Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاعر پیشکسوت گفت: مراسمات عزاداری محرم فعلی با حضور جوانترها بیشتر متمرکز بر ایجاد شور حسینی شده اند اما بالاخره در دستگاه حضرت هرکسی در حد فهم و بضاعت خود علاقه اش را نشان می دهد که نباید خرده ای هم گرفت.

عباسعلی براتی پور، شاعر آئینی و پیشکسوت کشورمان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو با اشاره به ایام محرم و خوانش اشعار عاشورایی در هیئات و مراسم‌های مذهبی عنوان کرد: من همیشه ارادت خاصی به امام حسین (ع) و ماه محرم دارم و سعی می‌کنم حتی در ایام که سنی و سالی از بنده گذشته، اما همچنان پای مراسمات حسینی (ع) باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ذاکرین و مداحان ما خصوصا قدیمی‌ها در مراسمات عزاداری، سبک و سیاق خاصی داشتند و سعی می‌کردند اشعاری فاخر را در سوگ و رثای سیدالشهدا (ع) بخوانند. خصوصا یکی مثل حاج منصور ارضی و عموی ایشان که جز ذاکرین اهل بیت (ع) بودند را بیش از ۳۰ سال است که می‌شناسم و به کارشان ارادت دارم.

• در زمان طاغوت نوحه خوان‌های ما در اشعارشان دنبال پیام بودند
این شاعر ائینی همچنین گفت: البته الان جوانتر‌ها بیشتر انگار دنبال شور و هیجان در مراسمات عزاداری هستند. ذاکرین و مداحان این دوره خودشان ابیاتی را می‌سازند و برای عزاداران حضرت می‌خوانند؛ هرچند به واقع شعر فاخر و بیانگر اهداف واقعی امام نیست و کمتر می‌بینم که اشعار فاخر عاشورایی خوانده شود.
براتی پور با بیان اینکه من از قدیم الایام در هیئات شرکت می‌کرده ام، عنوان کرد: خصوصا در زمان طاغوت و پهلوی نوحه خوان‌های ما در اشعارشان پیام داشتند و به واقع اهداف مقدس امام حسین (ع) را بیان می‌کردند. الان جنبه ایجاد شور و هیجان در جوانان بیشتر است که البته این‌ها نیز ایراد ندارد و نباید خرده‌ای گرفت.

• حیف از این اشعار باارزش عاشورایی که در هیئات استفاده نشود
وی تاکید کرد: بالاخره در دستگاه امام حسین (ع) هرکسی در حد فهم و بضاعت خود علاقه اش را نشان می‌دهد که نباید خرده و نقدی داشت.
براتی پور در عین حال توصیه داشت:، اما معتقدم که چه بسا می‌توان سراغ بیشتری از اشعار فاخر مذهبی و عاشورایی گرفت خصوصا اینکه همین الان هم بسیار از این دست اشعار دینی و محرمی داریم که باید استفاده عملی کرد. همچنانکه خود من نیز ارادت خودم به امام را در مجموعه شعر عاشورایی «ارغوانی ها» نشان داده ام.   در ادامه شعری از عباسعلی براتی پور در رثای سید و سالار شهیدان از نظرتان میگذرد:   سوزی نهان ز. داغ غمت دارم‌ای حسین باشد گواه، دیده‌ی خونبارم‌ای حسین
افتاده‌ام ز. پا و دل از دست داده‌ام دستم بگیر گرچه گنهکارم‌ای حسین
راهی نما به سوی خود‌ای قبله‌گاه عشق از زندگی ز. شوق تو بیزارم‌ای حسین
در بند غم اسیرم و راهی نمی‌برم چشم انتظار لحظه‌ی دیدارم‌ای حسین
چشم امید سوی تو دارم به اشک و آه تا جلوه‌ای کنی به شب تارم‌ای حسین
مگذار تا بر آب کشم نقش وصل تو بگذار سر به پای تو بگذارم‌ای حسین
در آرزوی روی تو از بس گریستم از گیه مانده، دیده‌ی افگارم‌ای حسین
جانی که در تن است مرا ز. اعتبار دوست حاشا که جز به راه تو بسپارم‌ای حسین
باشد نظر به لطف تو فردای محشرم کس نیست جز تو یار و مددکارم‌ای حسین

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: براتی پور شاعر آئینی محرم 98 اشعار آئینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۲۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران

به گزارش همشهری آنلاین، بامداد روز گذشته پرسنل بیمارستان امام حسین (ع) در تماس با سامانه ۱۲۵ از آتش‌سوزی در انبار داروی این بیمارستان خبر داده و درخواست کمک کردند که در پی آن بلافاصله ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۲، ۹۳ و ۷۳ را به همراه خودروی حامل دستگاه‌های تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان شهید مدنی جنوبی اعزام کرد.

با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که آتش‌سوزی در طبقه همکف یک ساختمان دوطبقه با کاربری انبار دارو رخ داده است. این ساختمان در ضلع جنوب شرقی محوطه بیمارستان با کاربری انبار دارو به مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع رخ بود و در زمان رسیدن نیروهای آتش‌نشانی بخشی از قسمت شرقی انبار کاملا شعله‌ور بود و دود زیادی به اطراف زبانه می‌کشید. همچنین شعله‌های آتش در حال سرایت به قسمت‌های دیگر انبار دارو بود.

در این شرایط نیروهای عملیات بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاه‌های تنفسی ضمن قطع برق و گاز ساختمان به سرعت وارد انبار شدند و با استفاده از یک رشته لوله آبدهی، عملیات مهار آتش را آغاز کردند.

بنابر اعلام آتش‌نشانی تهران، این آتش‌سوزی می‌توانست علت رخداد یک حادثه در سطح وسیع‌تر شود و خسارت مالی سنگینی بر جای گذارد و موجب از بین رفتن داروهای کمیاب مختص بیماری‌های خاص نیز بشود که با سرعت عمل و دقت بالای آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش شد.

در پایان نیز آتش‌نشانان پس از مهار و اطفای کامل آتش اقدام به لکه‌گیری و انجام عملیات تخلیه دود و ایمن‌سازی ساختمان کرده و با تحویل محل حادثه به پرسنل بیمارستان به ماموریت خود خاتمه دادند. علت این حادثه نیز از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بررسی و اعلام خواهد شد.

کد خبر 846594 منبع: ایسنا برچسب‌ها آتش‌ سوزی خبر مهم آتش‌ نشانی بیماری - بیمارستان حوادث ایران

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو
  • تجلیل از پدر دو بیتی لکی لرستان
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)
  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس
  • هیئات مذهبی بازوی قوی در تدوین برنامه‌های تبلیغات اسلامی است