهم آوری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، کبد این ایثارگر در بیمارستان شهید صدوقی و کلیه‌ها در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز به بیماران نیازمند پیوند شد.

دکتر «سید کاظم رضوی» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز می‌گوید: استان یزد برای سومین سال متوالی رتبه نخست اهدای عضو را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به ۴۶ مورد اهدای عضو در سال گذشته، اظهار می‌کند: یزد تنها استان در کشور است که در زمینه اهدای عضو با شاخص‌ها و استانداردهای بین المللی برابری می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است
  • آیت‌الله اعرافی: به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود
  • دبیرکل جنبش انصار الله یمن: کمک به ملت فلسطین مسؤولیت بزرگ امت اسلامی است
  • تعویض محل استقرار زنان و مردان در اتوبوس‌های تندروی تهران | علت این تصمیم چیست؟
  • تغییر جایگاه آقایان و خانم ها در اتوبوس های تندروی پایتخت
  • هزینه حج بسیار سنگین است/بدلیل گرانی عده ای از استطاعت خارج شدند
  • درخواست یزدی‌ها برای صدور مجوز کسب و کار
  • یزدی‌ها پیشتاز اهدای عضو در ایران/ثبت سومین اهدای عضو سال جدید در یزد
  • آماده باش آتش‌نشانان یزدی برای کنترل آبگرفتگی‌های احتمالی
  • طلاب به بحث تولید علم ورود کنند