Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، محرم که می‌آئید حال هوای ایران اسلامی تغییر می‌کند مهم نیست کجای نقشه جغرافیایی کشور زندگی می‌کنی، شمال، جنوب، شرق و غرب؛ سیاه‌پوشی و عزاداری برای پسر فاطمه ترک، لر، کرد، بلوچ و... را نمی‌شناسد؛ حساب محرم از تمامی ماه‌ها جداست.

در کوچه پس کوچه‌ها که قدم می‌گذاری بر هر درب منزلی پارچه سیاهی را می‌بینی که نشان از عزای صاحب‌خانه دارد، بچه‌های کوچه یک دست همگی لباس مشکی برتن دارند و در خلال بازی کردند «حسین، حسین» هم می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بازخوانی وقایع عاشورا در کاشیکاری‌های تکیه معاون‌الملک که به دوران قاجار باز می‌گردد خود گویای عشق و ارادت مردمان استان کرمانشاه از گذشته‌های دور تا به امروز به خاندان رسول (ص) بوده است.

مردم این منطقه با آئین‌هایی خاص به استقبال ماه محرم می‌روند، پرچم‌ها و خیمه‌های عزاداری در خیابان‌ها و معابر اصلی شهر برافراشته شده و از دیشب نیز دستجات عزاداری با حضور عزاداران، در صف‌هایی طویل و زنجیروار، روانه کوچه و خیابان شدند و مرثیه‌ها و اشعار مذهبی در رثای سالار شهیدان و یارانش سردادند.

پیکشسوتان وزش باستانی و جوامع هیأت مذهبی با مراسم چرخاندن بیرق سرور سالار شهیدان در زورخانه به استقبال ماه محرم رفتند.

مردم ترک زبان شهرستان سنقرو کلیایی نیز همه ساله با برگزاری مراسم طشت‌گذاری که نمادی از آب فرات است که از تشنگان کربلا دریغ شده، با عشق به ابا عبدالله الحسین(ع) به استقبال این ماه می‌روند تا ایثار و از خودگذشتگی و رشادت‌های آقا حسین(ع) و پرچمدار کربلا ابوالفضل عباس(ع) را به یاد بیاورند.

مراسم روضه خوانی نیز همزمان با آغاز ماه محرم در منازل و مساجد به صورت زنانه و مردانه برپا است.

یکی از برنامه‌ها در ماه محرم و صفر حضور مبلغ در شهرها و روستاها است، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این خصوص، اظهار داشت: یک‌هزار و 200 مبلغ و مبلغه برای بیان فلسفه‌های قیام اباعبدالله الحسین(ع)، تبلیغ اسلام و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، در آئین‌های ویژه ماه محرم به مناطق مختلف روستایی، مساجد شهری و… استان اعزام شده‌اند.

حجت‌الاسلام اسماعیل قبادی با بیان اینکه این مبلغ و مبلغه‌ها تا دوازدهم ماه محرم در استان حضور دارند، گفت: بیش از 50 درصد از این تعداد مبلغ‌ها، بومی هستند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 2 هزار هیأت مذهبی در سطح استان در ماه محرم، افزود: تعدادی از این هیأت‌ها تنها با برگزاری آئین‌های عزاداری در ماه محرم در تبیین فلسفه قیام حسینی تلاش می‌کنند و برخی از آن‌ها تقریبا در تمامی مناسبت‌های مذهبی که در طول سال در استان برگزار می‌شود، فعالیت دارند.

قبادی به مداحان توصیه کرد از مداحی‌های با سند و با مطالب سودمند و مناسب استفاده کنند و افزود: نزدیک به 500 مداح آموزش دیده داریم که در ماه محرم در برگزاری آئین‌های عزاداری مشارکت دارند.

وی از هیأت‌های مذهبی خواست حتی‌القدور در مسجد و حسینیه‌ها مراسم عزاداری را برگزاری کنند و در صورتی که در خیابان هستند یک سمت خیابان را برای عبور و مرور آزاد گذاشته و با کم کردن صدای بلندگوها در راستای رفاه حال همشهریان مراسم را تا ساعت 23 به پایان برسانند.

امسال حال و هوای محرم برای استان کرمانشاه با دیگر سال‌ها تفاوت دارد، چرا که قدیمی‌ترین مرز اعزام زائران کربلا (مرزخسروی) در آستانه بازگشایی است؛ مسؤولان در تلاش هستند تمامی زیرساخت‌های این میزبانی را به‌خوبی فراهم کنند و مردم نیز بی‌صبرانه منتظر قدم مبارک زوار هستند تا خاک پای زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) را توتیای چشم خود کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۶۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوضاع عجیب ورزشگاه آزادی بعداز مراسم مذهبی!

در پی برگزاری مراسم اخیر با عنوان محفل امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی، تصاویری از زاویه بالا منتشر شده که نشان‌دهنده حجم زیاد زباله پخش شده روی سکوها و محوطه زمین بازی است!

به گزارش تابناک ورزشی؛ پیش از این انتقاداتی درباره نشستن مختلط زنان و مردان در این مراسم کنارهم با وجود عدم اصلاح زیرساخت‌ها از جمله سرویس های بهداشتی استادیوم در فضای مجازی توسط برخی کاربران منتشر شده بود.

بعضی از کاربران نوشته‌اند کاش در این آیین مذهبی، شرکت کنندگان با جمع آوری زباله فرهنگ بالای خود در نظافت و پاکیزگی را به جامعه نشان می‌دادند. 

دیگر خبرها

  • ۲۷ آتش نشان در ۹ نقطه کرج مستقر می‌شوند
  • چرا شب قدر از هزار ماه با ارزش‌تر است / چه کار کنیم حقیقت لَیلَةُ ٱلقَدرِ را درک کنیم؟
  • مراسم احیاء شب های قدر و عزاداری شهادت امام علی(ع) در کرمانشاه
  • اوضاع عجیب ورزشگاه آزادی بعداز مراسم مذهبی!
  • برنامه مراسم معنوی احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • برنامه مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • برنامه های مؤسسه فرهنگی مذهبی دارالزهراء(س) برای شب های قدر
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • آماده‌باش آتش‌نشانان تهران در شب‌های قدر
  • برپایی ۱۰ ایستگاه مذهبی در کرمانشاه به مناسبت میلاد امام حسن(ع)