Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@20:01:21 GMT

توجه رسانه های داخلی به تلاطمات ارزی و رشد بورس

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۲۹۰۴

توجه رسانه های داخلی به تلاطمات ارزی و رشد بورس

در هفته گذشته با توجه به مسائلی که در رسانه های جهانی در رابطه با امکان مذاکره ایران- آمریکا مطرح شد، شاهد بودیم که نرخ ارز و طلا روند نزولی خود را ادامه داد و حتی به کانال 10 هزار تومان وارد شد، اما روز گذشته باز هم با افزایش قیمت مواجه شد. در مقابل بازار شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) یک هزار و ۹۷۵ واحد رشد داشت که در پایان، این شاخص به رقم ۲۸۶ هزار و ۱۱۴ واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه نشریات خبری، بررسی روزنامه‌ها، تارنماها و خبرگزاری‌های داخلی نشان می‌دهد که این رسانه ها، نوسانات بازار ارز و به تبع آن رشد بازار بورس را ارزیابی کرده و تاثیر گشایش های سیاسی بر بازارهای اقتصادی را بررسی کرده اند.

رسانه های داخلی معتقدند معتقدند: خروج بازیگران بزرگ از بازار ارز، فروشنده شدن بازیگران خرد، رفتارهای موثر بازار ساز، افزایش عرضه و کاهش تقاضا و راه اندازی بازار متشکل ارزی از مهمترین دلایل کاهش شدید قیمت ارز در روزهای گذشته به حساب می آید.

رسانه‌های اصلاح طلب

عبارت‌های به کار رفته در اخبار و گزارش‌های رسانه‌های نزدیک به جریان اصلاح طلب عبارتند از:

به نظر می‌رسد ریسک‌های تحریمی بازار سهام امکان عقبگرد را  دارد و این مساله به خصوص در رابطه با چشم‌انداز تداوم عملیات بنگاه‌ها بر مدار فعلی حائز اهمیت است؛‌ بررسی شاخص و رفتار بازارها نشان می‌دهد که همچنان شکل‌گیری جو امید به گشایش‌ها و آینده سمت و سوی آنها را تغییر می‌دهد؛‌ افزایش روزهای اخیر دلار اتفاقی نیست که بتوان از آن نتیجه گرفت بازار وارد فاز صعودی شده است؛‌ تحلیلگران معتقدند آنچه در روزهای گذشته در بازار ارز و طلا رخ داده، حاصل جو روانی مثبت شکل گرفته در جامعه بوده و نمی‌توان دلایل اقتصادی قطعی پیدا کرد؛‌ اگرچه سهم بازار پایه از تمامیت بورس کشور اندک است، اما رفتار آن در برداشت عمومی نسبت به سودآوری در بورس مؤثر بوده است.

تاثیر بورس از اتفاقات سیاسی

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی نوشت: طی هفته گذشته برخی نشانه‌ها از تغییر رویکرد ایران و قدرت‌های جهانی برای حفظ توافق برجام بروز کرد. تغییر لحن مسوولان دولتی کشور و مقامات آمریکایی و امکان انجام مذاکره سبب شده تا ریسک‌های سیاسی حاکم بر فضای کلان کشور در مسیر معکوس قرار بگیرد و اندکی از فشارهای روانی حاکم بر بازارها کاسته شود. مباحثی هم‌چون امکان فروش محدود نفت بدون اعمال قوانین تحریمی آمریکا از جمله مسائلی است که می‌تواند اثر قابل‌توجهی چه از لحاظ اقتصادی و چه روانی بر فضای عمومی داشته باشد. با این حال سیگنال معافیت تحریم نفتی، نشانه‌هایی از کاهش فشار بر صادرات غیرنفتی کشور را نیز به دنبال خواهد داشت. به این ترتیب به نظر می‌رسد ریسک‌های تحریمی بازار سهام امکان عقبگرد را  دارد و این مساله به خصوص در رابطه با چشم‌انداز تداوم عملیات بنگاه‌ها بر مدار فعلی حائز اهمیت است. براساس پیش‌بینی‌های کارشناسی از روند سودآوری بزرگان کالایی، نمادهایی در بازار سهام در حال معامله‌اندکه نسبت قیمت به سود آینده‌نگر آنها در نزدیکی محدوده ۳ مرتبه‌ای قرار دارد و عمده این نسبت‌دهی پایین را باید به چشم‌انداز مبهم سودآوری و عملیات نسبت داد. به عبارتی اگر چه حدود سودآوری شرکت‌ها در سال جاری کاملا چشمگیر و قابل‌توجه است این اطمینان که آیا این روند در سال‌های بعدی نیز قابلیت تکرار یا پیشرفت داشته باشد حاصل نشده است. چرا که سرنوشت تحریم‌ها و میزان پایبندی قدرت‌های جهانی به توافق‌های پیشین از یکسو تردیدها را شدت می‌بخشد و از سوی دیگر احتمال ورود اقتصاد جهانی به فاز رکود درآمدزایی این بنگاه‌ها را به چالش خواهد کشید. بنابراین در صورتی که اطمینانی در هر کدام از دو جبهه حاصل شود می‌توان انتظار حرکت سهام کالایی را داشت؛ به عبارتی در آن شرایط می‌توان انتظار داشت که بازار نسبت قیمت به درآمد این گروه‌ها را با حدود نرمال خود تنظیم کند و از محافظه‌کاری سختگیرانه فاصله بگیرد.

ایران آنلاین در گزارشی با تیتر « واکنش بازارها به رویدادهای دیپلماسی» نوشت: با وجودی که در سال‌های اخیر بازارهای سرمایه‌گذاری مانند ارز، طلا و سهام حساسیت کمتری نسبت به اخبار و تحولات سیاسی از خود نشان می‌دهند، اما بررسی شاخص و رفتار این بازارها نشان می‌دهد که همچنان شکل‌گیری جو امید به گشایش‌ها و آینده سمت و سوی آنها را تغییر می‌دهد.

دلایل افزایش نرخ ارز

دنیای اقتصاد در یادداشتی می نویسد: به گفته فعالان، رشد قیمت دلار از سوی عوامل متفاوتی حمایت می‌شد؛ بخشی از این افزایش، ناشی از جوسازی نوسان‌گیران پیرامون اخبار سیاسی بود و قسمت دیگری در نتیجه تحرک متغیرهای برون بازاری. این در حالی است که عده دیگری از معامله‌گران باور داشتند، افزایش روزهای اخیر دلار اتفاقی نیست که بتوان از آن نتیجه گرفت بازار وارد فاز صعودی شده است. از نظر آنها بازار تنهاکاهش هیجانی روزهای ابتدایی هفته گذشته را جبران می‌کند و تا زمانی که زیر محدوده مقاومتی مهم ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومانی قرار دارد، تمایل معامله‌گران بزرگ برای خرید را برنمی‌انگیزد. از آن‌سو، خبری از کاهشی‌های بازار به گوش می‌رسید که آمریکا برای فروش نفت ایران انعطاف‌هایی را از خود نشان داده است. این خبر به نقل از یکی مقام‌های وزارت امورخارجه ایران منتشر شده بود که «در جریان اجلاس گروه هفت، آقای مکرون با آقای ترامپ دیدارهایی داشتند و طرف آمریکایی برای صدور مجوز درخصوص نفت ایران انعطاف‌هایی نشان داده است». در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد، یکی از نگرانی‌های مهم بازار ارز که کاهش درآمدهای ارزی است، تا حدی کاهش خواهد یافت. با این حال، دیروز معامله‌گران بازار چندان این خبر را جدی نگرفتند. به نظر می‌رسد بازار رشد با احتیاط را به واسطه وجود چند عامل افزایشی در پیش گرفت ولی هم‌زمان از خریدهای بی رویه خودداری کرد.

بازار ارز تحت تاثیر جو روانی

به گزارش خبر آنلاین،‌ بازار ارز روزهای پرنوسانی را می‌گذراند؛ به نظر می‌رسد در حال حاضر بازار ارز بیشتر به سمت کاهش قیمت کشش دارد. این موضوع را در روزهای گذشته به خوبی می‌شد حس کرد؛ به طوری که سه‌شنبه هفته گذشته قیمت دلار وارد کانال ۱۰ هزار تومان شد، اگرچه یک روز پس از آن، دوباره کانال ۱۱ هزار تومان را انتخاب کرد. در حال حاضر قیمت دلار در بازار در حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان است. تحلیلگران معتقدند «آنچه در روزهای گذشته در بازار ارز و طلا رخ داده، حاصل جو روانی مثبت شکل گرفته در جامعه بوده و نمی‌توان دلایل اقتصادی قطعی پیدا کرد. » همان‌طور که پیش از این نیز سابقه داشت که وقتی در جامعه چند خبر امیدوارکننده منتشر می‌شد، این موضوع به کاهش نرخ ارز در بازار ختم شده و برای چند روز روند نرخ‌ها کاهشی بود.

وضعیت بازار پایه فرابورس

به گزارش فرارو، بر اساس اعلام مسئولان فرابورس، از ۲۵ شهریور ماه، سه تابلوی زرد، نارنجی و قرمز در بازار پایه فرابورس ایجاد خواهد شد که هر هفته برای هر یک از این تابلوها ‏یک حراج معاملاتی در روز دوشنبه از ساعت ۱۲ تا ۱۲:۳۰ صورت می پذیرد. دامنه نوسان در حراج پایانی در تابلوی زرد ۶ درصد، تابلوی نارنجی ۴ درصد و ‏تابلوی قرمز ۲ درصد خواهد بود. اما در بقیه روزهای معاملاتی هفته و نیز در روز دوشنبه تا قبل از ساعت ۱۲ دامنه نوسان در ‏تابلوی زرد ۳ درصد، تابلوی نارنجی ۲ درصد و تابلوی قرمز یک درصد خواهد بود و مبنای نوسان‌های اعلام شده قیمت پایانی ‏روزهای دوشنبه هر هفته است.

‏فرارو به نقل از امیر هامونی مدیرعامل فرابورس در واکنش به اعتراض سهام داران بازار پایه در رابطه با اجرای قوانین جدید و تشکیل صف‌های سنگین فروش به تبع این موضوع اعلام کرد: «دامنه نوسان در تابلوهای بازار پایه از فردا یکشنبه «دهم شهریورماه» تا چهارشنبه «سیزدهم شهریورماه» یعنی پیش از بسته شدن نمادهای بازار پایه، ۳ درصد خواهد بود. »

ثبات نرخ ارز، شرط کاهش قیمت کالاها

به گزارش ایسنا، خسرو فروغان گران سایه  نایب رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران معتقد است، دلیل بخشی از تلاطم‌هایی که اقتصاد ایران در ماه‌های گذشته با آنها رو به رو شده، نوسانات نرخ ارز است و اگر قیمت‌های کاهش یافته ارز برای مدتی ثبات داشته باشد قیمت‌ کالاها هم کاهشی می‌شود. نرخ ارز در بازار داخلی پس از ماه‌ها تلاطم، در هفته‌های گذشته به ثباتی نسبی رسیده و با تداوم روند کاهشی، نرخ دلار در بازار کانال ۱۰ هزار تومان را نیز تجربه کرده است.

بورس و اعتماد عمومی

 محسن ایلچی اقتصادان در ایران نوشت: بورس تهران به تعبیرعموم یکی از نمادها یا سنجه‌های وضعیت اقتصادی کشورمحسوب می‌شود. طی سال‌های اخیر به دلایل گوناگون از جمله تشدید تحریم‌ها، وضعیت اقتصادی کشور به سمت عدم شفافیت میل کرده است، به همین دلیل نرخ ارز(مشخصاً دلار)جایگزین شاخص‌های بورس به عنوان دما سنج اوضاع اقتصادی کشور شده است.این وضعیت زمانی بروز می کند که نهادهای مسئول از ارائه بهنگام شاخص‌ها، اعداد وارقام آمارهای ملی به رسانه‌ها، به دلایل سیاسی یا سیاستی اجتناب می‌ورزند. با این پیش فرض که شاخص بورس تهران می‌تواند سنجه وضعیت بخش کلان و غالباً خرد اقتصاد باشد، چند صباحی است که با چالش شفاف‌سازی در بخش بازارپایه (بازار در فرابورس)روبه روشده است. اگرچه سهم بازار پایه از تمامیت بورس کشور اندک است، اما رفتار آن در برداشت عمومی نسبت به سودآوری در بورس مؤثر بوده است.

رسانه‌های اصولگرا

در ادامه به برخی از عبارت‌های به کار رفته در گزارش‌های رسانه‌های نزدیک به جریان اصولگرا اشاره می‌شود:

هم در بازار ارز و هم در تورم، کاهش فشارهای تورمی را شاهد هستیم؛ ورود خیل مشتاقان به بورس فرصتی است که اگر درست از آن استفاده نشود، به تهدید می انجامد؛ اهداف مجلس از تصویب 14 میلیارد دلار ارز دولتی برای تامین کالاهای اساسی، با توجه به اعداد و ارقام موجود در بازار محقق نشده است.

روند کاهشی نرخ ارز

به گزارش تسنیم، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به رویکرد دولت در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: با پشت سر گذاشتن دوره مدیریت بحران که در ۱۸ ماه گذشته بر اقتصاد ایران گذشت، برنامه‌ریزی و آمادگی اقدام اقتصادی برای ۲۴ ماه پیش رو در دستور کار دولت قرار گرفته است. شاخص‌های اقتصادی سه ماه اخیر را نشان‌دهنده کاهش شدت التهابات در اقتصاد ایران عنوان کرد و گفت: هم در بازار ارز و هم در تورم، کاهش فشارهای تورمی را شاهد هستیم.

به گزارش فارس، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور شب گذشته در برنامه و نگاه یک شبکه اول با اشاره به اینکه دولت معتقد است نرخ ارز باید کمتر از بهای فعلی باشد، گفت: براساس تجزیه و تحلیل اقتصادی نرخ ارز را پائین‌تر از قیمت فعلی می‌دانیم و حتما باید کمتر شود. اما نمی‌خواهیم نرخ ارز را تصنعی و دستوری کاهش دهیم و آرامش فعلی بازار ارز متاثر از عرضه و تقاضا بوده است و سیاست درست بانک مرکزی، اجازه نداد با ارز سوداگری شود.

  صعود شاخص کل بورس

به گزارش تسنیم، شاخص بورس در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۵۴۶۳واحدی، به ارتفاع ۲۸۴ هزار واحد صعود کرد. همزمان با ادامه روند رشد شتابان بورس، تازه ترین آمار از تعداد کدهای سهامداری صادر شده نشان داد که تعداد افراد دارای این کد از مرز 11 میلیون نفر گذشت.

فرصت ها و تهدیدهای بورس

 روزنامه خراسان در مطلبی نوشت: روز گذشته آمار جدیدی از تعداد کدهای سهامداری صادر شده در بورس ارائه شد که براساس آن جمعیت دارندگان کد سهامداری به بیش از 11 میلیون نفر رسید. به این ترتیب می توان (با اغماض از این که بخشی از دارندگان کد، هنوز اقدام به خرید و فروش سهام نکرده اند) حدود 14 درصد جمعیت کشور را جزو سهامداران بازار سرمایه دانست. بازاری که روند اقبال به آن طی یکی دو سال اخیر شدت قابل توجهی داشته است. این اتفاق همزمان با رشد 3 برابری شاخص کل در 14 ماه اخیر نشان می دهد که بازار بورس کاملا مورد توجه مردم است. در هر صورت سهامداران روی خوش خود را به بورس نشان داده اند و در مقابل بورس نیز سود بسیار خوبی را نصیب سهامداران کرده است. اکنون فرصتی است تا این رابطه به درستی تعریف شود. سرمایه گذاری در بورس نیاز شدیدی به فرهنگ سازی، آموزش و اصلاح مقررات دارد. بورس به همان اندازه که جذاب و سودآور است، می تواند مهلک و خانمان برانداز باشد. ورود خیل مشتاقان به بورس فرصتی است که اگر درست از آن استفاده نشود، به تهدید می انجامد. اکنون روزهای سرنوشت ساز بورس است و باید بهترین سرنوشت را برای بورس رقم زد.

چرایی نوسانات نرخ ارز

به گزارش الف، کاهش چشم گیر قیمت ارز در روزهای گذشته موجب شد تا قیمت دلار که اول تیرماه 13 هزار تومان بود در کمتر از یک ماه به مرز 11 هزار تومان نزدیک شود. با توجه به ریزش قیمت دلار از صبح دیروز قیمت دلار به کانال 10 هزار تومان بازگشت ولی خیلی دوام نداشت و یکی دو ساعت بعد دوباره وارد کانال 11 هزار تومان شد. صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 11هزار و 300 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 11هزار و 200 تومان خریداری می‌کنند.بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها 12 هزار و 500 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 12 هزار و 400  تومان است. فعالان بازار ارز معتقدند: خروج بازیگران بزرگ از بازار ارز، فروشنده شدن بازیگران خرد، رفتارهای موثر بازار ساز، افزایش عرضه و کاهش تقاضا و راه اندازی بازار متشکل ارزی از مهمترین دلایل کاهش شدید قیمت ارز در روزهای گذشته به حساب می آید.

عدم تاثیر ارز مرجع بر وضعیت اقتصادی

به گزارش سایت افکار نیوز، علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس گفت: تخصیص ارز 4200 تومانی در سال گذشته  تاثیری در بهبود معیشت مردم نداشت، در واقع اهداف مجلس از تصویب 14 میلیارد دلار ارز دولتی برای تامین کالاهای اساسی، با توجه به اعداد و ارقام موجود در بازار محقق نشده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت باید پاسخگوی قیمت‌های موجود در بازار باشد، اضافه کرد: دولت در تخصیص ارز دولتی برای تامین کالاهای اساسی ضعیف عمل کرده است.

دلار چند نرخی

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس ابوقداره رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی فارس اظهار داشت: اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور ملزم به جمع‌آوری و تدوین پیشنهادهای بخش خصوصی کشور در خصوص تک نرخی شدن ارز و ارائه به اتاق ایران برای جمع‌بندی و ارائه به دولت هستند.

وی بر مشارکت فعالان اقتصادی استان در خصوص ارائه این راهکارها به دبیرخانه کمیسیون در اتاق بازرگانی فارس، تاکید کرد و افزود: یکی از عوامل مهم فساد در بخش‌های اقتصاد، تصمیم‌های اولیه نادرست و بی‌اساس است که موجب می‌شود مسیر نادرستی ایجاد و بستر فساد فراهم شود.

ابوقداره با اشاره به نرخ‌های متفاوت ارز و ایجاد زمینه‌های فساد اظهار داشت: از ابتدای نرخ‌گذاری دلار با رقم‌های متفاوت، اتاق بازرگانی موضع‌گیری کرد اما این تصمیم اشتباهی بود که در آن زمان اتخاذ شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نرخ ارز دلار دولت بازار بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۲۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا قیمت سکه کاهشی شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،بر اساس فرمول محاسبه نرخ سکه طلا در بازار تهران قیمت هر قطعه از این کالای سرمایه‌ای برابر است با حاصل‌ضرب بهای جهانی اونس طلا در قیمت روز دلار آزاد و ضریب تبدیل اونس به گرم سکه (عدد ثابت)؛ که مابه‌التفاوت این نرخ و قیمت روز بازار نیز تحت عنوان حباب این کالا شناخته می‌شود. یک بررسی اجمالی از روند نرخ شاخص‌های تشکیل‌دهنده قیمت سکه نشان می‌دهد که برخلاف رشد نسبی قیمت دلار در معاملات غیررسمی، بهای جهانی اونس طلا در بازار روز گذشته افت کرده است. این در حالی است که نرخ حباب این کالا (که نمایانگر میزان تقاضای موجود در بازار است) نیز نسبت به روز گذشته تفاوت چشمگیری نداشته و در نیمه دوم کانال ۷ میلیون تومانی محاسبه شده است.

در نتیجه می‌توان گفت که افت قیمت سکه طلا در ارزش ذاتی آن صورت گرفته و ناشی از نوسانات طلای جهانی است. در نهایت هر قطعه از این کالای گران‌بها با افت قیمتی ۴۰۰هزار تومانی نسبت به نرخ روز دوشنبه در رقم ۴۲میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید. نرخ دیگر قطعات خانواده سکه نیز در بازار روز گذشته افت کرد. هر قطعه نیم و ربع سکه طلا در عصر روز سه‌شنبه به ترتیب با ۲۰۰ و ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به نرخ‌های پیشین خود در ارقام ۲۵میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای نیم سکه و ۱۵میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای ربع سکه معامله شدند.

دیروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه روند نرخ اسکناس دلار در معاملات غیررسمی بازار ارز تهران افزایشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی که در معاملات روز دوشنبه با رشد ۲۵۰ تومانی خود در نیمه دوم کانال ۶۴ هزار تومانی معامله می‌شد، در بازار روز گذشته نیز فعالیت خود را با افزایشی تقریبا یکسان با روز دوشنبه، در مرز ۲ کانال ۶۴ و ۶۵ آغاز کرد. این رشد قیمت به گونه‌ای بود که برخی معاملات ظهر روز گذشته در سطوح قیمتی ابتدای کانال بالاتر بسته شد. اما در نهایت فعالیت روزانه شاخص ارزی با حدود ۲۰۰ تومان رشد نسبت به نرخ روز پیشین در رقم ۶۴ هزار و ۹۵۰ تومان به پایان رسید. برخی از فعالان بازار ارز تهران معتقدند که سطوح قیمتی نیمه دوم کانال ۶۴ هزار تومانی کریدور جدید نوسان قیمت دلار است. این افراد رقم ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان را حمایت بازار دانسته و معتقدند که دلار با اصلاح نرخ در روزهای اخیر در حال یافتن سقف قیمتی خود است. پیش‌بینی می‌شود درصورت عدم عبور نرخ از مرز ۶۵ هزار تومانی، این رقم حد بالای کریدور خواهد بود. در این میان نرخ دیگر شاخص‌های ارزی بازار تهران در روز گذشته نوسان چشم‌گیری نداشت. یورو و پوند بدون تغییر نسبت به نرخ روز دوشنبه به ترتیب در ارقام ۶۹ هزار و ۲۵۰ تومان و ۸۰هزار و ۲۵۰ تومان دادوستد شدند.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898906

دیگر خبرها

  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • محرک جدید بورس
  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • اثر دلار کاهشی بر قیمت خودرو‌های پرطرفدار داخلی
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟