Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@01:55:48 GMT

تقاضا در حوزه فرهنگی و هنری استان گیلان بسیار بالا است

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۲۵۵۳

تقاضا در حوزه فرهنگی و هنری استان گیلان بسیار بالا است

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز فاضلی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با مدیر مسئول روزنامه جام جم که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: در همه زمینه‌ها عاملیت انسانی با همه نیازهای خود و مقوله فرهنگی دو موضوع مهم هستند.

وی با تأکید بر اینکه در استان گیلان نگاه به مقوله‌های فرهنگی و هنری جزئی نیست، افزود: به همین دلیل است که می‌بینیم در حوزه هنری و فرهنگی گیلان اقدامات خوبی بر اساس نیازهای جامعه در بخش‌های تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی و همچنین برنامه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با بیان اینکه ۲۸ نفر از استادان برجسته هنرهای تجسمی کشور گیلانی هستند، گفت: به رغم وجود محدودیت‌های اعتباری در بخش‌های فرهنگی و هنری استان گیلان مدیریت خوبی وجود داشته و شاهد برنامه‌های خوبی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی و هنری تقاضا در استان گیلان بیش از عرضه است، تصریح کرد: تالار مرکزی رشت اسفندماه سال گذشته در سفر ریاست جمهوری و با حضور وزیر ارشاد افتتاح شده اما تاکنون به بهره برداری نرسیده است طی چهار ماهه گذشته تقاضاهای زیادی برای بهره برداری کامل از این تالار از سوی فعالان فرهنگی و هنری استان انجام شده که در سایر استان‌ها کمتر شاهد این میزان تقاضا هستیم.

فاضلی با بیان اینکه در گیلان عموم برخوردها، برخورد اندیشه‌ها است، بیان کرد: از قدیم مردم گیلان به هوشمندی، دانایی، بصیرت و با فرهنگ بودن معروف بوده‌اند و اکثر والدین در این استان به دنبال تربیت فرهنگی فرزندان خود بوده و برای آنها الگوهای فرهنگی مدنظر می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه بخش رسانه‌ای نیز توجه زیادی به برنامه‌های فرهنگی و هنری دارد، افزود: البته مطالبه و تقاضا نیز در حوزه فرهنگی و هنری استان گیلان بسیار زیاد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر حمایت از رسانه‌ها در این استان، گفت: تولید محتوا مهمترین اولویت ما در حوزه رسانه‌ای است.

وی در ادامه به برخی آمارها در حوزه رسانه‌ای استان گیلان و جایگاه آن در سطح کشور اشاره و اظهار کرد: گیلان در مجموع رسانه‌ها در رتبه پنجم کشور، در مطبوعات مکتوب رتبه هفتم و در پایگاه‌های خبری نیز رتبه سوم کشور دارد.

فاضلی سرعت انتقال اخبار در استان گیلان را کمتر از یک دقیقه عنوان کرد و ادامه داد: یکی از انتقاداتی که در این حوزه وجود دارد فعالیت تعداد رسانه‌ها اعم از مکتوب و مجازی است که بنده معتقدم رسانه‌ای پویا و ماندگار خواهد بود که تولید محتوا داشته باشد.

کد خبر 4708298

منبع: مهر

کلیدواژه: رشت هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام ماه محرم گرگان شهرکرد یاسوج خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۲۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در خراسان ضوی گفت: پیوست فرهنگی در خدمات شهری به معنای ترویج فرهنگ دینی در جامعه است و نبود آن مهم ترین علت نارضایتی در خدمات شهری به شمار می رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سید احمد علم الهدی، وی روز پنجشنبه در دیدار با شهرداران کلانشهرهای کشور افزود: وقتی بنا باشد شهر مدیریت شود، اگر مسائل فرهنگی زیر سؤال برود و مورد توجه نباشد، اداره شهر در سایر شئون هم فایده ای نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در حقیقت مقدمه اداره فرهنگی شهر به این است که مردم خادمانشان را بشناسند و به این خدمات احترام بگذارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: در هر شهر از ایران اسلامی، مردم به قدری که از خدمات شهرداری ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت بهره گیری از فرصت دهه کرامت برای ترویج فرهنگ دینی در کلانشهرها گفت: در این کشور، چالش های بسیاری وجود دارد که ریشه واحد همه آن ها در عرصه فرهنگ است.

 علم الهدی اضافه کرد: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است که در جامعه شکل گرفته و براساس آن، جوانان تا زمانی که به استطاعت نرسند، ازدواج نمی‌کنند.

به گفته وی، اینجاست که بازهم پیوست فرهنگ دینی می تواند گره گشا باشد و مدیریت شهری هم در این عرصه ها وظایفی برعهده دارد.

امام جمعه مشهد گفت: مشکل عمده ما در مشهد مربوط به آن دسته از زائرانی است که عشق زیارت امام رضا(ع) را در دل دارند و به این شهر می آیند اما توان مالی برای اقامت چندروزه در یک منزلگاه اعم از هتل، مهمانسرا یا مسافرخانه را ندارند.

علم الهدی تصریح کرد: تأکید ما به شهرداری مشهد متمرکز بر ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت است تا به دلیل مشکل مالی از توفیق زیارت محروم نمانند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جهاددانشگاهی باید مهم‌ترین بازیگر فعالیت‌های فرهنگی و دانشگاهی باشد
  • حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی
  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • علم الهدی ریشه بالا رفتن سن ازدواج را پیدا کرد
  • علم الهدی: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است
  • لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید
  • علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • وضعیت شناسی دقیق حلقه مفقوده در فعالیت‌های فرهنگی تخصصی است
  • اعتبار حوزه هنری فقط نیم درصد بودجه فرهنگی است