Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد یکشنبه شب، 10 شهریورماه در نشست برنامه‌ریزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ما یک مسئولیت فراموش نشدنی در قبال دفاع مقدس و حفظ و حراست از ارزش‌های آن داریم که باید به آن بپردازیم، مخصوصا عزیزانی که در دستگاه‌های مختلف مسئولیت دارند و تحت لوای این نظام در حال کار هستند و در جهت توجیه، تبیین و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب یک مسئولیت مضاعفی برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دفاع مقدس عرصه‌ای است که بسیاری از توانمندی‌های مختلف ایران در آن عرضه شده و این توانمندی‌ها بر عناصر فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی مبتنی است.

استاندار افزود: به لحاظ فرهنگی در جنگ با ارزش‌هایی روبه رو بودیم که تجلی بالایی داشتند و این ارزش‌ها مبتنی بر باور‌های دینی، اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده‌اند و در جنگ متجلی گشت. در بعد اجتماعی، روحیات از خودگذشتگی و ایثار را در جنگ شاهد بودیم و همیشه به عنوان خاطره و حسرت دائمی از بعضی از آن روحیات چه در دوران دفاع مقدس، جبهه و پشت جبهه یاد می‌کنیم.

طالبی تصریح‌ کرد: در بعد فنی، عمرانی و اقتصادی نیز دیدیم که بسیاری از شکوفایی‌ها، ابتکارات و خلاقیت‌ها با همه محدودیت‌ها و مشکلاتی که پیش روی کشور قرار داشت در زمان جنگ شکل گرفت و با وجود تحریم‌هایی که نظام با آن مواجه بود، در همان زمان شکوفایی توانمندی‌ها را بعد از جنگ هشت سال دفاع مقدس محقق شد.

استاندار یزد اظهار کرد: خیلی از توانمندی‌های موشکی و دفاعی، بحث‌های عمرانی و هسته‌ایی که امروز از آن یاد می‌کنیم از موفقیت‌های بزرگی هستند که ریشه در خودباوری‌هایی دارد و با این ظرفیت و کلکسیونی که در ایام دفاع مقدس رخ داد، باید به گونه‌ای عمل کنیم که ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های جدید منتقل شود و نگذاریم فراموش شود زیرا ما به نوعی در عرصه کارزار دشمنانی داریم که منتظر زمانی برای ضربه زدن به نظام و انقلاب هستند و این روحیه مقاومت را تضعیف کند و افراد جوانان و نوجوانان را از ارزش‌های ملی و دینی دور کند.

وی با بیان اینکه باید سراغ برنامه‌هایی برویم که نسل جوان را با دفاع مقدس و ارزش‌های آن آشنا کند گفت: ما هنوز نسل‌هایی هستیم که درک مستقیم از آثار و ارزش‌های دفاع مقدس داریم و به راحتی می‌توانیم در اختیارشان قرار دهیم ولی از الان به بعد با نسلی مواجه هستیم که به صورت مستقیم هیچ آشنایی با این ایام ندارد. نسل اول منتقل کننده‌ پیام کمتر در بین ما هستند و بار تاریخی داریم تا بتوانیم انتقال خوبی انجام بدهیم که برای نسل‌های آینده نیز این مفاهیم باقی بماند.

طالبی ادامه داد: برای این منظور باید سراغ برنامه‌هایی برویم که آثار آن در جامعه به خوبی مشاهده شود و به گونه‌ای سرگرم کننده نباشد و برگزار شوند تا پایان خوشحال باشیم در هفته دفاع مقدس برنامه‌ای انجام دادیم.

وی بیان‌ کرد: برگزاری همایش ویژه پیشکسوتان کار قشنگی است و از سال گذشته شروع شد و تجربیات خوبی داریم، همایش والدین شهداء نیز یک کار سمبلیک قشنگی است که لازم است با برنامه‌هایی متنوعی تنظیم شود.

استاندار یزد افزود: تقارن هفته دفاع مقدس و محرم فرصت خوبی است زیرا این دو مناسبت از سنخ هم هستند و همین موضوع ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بیان این موضع که شهدای ما از امام حسین (ع) الگو گرفته‌اند و قدم در راه ایشان گذاشته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد استاندار یزد محمدعلی طالبی هفته دفاع مقدس ایثار و شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۷۷۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دکتر مختاری در نشست با مسئولان واحد‌های ستاد شبکه بهداشت و درمان مهریز با اشاره به هفته سلامت امسال با شعار محوری "سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت" گفت:همزمان با این هفته برنامه‌های متنوعی با رویکرد ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان سازی در جامعه با تاکید بر اولویت‌های ملی سلامت، در مناطق مختف روستایی و شهری این شهرستان اجرا خواهد شد.


مختاری ادامه داد: باید به تامین همه جانبه و پایدار سلامت، باور و دغدغه داشته باشیم و با تلاش و میثاق خود، این نیاز فطری بشری را جامه عمل بپوشانیم.


مدیر شبکه بهداشت ودرمان مهریز تصریح کرد: غبارروبی قبور شهدا، برپایی ایستگاه سلامت در محل برگزاری نماز جمعه، آموزش تغذیه در گروه‌های سنی مختلف و ترویج و ترغیب فرزندآوری و واحد بهداشت مدارس جهت حضور به موقع کارشناسان مربوطه (بهداشت روان، تغذیه و بهداشت حرفه ای) در مدارس، برنامه ویژه داوطلبین سلامت با موضوع جوانی جمعیت و پیشگیری از تب مالت برپایی نمایشگاه مواد غذایی غیر قابل مصرف در کنار جشنواره غذا در مدرسه شاهد علی ابن ابیطالب و.. از برنامه‌های این هفته است.

دیگر خبرها

  • تاکید شهدا بر «ولایت مداری» است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • نگاهی به نقش صدا و سیما در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز
  • دریافت مجوز استخدام ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • فرهنگ ایثار و شهادت داشته اصلی نیروهای مسلح ایران است
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • نهادینه سازی فرهنگ ایثار از رسالت‌های اصحاب رسانه دارد