Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسین قربانی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فلسفه ایجاد کمیته سلامت در بلایا و حوادث طبیعی اظهار کرد: به دلیل جاری شدن سیل در فروردین ماه در 3 استان کشور، بلافاصله تیم پزشکی دانشگاه آزاد جهت امداد رسانی در شهرستان های پل دختر و معمولان تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جاری شدن سیل انگیزه ای برای تأسیس این کمیته در طول سال بود تا در عین آمادگی برای امداد رسانی در مناطق محروم و روستاها، تیمی آماده برای اعزام نیرو در کمترین زمان در اختیار باشد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان درباره اقدامات و فعالیت های انجام شده در این کمیته تشریح کرد: بیشتر فعالیت های انجام شده توسط این کمیته در زمینه پزشکی، دندان پزشکی، دام پزشکی و روان پزشکی در استان لرستان، شهرستان پل دختر، الیگودرز و روستاهای اطراف خرم آباد بوده که درحال حاضر سه کلینیک سیار این کمیته برای درمان و تجویز داروهای رایگان دراین مناطق در حال فعالیت هستند.

قربانی تشریح کرد: تعداد ویزیت های انجام شده در این مناطق بسیار زیاد بوده به طور مثال در حوزه پزشکی بیش هزار ویزیت و در حوزه دندان پزشکی هم 300 ویزیت انجام شده که به طور کلی آمار قابل توجهی با همکاری بنیاد برکت است.

وی ادامه داد: این کلینیک سیار متعلق به لرستان و بروجرد است به طوری که کلینیک دندان پزشکی بروجرد مأموریت امداد رسانی در روستای گمیشان استان گلستان را بر هم عهده داشت. بنابراین طرح امداد رسانی در حوزه دندان پزشکی فقط برای استان لرستان نیست بلکه نیروهای امداد رسانی به استان گلستان هم اعزام شده اند.

قربانی درباره تعداد نیروهای درحال فعالیت در این کمیته سلامت، تصریح کرد: تعداد نیروهای قابل توجهی در این کمیته در حال فعالیت هستند که برخی از آن ها در حوزه پزشکی از جمله پزشک، کمک پزشک، پرستار و دندان پزشک فعالت می کنند همچنین در کنار این تیم پزشکی می توان به عوامل اجرایی مانند راننده هم اشاره کرد.

انتهای پیام /

342 / 167 لرستان معاون علوم پزشکی کمیته سلامت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: لرستان معاون علوم پزشکی کمیته سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۲۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جلسه ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ۱۴۰۳ با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، معاون بهداشت، مدیران ستادی، فوریت‌های پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان تابعه در محل دفتر معاونت توسعه برگزار شد.

بر این اساس در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از پانزدهم مردادماه سال‌جاری فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

استقرار ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه، استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و مؤسسات همکار، بخشی از اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

کد خبر 6087524

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • امداد خودرو جاده‌ای شبانه روزی همدان
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • خدمات رسانی به مردم رویکرد اصلی دولت سیزدهم است
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد