Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست مدیران انجمن هنرهای نمایشی استان ها با معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارشد. ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، در هفته‌های اخیر بحث ادغام و حذف انجمن‌های تخصصی همکار با معاونت هنری شنیده می‌شود. این موضوع شب گذشته به برنامه شب تئاتر شبکه چهار نیز کشیده می‌شود تا مویدی، مشاور مجتبی حسینی، معاون هنری وزارت فرهنگ از نشستی با روؤسای انجمن نمایش خبر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عصر امروز روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی خبری از جزییات این نشست را منتشر کرده است.

طبق این خبر سیدمجتبی حسینی در این نشست گفته است: «به هیچ وجه قرار نیست انجمن هنرهای نمایشی در استان‌ها تعطیل شود، بلکه انجمن‌ها با یک اساسنامه واحد، تثبیت و تقویت شوند و به کارشان ادامه دهند.»

حسینی در این نشست ادامه داده است: «ساماندهی فرآیندها، رویدادها و مؤسسات از برنامه‌هایی است که با مطالعاتی که انجام شده در حال انجام است. با بازنگری که در صدور مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد و با توجه به قوانین بالادستی تعداد مجوزهای حوزه وزارتخانه به تعداد 36 مجوز رسید و این ساماندهی در زمینه فرایندها، رویدادها و موسسات و انجمن‌ها انجام می‌شود.»

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزوده است: «با کاهش هزینه‌های بالاسری از ساماندهی رویدادها و ساماندهی مؤسسات، سهم حمایتی از هنر در حوزه ملی و استانی، بیشتر می‌شود و با صرفه‌جویی هزینه‌ها و مدیریت پروژه‌ها، داشته‌های بیشتری برای هنر استان‌ها فراهم می‌شود.»

وی از ثبت حقوقی و تشخص حقوقیِ  انجمن‌ها در استان‌ها خبر داده است و گفته: «طرح ساماندهی مؤسسات و انجمن‌ها در مرحله مقدماتی است و کارگروه ساماندهی انجمن‌ها تشکیل می‌شود و در کارگروه نشست‌ها و جلساتی با هنرمندان و مدیران انجمن‌ها برگزار خواهدشد. هنوز درباره چگونگی ساماندهی و یا ادغام موسسات تصمیم‌گیری نشده است و در این طرح منافع هنر و هنرمندان مورد توجه است.»

طبق این خبر شهرام کرمی، مدیر کل هنرهای نمایشی هم در این نشست از نقش مؤثر انجمن‌ها در تئاتر استان‌ها گفته؛ اما نقطه‌نظری از او درباره مسأله ادغام منتشر نشده است. این در حالی است که حمید نیلی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در این نشست گفته است: «با طرح موضوع ساماندهی و ادغام موسسات و انجمن‌ها، انجمن‌های استان‌ها و هنرمندان دغدغه‌هایی دارند و امیدواریم با همراهی مدیران و هنرمندان اتفاقات خوبی را برای تئاتر کشور شاهد باشیم.»

جهانشیر یاراحمدی، رییس انجمن هنرهای نمایشی بوشهر که در ایم مدت فعالیت صنفی مداومی داشته است به حسینی گفته است: «انجمن هنرهای نمایشی در استان‌ها توانمندی زیادی دارند و فعالیت‌های مؤثری برای تئاتر در استان‌ها انجام داده‌اند.»

محمدحسن رستمانی؛ رییس انجمن هنرهای نمایشی استان گلستان از نیاز به شنیدن مشورت و نظرات گروه‌ها و هنرمندان گفته است و تأکید کرده است در حوزه ادغام مدیران انجمن پاسخ مناسبی به گروه‌ها و جوانان تئاتری در استان نداشته‌اند. در سوی دیگر محمدعلی صادق حسنی، رییس انجمن هنرهای نمایشی استان گیلان گفته است: «از زمانی که بحث ادغام مؤسسات و انجمن‌ها مطرح شده، هنرمندان استان‌ها نگران شده‌اند. انجمن هنرهای نمایشی تنها نهادی است که اندک حمایتی از تئاتر استان ها دارد و با حمایت انجمن، تئاتر تولید می‌شود.»

فاتح بادپروا، رییس انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان گفته است: «ساختار اجرایی انجمن در استان‌ها فعال و منسجم است و انجمن هنرهای نمایشی در استان‌ها نقش مؤثری دارند و لازم بود قبل از این با انجمن‌ها مشورت می‌شد. »

محمدرضا درند، رییس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه گفت: «در موضوع ادغام، یک بحث هنری وجود دارد و یک بحث حقوقی که از نظر حقوقی فعالیت انجمن های هنرهای نمایشی مطابق اساسنامه است. انجمن‌ها نقش جدی در استان‌ها دارند و فعالیت‌های تئاتر در استان ها با محوریت انجمن‌ها انجام می‌شود. با مطالبی که بیان شد مشخص است که نیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساماندهی مؤسسات در راستای منافع هنر و هنرمندان است و تقاضا داریم در ادامه نیز نشستی با حضور مدیران انجمن ها، هیأت مؤسس انجمن و معاونت هنری برگزار شود.»

این صحبت‌ها در حالی زده می‌شود که حسین مسافرآستانه از مؤسسان انجمن هنرهای نمایشی شب گذشته در برنامه شب تئاتر مدعی شده است طبق اساسنامه این انجمن دولت نمی‌تواند آن را منحل یا ادغام کند و فعالیت‌های آن طبق قانون بوده است. آقای مسافرآستانه تأکید کرده است که هر گاه دولت در حوزه اجرایی دخالت کرده است فضا به ضرر هنر تمام شده است.

انتهای پیام/

R1369/P/S4,34/CT7 واژه های کاربردی مرتبط معاونت هنری وزارت ارشاد اداره کل هنرهای نمایشی تئاتر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت هنری وزارت ارشاد اداره کل هنرهای نمایشی تئاتر معاونت هنری وزارت ارشاد اداره کل هنرهای نمایشی تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۳۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد

علی سرگزی  اظهار کرد: نخستین دوره «المپیاد ملی آموزش هنر» در بخش‌های آزاد هنرهای تجسمی، نمایشی و موسیقی آغاز بکار کرده و هدف از این المپیاد، کشف استعدادهای هنری بویژه در میان نوجوانان و جوانان، تشویق و آموزش کار تیمی و گروهی، ارائه شناخت به خانواده‌ها در زمینه فرصت‌های رشد فرزندان در رشته‌های هنر است.

وی با بیان اینکه، این المپیاد در ۲ بخش در نظر گرفته شده، افزود: بخش اول آموزشگاه آزاد هنری شامل گروه هنرهای تجسمی (گرافیک نقاشی و طراحی)، هنرهای نمایشی _ موسیقی (موسیقی ایرانی و موسیقی جهانی) و خوشنویسی (نستعلیق – شکسته نستعلیق) است و همچنین، بخش دوم هنرستان‌ها هستند که شامل رشته‌های نوازندگی ساز ایرانی، نوازندگی ساز جهانی، گرافیک و نقاشی، پویا نمایی، سینما و نمایش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه مخاطبان المپیاد، هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرجویان هنرستان هنرهای زیبا وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، ادامه داد: مهلت ثبت نام و بارگذاری آثار تا تاریخ ۲۰/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ خواهد بود و لازم است، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک https://olympiart.ir/wp-content/ShivehNameh-olympiad.pdfا مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • هنرهای قرآنی می‌تواند موضوع گردشگری هنری باشد
  • برگزاری نمایشگاه «روایت باران» خلاقیت است/ نشر قرآن با زبان هنر
  • ۸۰ آموزشگاه آزاد هنری چهارمحال و بختیاری آماده حضور در المپیاد ملی آموزش هنر می‌شود
  • ۲ انتصاب در انجمن سینمای جوانان ایران
  • برترینهای مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در کرمان