Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@09:37:04 GMT

دور جدید جنگ تعرفه‌ای آمریکا و چین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۱۹۷۸

علی‌رغم نشانه‌های ازسرگیری مذاکرات در این ماه، آمریکا و چین امروز اعمال دور جدید تعرفه‌های اضافی بر کالاهای تولیدی یکدیگر را آغاز کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، علی‌رغم نشانه‌های ازسرگیری مذاکرات در این ماه، آمریکا و چین امروز، اعمال دور جدید تعرفه‌های اضافی بر کالاهای تولیدی یکدیگر را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دور جدید تعرفه‌ها از ساعت 4 به وقت گرینویچ اجرایی شد که پکن 5 درصد تعرفه بر واردات نفت خام از آمریکا اعمال کرد. از زمانی‌که دو کشور از یک سال پیش درگیر جنگ تجاری شدند، این نخستین بار است که سوخت هدف اعمال تعرفه‌ها قرار می‌گیرد.   دولت ترامپ نیز 15 درصد تعرفه بر بیش از 125 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین از جمله اسپیکر، هدفون‌های بلوتوث دار و بسیاری از انواع کفش اعمال خواهد کرد.   در عوض، چین نیز اعمال تعرفه‌هایی بر برخی از کالاهای آمریکایی به ارزش 75 میلیارد دلار را آغاز کرده است. پکن حجم کالاهایی که تعرفه‌های بیشتری از امروز بر آنها اعمال خواهد شد را مشخص نکرد.   تعرفه اضافی 5 درصد و 10 درصد بر 1717 قلم کالا از 5 هزار و 78 محصول آمریکایی اعمال شده است. پکن از 15 دسامبر تعرفه‌های بیشتری بر باقی کالاها اعمال خواهد کرد.   خبرگزاری رسمی چین شینهوآ در این رابطه نوشت: «آمریکا باید یاد بگیرد که چگونه مانند یک قدرت جهانی مسئول رفتار کند و رفتار مثل «یک قلدر مدرسه‌ای» را متوقف کند.»   منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۱۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو

به گزارش خبرگزاری مهر روابط عمومی بانک مرکزی در اطلاعیه میزان تخصیص ارز به کالاهای اساسی را اعلام کرد. براین اساس طی فروردین ماه سال جاری، ۶۲۱ میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین شد که ۵۴۸ میلیون دلار آن بابت کالاهای اساسی و کشاورزی شامل اقلام گندم، دانه‌های روغنی نهاده‌های دامی بوده است.

لازم به ذکر است طی این مدت تأمین ۶۹ درصد نیازهای وارداتی صنایع مختلف کشور با دلار ۴۱,۰۰۰ هزار تومان (ارز نیمایی) صورت گرفته است. ۲۷ درصد واردات که مربوط به کالاهای اساسی و داروست، با نرخ دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین می‌شود.

نیازهای بخش خدمات هم، که حدود ۴ درصد است، با نرخ ۴۳ هزار تومان تأمین می‌شود. میانگین وزنی ارز تأمین شده نیز عدد ۳۷,۵۰۰ تومان را نشان می‌دهد.

کد خبر 6084349 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • آغاز مزایده رسمی سرخابی‌ها در فرابورس
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • مزایده رسمی سرخابی‌ها در فرابورس آغاز شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • تخصیص ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • آغاز اعمال افزایش کرایه تاکسی در اردبیل
  • تعرفه هزینه خدمات هوشمند با ابلاغ مجلس اعمال می‌شود
  • حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی ابلاغ شد