Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@05:53:56 GMT

رفع مشکلات حوزه آموزش و پرورش آبادان ظرف ۲ هفته

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۷۶۱۶۰

رفع مشکلات حوزه آموزش و پرورش آبادان ظرف ۲ هفته

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طاهری عصر امروز یکشنبه در جلسه شورای ترافیک با محوریت بازگشایی مدارس آبادان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه در این باره موضوع بازگشایی مدارس در آبادان، اروندکنار، بخش مرکزی و چوئبده مد نظر است، گفت: بر اساس آمار و مستندات موجود، تلفات درون شهری کاهش یافته که نشان از تلاش مجموعه‌ای از دستگاه‌های مختلف دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بیرون شهر نیز جاده اروندکنار را داریم که شاید در این مسیر مشکل ایجاد شود و از این بابت نیز نگرانی و ناراحتی به وجود آید.

طاهری با اشاره به اقدام برخی از شهروندان به تصویربرداری از صحنه تصادفات که گاهی با انتشار تصاویر افراد فوت شده همراه است، این امر را سبب جریحه دار شدن روحیه مردم دانست و اظهار کرد: فوریت‌های پزشکی پیش تر تنها مصدومان را بر حسب وظیفه انتقال می‌داد اما طی هماهنگی‌های انجام شده در تصادفات منجر به فوت کار انتقال فوت شدگان به سردخانه نیز در دستور کار تیم‌های اورژانس قرار گرفت.

معاون عمرانی فرمانداری آبادان یادآور شد: از راهداری نیز خواهان سرعت بخشی به امر پاکسازی محل بروز حادثه تصادف در تعامل با پلیس راه را داریم.

طاهری گفت: از راهور نیز می‌خواهیم تا تعداد گشت‌های خود را بیشتر کند و در جاهایی که نیاز به کنترل نامحسوس هست این کار را به منظور شناسایی و برخورد جدی و قانونی با رانندگان متخلف انجام دهد و تنها به موضوع بسته بودن یا نبودن کمربند ایمنی توجه نداشته نباشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در فلکه فرزاد طاهری به سبب وجود چندین مدرسه و فراوانی دانش آموزان نیاز است تا زمان در صف ماندن دانش آموزان برای گرفتن تاکسی و یا سوار سرویس شدن آنها کوتاه شود.

معاون عمرانی فرمانداری آبادان اظهار کرد: شهرداری در زمینه ساماندهی سرویس مدارس، خط کشی معابر مقابل مدارس، رنگ آمیزی جداول، اطمینان از فعال بودن پل هوایی، هرس درختان اطراف مدارس برای داشتن دید بهتر دانش آموزان در هنگام عبور از خیابان، آشکار سازی سرعت گیرها، نصب علائم و پوستر و پلاکاردهای مورد نیاز اقدام مناسب و به موقع انجام دهد ضمن اینکه اداره آبفا نیز درباره پوشش گذاری در منهول ها اقدام کند.

وی تصریح کرد: برای انجام اقدامات برای رفع مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف دستگاه‌های مربوطه ۲ هفته مهلت داده می‌شود، برای ۳۰ شهریورماه دیگر نقصی باقی نماند.

طاهری یادآور شد: بر اساس لیستی که از سوی فرمانداری به دستگاه‌های اجرایی مرتبط با ستاد بازگشایی مدارس ارائه می‌شود کارها باید انجام و از پیش برود.

معاون عمرانی فرمانداری آبادان گفت: در بخش اروندکنار و مرکزی آبادان نیز از آنجایی که دهیاران نمی‌توانند به طور مستقیم ورود کنند و به مصوبه شوراهای روستا نیاز دارند تا آن را به بخشداری ارائه دهند لذا خواهان آن هستیم تا بخشداران خود به طور مستقیم به موضوعات مربوطه ورود و موارد را پیگیری و رفع کنند.

طاهری افزود: در موضوعاتی همچون جمع آوری پسماندها از اطراف مدارس و ساماندهی سرویس‌های ایاب و ذهاب که اغلب چندین روستا را پوشش می‌دهد نیز نیاز به پیگیری و حصول نتیجه از سوی بخشداران داریم.

وی اظهار کرد: درباره اقدامات قابل انجام در حوزه روستاها برای رفع مشکلات موجود در بحث بازگشایی مدارس نیز فرصتی سه هفته‌ای داده می‌شود.

کد خبر 4708563

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد طاهری فرمانداری آبادان آموزش و پرورش خوزستان هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام ماه محرم گرگان شهرکرد یاسوج استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد اربعین حسینی خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۶۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور