Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@03:50:38 GMT

پرده‌خوانی عاشورا برای اهالی پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۲۰۲۶

پرده‌خوانی عاشورا برای اهالی پایتخت

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مجتبی توسلی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک با بیان خبر گفت: برنامه‌های ماه محرم و صفر با برپایی مراسم عزاداری، سوگواری، ایستگاه‌های صلواتی، مراسم پرفیض زیارت عاشورا، پرده‌خوانی و نقالی، سمنو پزان، مراسم سیاه‌پوشان، خیمه شعور حسینی، مداحی و مرثیه خوانی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در محلات شمال تهران در حال برگزاری است.

وی گفت: مراسم پرده‌خوانی و نقالی فرهنگ عاشورا دهه اول محرم، در امامزاده صالح(ع)، امامزاده علی اکبر(ع) چیذر، بوستان گلریزان، امامزاده قاسم(ع)، ورزشگاه شهدای قیطریه، تکیه تجریش و... برگزار می‌شود.

توسلی، خیمه شعور حسینی را از دیگر برنامه‌های ویژه این ایام دانست و گفت: نمایشگاه خیمه شعور حسینی با برپایی غرفه‌های فرهنگی، مذهبی چون نذر فرهنگی، كودك حسينی، زيارت مجازی، شهروند حسينی، ايستگاه صلواتی و... به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان به مدت 10 شب از ابتدای محرم در ضلع شمالی میدان تجریش برپا خواهد بود.

وی در مورد سایر برنامه‌ها گفت: مراسم سیاه‌پوشان و توزیع شال مشکی به مداحان اهل بیت(ع) از دیگر برنامه‌هاست که هرساله برگزار می‌شود و مراسم آیینی سمنو پزان نیز امسال در محدوده بیمارستان محک، میدان شورا برگزار و سمنوی نذری هر شب بین عزاداران حسینی تا پایان محرم توزیع می‌شود.

معاون شهردار منطقه یک برپایی مراسم عزاداری و سینه‌زنی سید و سالار شهیدان در امامزاده‌ها، تکایا و محلات منطقه یک، برگزاری مراسم سوگواری روز تاسوعا و عاشورای حسینی، فضاسازی محیطی به مناسبت محرم و صفر، برپایی همایش شیرخوارگان حسینی، شب شعر عاشورایی و ... را از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام دانست.

حسین رشیدی 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: پرده خوانی عاشورا شهرداری منطقه یک تهران ماه محرم تهران ایکنا نبأ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۲۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج در قالب ۱۹ عنوان برگزار می‌شود

سرکوت نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: روز و هفته فرهنگی سنندج با محوریت روز سنه در قالب ۱۹ عنوان برنامه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ششم اردیبهشت از ساعت پنج تا هفت بعدازظهر در پردیس سینما بهمن برنامه برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج عنوان کرد: برپایی نمایشگاه و حضوری نویسی با همکاری انجمن خوشنویسان، که افتتاحیه آن هشتم اردیبهشت در نگارخانه ارشاد برپا خواهد شد.

نجفی بیان کرد: رونمایی کتاب و پنل تخصصی موسیقی با همکاری دبیرخانه شهر خلاق شهر سنندج روز نهم اردیبهشت در محل فرهنگسرای شهرداری جنب پارک شهدا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران در هفته فرهنگی شهر سنندج، با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری ژیوه‌ر در عمارت خسروآباد برپا خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج گفت: چندین گروه تئاتر خیابانی با همکاری انجمن هنرهای نمایش استان در محل پارک شانو سنندج اجرای نمایش دارند.

نجفی عنوان کرد: نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج، نمایشگاه و جشن آره پوستر با موضوع سنه، برپایی دومین جشنواره عکاسی و برگزاری نمایشگاه به صورت ملی و بین‌المللی با موضوع هفته فرهنگی (سنه) با حضور ۳۰ هنرمند از سراسر کشور، چهار ورک شاپ با حضور اساتید برتر حوزه عکس هم دیگر عناوین روز سنه خواهد بود.

وی گفت: برپایی کارگاه و نمایشگاه نقاشی و برپایی ایستگاه نقاشی دیواری کودکان، مراسم مولودی خوانی سنتی سنندج و تجلیل از خاندان قرآنی هم از دیگر عناوین برگزار شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج اذعان کرد: ویژه برنامه کودک و نوجوان مرتبط با موضوع سنه شامل کارگاه حکایت‌گویی، قصه‌گویی، موسیقی کودک و نقاشی کودک، دومین جشنواره ورزش پهلوانی و اکران فیلم کارگردان‌های سنندجی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای گرامیداشت روز و هفته فرهنگی شهر سنندج است.

نجفی بیان کرد: همایش مستوره اردلان، برپایی نمایشگاه کتاب با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های استان کردستان به مدت یک هفته در بوستان کتاب شهر سنندج هم از جمله دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج است.

کد خبر 6086113

دیگر خبرها

  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب
  • فیلم| امیرعلی نبویان از تقلب در برنامه مافیا پرده برداشت
  • فیلم| گفت‌وگوی بی‌پرده ده‌نمکی در برنامه برمودا/وقتی مسعود ده‌نمکی قرار بود وزیر ارشاد شود
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج در قالب ۱۹ عنوان برگزار می‌شود
  • برنامه عزاداری ۲۰ هیأت در سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • درس‌گفتار‌های سعدی‌خوانی، به مناسبت بزرگداشت سعدی برگزار شد
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند