Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@06:30:21 GMT

مرگ ۳ کارگر اصفهانی در غار حسن‌آباد جرقویه‌ + جزئیات

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۳۴۸۵

مرگ ۳ کارگر اصفهانی در غار حسن‌آباد جرقویه‌ + جزئیات

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از فوت سه نفر در غار حسن‌آباد جرقویه خبر داد و گفت: بیشترین احتمال  علت فوت، مسمومیت با مونوکسید کربن، نبود اکسیژن و استفاده موتور برق است. ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

غفور راستین در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به حادثه منجر به فوت سه نفر در چاهی در غار حسن‌آباد جرقویه، اظهار داشت: بامداد امروز به دنبال وقوع حادثه‌ای در منطقه حسن‌آباد جرقویه از اورژانس امدادخواهی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این حادثه که در نزدیکی معدن شن و ماسه اتفاق افتاد چند نفر در غار حبس و دچار مشکل شدند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه دو نفر از حادثه‌دیدگان زنده ماندند، گفت: یکی از آنها به صورت سرپایی درمان و دیگری به علت مشکلات تنفسی به یکی از بیمارستان‌های اصفهان انتقال داده شد.

وی تصریح کرد: متأسفانه در این حادثه سه نفر در سنین 32، 34 و 60 ساله فوت کردند و علت فوت آنها در دست بررسی است

مسمومیت تعدادی از اهالی شاندیز؛ علت در دست بررسی استحادثه عجیب به خاطر قطع برق خانه مادربزرگ/ مدیری که سوخت و قاتلی که اعدام می‌شوداصلاح 90 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد؛ 10 پروژه راهداری افتتاح می‌شود‌جزئیات 2 حادثه در اصفهان؛ آتش‌سوزی بیمارستان میلاد و گیرافتادن 30 نفر در رنجر بدون خسارت جانی

راستین ادامه داد: طبق گفته مصدومان حادثه، آنها در غار موتور برق روشن کرده بودند و بعد از مدتی سه نفر حالت بیهوشی پیدا کردند که ما نتوانستیم کاری برای آنها انجام دهیم.

وی با اشاره به بیشترین احتمال درباره علت مرگ این سه نفر، اظهار داشت: بیشترین احتمال علت فوت، مسمومیت با مونوکسید کربن و نبود اکسیژن و استفاده موتور برق است با این‌حال علت اصلی از طریق پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ش

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۳۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم قطعی پرونده حادثه فوت ۶ کارگر معدن طزره دامغان صادر شد/ کارفرما و شرکت مقصر شناخته شدند

از جمله حوادث شوم رقم خورده در سال جاری، انفجار معدن زغال سنگی در زیرمجموعه معادل البرز شرقی در طزره دامغان بود که به جان باختن شماری از کارگران منجر شد؛ رویدادی که حالا پرونده قضایی تشکیل شده برایش فرجام یافته است.

به گزارش «تابناک»، ۱۲ شهریورماه سال جاری در حادثه انفجار تجمع گاز در یکی از تونل‌های فرعی معدن «رزمجاه» طزره دامغان، ۶ نفر از کارگران، «بهروز افروز»، «قربانعلی کمال»، «حسین غزائیان»، «حمید ایزدی»، «ابوالفضل غنایی» و «محمد نعیمی صفت» فوت کردند. رویداد تلخی که با وقوع آن، رسیدگی قضایی به ماجرا در دستور کار قرار گرفت و چند روز بعد، در جلسه ۱۷ مهر ماه شورای عالی قضایی، رئیس قوه قضائیه هم بر رسیدگی فوری به این پرونده تاکید کرد.

پیرو این روند قضایی و دستور رئیس دستگاه قضا، اقداماتی از جمله بازرسی بازرسان ویژه حوادث کار و تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در دستور کار قرار گرفت، به بازداشت چند تن از متولیان معدن منجر شد و در نهایت با تکمیل پرونده، رسیدگی قضایی به این حادثه مرگبار در دستور کار قرار گرفت. پرونده‌ای که حالا دستگاه قضا فرجام نهایی آن را اعلام کرده است.

محمدجعفر عبدالهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای دستورات رئیس دستگاه قضا، پرونده با سرعت و دقت رسیدگی شد، زیرا مسائلی از این دست چنانچه با تأخیر در پیگیری‌ها همراه باشد برای مردم ذهنیت منفی ایجاد می‌کند و زمینه‌ساز سوءاستفاده معاندین و بدخواهان را فراهم می‌آورد.

وی گفت: در پی دستور رئیس قوه قضائیه، حکم قطعی این پرونده پس از بررسی دقیق و جامع ظرف مدت ۶ ماه از زمان وقوع حادثه صادر و لازم الاجرا شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: آنچه از اظهارات برخی از مسئولین شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی در پرونده مشخص شد، استخراج از معادن این منطقه به صورت غیر مکانیزه انجام می‌شود. دستگاه قضایی استان سمنان حفظ امنیت محیط کسب وکار، کافی بودن تجهیزات ایمنی، حفاظت از نیروی کار و جلوگیری از تصمیم گیری‌های پرخطر را از مسئولین مربوطه مطالبه می‌کند و این شرکت نیز مستثنی نیست.

وی در ادامه گفت: شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان با بررسی پرونده، تحقق و انتساب بزه به کارفرما را محرز دانسته و حکم قطعی را صادر کرد. کارفرما به اتهام قتل غیرعمدی ناشی از حوادث کار ۶ کارگر معدن، ناشی از بی احتیاطی و بی مبالاتی در حین کار در معدن طزره، محکوم به ۳ سال حبس تعزیری شد.

به گفته رئیس کل دادگستری استان سمنان، «دادگاه حکم تبرئه متهمان ردیف دوم و سوم پرونده را صادر کرد»؛ تبرئه سرپرست کارگاه و مسئول ایمنی که دستگاه صحت سنجش اکسیژن را در اختیار داشته و بعد از گزارش بازرسان، به اتهام بی احتیاطی و بی‌مبالاتی منتهی به قتل غیرعمد ۶ نفر از کارگران معدن به میزان ۱۰ درصد تقصیر، احضار شدند، تفهیم اتهام گردیدند و صدور قرار تأمین وثیقه آزاد شدند.

آن گونه که عبدالهی تاکید کرده، شرکت زغال سنگ البرز شرقی به عنوان متهم دیگر پرونده در جایگاه شخص حقوقی محکوم به پرداخت ۶ فقره دیه کامل مرد مسلمان در حق اولیای دم شد.

 

دیگر خبرها

  • بچه یتیمی که حکیم باشی دربار نادرشاه افشار شد! + فیلم
  • اصفهانی ۱۷ روز هوای پاک داشتند
  • مدرسه یاری در دستور کار خیران اصفهانی
  • سرانه مصرف انرژی اصفهانی‌ها از متوسط کشور پایین‌تر است
  • یک خبر خوب برای اصفهانی‌ها
  • حکم قطعی پرونده حادثه فوت ۶ کارگر معدن طزره دامغان صادر شد/ کارفرما و شرکت مقصر شناخته شدند
  • سرقت ۳۰ میلیاردی ۲ سارق از منازل اصفهانی‌ها
  • ۲ سارق از منازل اصفهانی‌ها ۳۰ میلیارد سرقت کردند
  • حکم قطعی مرگ ۶ کارگر معدن طزره دامغان؛ 3 سال حبس برای کارفرما
  • حکم قطعی مرک ۶ کارگر معدن طزره دامغان؛ 3 سال حبس برای کارفرما